Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Min knasiga mimmi och jag , del 9

Av Berith - 23 augusti 2011 07:30

Igår afton var min knasiga "mimmi" hos mig medan

min stolta mamma och pappa jobbade ...

Det är är inte lätt att hålla mimmi sysselsatt hela

tiden men jag gör alltid mitt bästa på den fronten *skrattar*


Mimmi brukar kalla mig för komendorksan , just för att jag

kommenderar henne ..."Mimmi kom , mimmi hit och mimmi dit "

Och min knasiga men snälla mimmi gör precis som jag säger åt henne ,

det är det som är så bra med mimmiar , de är betydligt lättare att

linda dem runt lillfingret än det är med mammor och pappor *ler*


Mimmi säger att " det är ju det mimmiar är till för " och så skrattar hon

så där som bara mimmi kan skratta ...min mimmi skrattar rätt ofta och

mycket ....ibland fattar jag inte alls vad hon skrattar åt , men skrattar

gör hon och säger att jag är allt bra rolig  som te.x  den där  gången då jag

testade min röst och tog höga C ...bara för att ...och då jag gjorde det

sa mimmi till mig :

" Inte skrika så högt hjärtat , mimmi får ont i öronen och så trillar

de av "

Jag tittade på mimmis öron och så testade jag höga C en gå till ...

Nähä ...inte trillade mimmis öron av ...de satt kvar precis där de

alltid suttit ....

Mimmi skrattade och tyckte det var roligt ...jag fattade inte vad

som var roligt med det ...jag tittade ju bara på hennes öron och

gjorde en liten örontest och inget hände med mimmis öron ....jag

förstår inte vart mimmi får alla knasigheter ifrån som att hennes

öron skulle trilla av *skakar på huvudet*


Vad pysslade mimmi och jag på med i går då ??

Jo vi lagade mat och jag hjälpe henne i vanlig ordning ,

jag försökte mig på att skala en zu..zucchini ....det tog sin lilla tid

men mimmi väntade tålmodigt tills jag tröttnade på att försöka skala

den , sedan tog hon över och jag började att gnaga på en morot istället *ler*

När vi ätit och jag hjälp mimmi att plocka bort , så myste vi i soffan ...

och sedan blev det läggdax för lilla mig ....för det tar på krafterna

att hålla mimmi sysselsatt *ler*


Det var allt från mig denna gång ....ni får hålla till godo med en gammal

bild på mig ...för mimmis kamera är det lite si och så med just nu *ler*


  


Tack för titten och välkommen tillbaka till mig

 och min knasiga mimmi *ler*


Nu säger jag som mimmi brukar säga och som små barn alltid gör ....


Carpe punctum


Varma kramar



 

 

 




 
 
Anita

Anita

23 augusti 2011 09:52

Nu har du fått min hjärna att jobba för högtryck ... och jag måste fråga för att få allt på rätt plats - VEM ÄR MIMMI. Får det inte riktigt att passa in på "Lilla Hjärtat" ... men förmodligen är det något kopplingsfel i mitt huvud idag.
Skön berättelse var det och spänningen steg för varje rad ... när avslöjar min goa vän vem Mimmi är tänkte jag hela tiden men när berättelsen var färdigläst så ögnade jag igenom den igen - Vad har jag missat??? Inget jag kunde se. Oknyttet kan det ju inte vara och inte Lilla Hjärtat så nu slänger jag över bollen till dig som har facit .... *skrattar hjärtligt*
Bäst jag återgår till mina fönster men jag tar med mig din goa berättelse för det här var mysigt.
Stor kram från mig vännen min !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

23 augusti 2011 16:40

Hahaha...du får nog backa några kapitel och kolla under länken "filuren" om du vill veta vem mimmi är ;D ....okej då ...jag berättar väl det då för dig vännen ...haha...Mimmi är jag ...hjärtegullet kallar mig för mimmi istället för mormor ...hon kan säga mormor , men kallar mig ändå för mimmi :D
Tack goaste vännen för det , det värmer :))
Varma kramar till dig :))

 
Karin

Karin

23 augusti 2011 14:20

Sådana yrväder kan göra en helt salig, men också helt matt!
Vilken fin bild på dig själv, du ser så fräsch och gullig ut!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

23 augusti 2011 16:35

Haha...ja
Tack Karin , dina ord värmer i hjärtat :))
Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 augusti 2011 11:54

Tur att Mimmi har dig för vad skulle hon annars hitta på och så hjälper du henne med matlagning, tänk hon skulle kanske få vara utan mat om det inte vore för dig. Jag kan nästan se dig framför min ögon när jag blundar, hur du står där på en stol vid bänken och hjälper mimmi att skala en grönsak.

Kramar i mängd.

Berith

28 augusti 2011 13:52

Haha..ja nog är det allt bra tur att mimmi har lilla mig ...det tycker jag med och det tycker även min knasiga mimmi :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:36

Hej

Härligt fotografi, mimmi är barnet som du brukar kalla här om jag har förstått det hela rätt.

Tusen kramar och lev i nuet.

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:25

Mimmi är jag , hjärtegullet säger
mimmi istället för mormor :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards