Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

En lyckad gårdag .........

Av Berith - 21 augusti 2011 07:30

Jag är riktigt nöjd över gårdagen , vädrets makter log mot oss

 och höll tillbaka regnet , solen tittade också fram en liten liten

stund ...men huvudsaken var ju att  regnet inte stod som spö

 i backen ...det hade blivit väldigt  lerig och trist  för alla

de föreningar i Boliden som arrangerar Boli´dagen och även för

alla de goa  och glada besökarna *ler*


Måste säga att jag tycker det var riktigt bra med besökare på Boli´dagen ,

med tanke på att det var så många andra trevliga arrangemang i ytterområdena ...50 årsjubileum på Falmark med flyguppvisning ,

drog ju en hel del folk ...Byarådsutvecklingsgruppen hade annnordnat

en buss resa och så var det Godspeldag ute på Strandudden ..så med tanke

på det , hade vi riktigt bra med besökare ..så än en gång , jag är riktigt nöjd

med gårdagen och ett stort tack till alla föreningar och till alla er som besökte

Boli´dagen och förgyllde den med eran närvaro *ler*


I år blev det tyvärr inga bilder från Boli´dagen , för kameran la

av...så typiskt *skrattar*....bytte batterier , men nej ....den ville helt

 enkelt inte vara med ...kom hem och mixtrade lite med den och vips

så funkade den igen ....hmmm....tog med mig den då jag åkte ut till Strandudden i går kväll för att lyssna på Godspel ....tror ni den funkade ???

Nopp , den slog av sig själv hela tiden ....hmmm...kom hem igen och

gubben skulle titta på den ....ja då funkade den naturligtvis igen ....

Kameran var helt enkelt på ett sämre il igår och ville inte alls samarbeta ,

det kanske hade gott oknytt i den *skrattar*


Nu är ju min kamera väldigt ålderstigen och varit med ett tag , så det

håller nog på vara dags att byta ut den....så härmed står en ny och betydligt

bättre kamera högst upp på min önskelista gubben *blink*


För övrigt var gårkvällen också riktig lyckade , jag trodde att taket

och väggarna på kapellet ute på Standudden skulle rämna , en sådan

energi och glädje ...gåshud och ståpäls och massor av positiv energi

bjöds det på under kvällen *ler*

Tack till kören och energiknippen  GJ som var körledare *ler*

Ett stort tack även till goa Anita som höll en mycket bra och tänkvärd

predikan ...den gick rakt in i hjärtat *ler*


Tack för titten och varmt välkommen tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Morgonens väder i Boliden : Duggregn och +15,4 ....idag får vädrets makter fria händer och bjud på vad väder som helst , jag är rustad för alla

slags väder ...dessutom är jag lyckligt lottad som har tak över huvudet ,

det är tyvärr inte alla förunnat ........


 


Dagens affirmation : Jag duger precis som jag är ..........

 

 
 
wiper

wiper

21 augusti 2011 08:52

Då hade ni samma väder som hos oss. Det var så fint hela dan i går och det får man vara tacksam för. Vad många härliga aktiviteter ni hade i Boli i går. Dessa digitalkameror törs man inte ens andas på så lägger dom av :( ;

Härligt med musik och körer som får taket att lyfta. Sånt mår man jättebra av, vi behöver underhållning.

Gillar dagens affirmation som man borde ha tagit till sig för många år sedan

Ha en toppensöndag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

21 augusti 2011 08:55

Japp det ska man vara :)) Visst behöver man det och Godspel är alltid Godspel ....fylld med positiv energi som smittar :))

Tac vännen , önskar dig detsamma go´a Malin :))
Varma kramar :)

 
Anita

Anita

21 augusti 2011 10:13

Det låter som att du haft en toppenhelg ... Jaa, regnet höll sig borta här igår också ... Det är ju enklare allt om man slipper det om man skall vara ute och uppleva en massa trevligheter.
Jasså Anitas predikan gick rakt in i hjärtat ??? Jaa, iböand finns det personer som lyckas hundraprocentigt med predikningar som får den effekt du beskrev och man känner sig väldigt lycklig efteråt för man har fått något att tänka på och kanske en liten enkel vägvisare framåt.
Ha det gott du goaste vän !!! Tack för att du berättar ... Jag riktigt ser Norrland framför mig.
Stora kramen kommer här !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

21 augusti 2011 10:40

Japp , en toppen helg har det varit och ja , Anita kan verkligen konsten att predika så att det går rakt in i hjärtat ...nu är jag ingen flitig kyrkobesökare som du vet ...men de gånger jag har hört henne predika så har det alltid varit bra predikningar och tänkvärda ..dessutom har vi väldigt mycket med varandra att göra privat också då vi båda är väldigt engagerade i saker och ting här i Boliden :))
Hahaha...jasså ...det var ju trevligt ...sämre saker kan man ju se framför sig än norrland ;D

Tack goa vännen , Varma kramar tillbaka till dig kära vän :))

 
Mita

Mita

21 augusti 2011 11:56

Skönt att höra att din helg varit lyckad,du riktigt sprudlar av positiv anda..*ler*..
Jag ska inte klaga heller. Vädret blev bättre efter allt regnande tack och lov. När det är mycket aktiviteter så är det en bonus om regnet håller sig borta,mer behövs inte..
Hoppas söndagen blir lika bra,men det blir den säkert,
Goa kramar till dig vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

21 augusti 2011 13:50

Hahahaha...ja , jag fick frågan igår om
jag aldrig kan vara lite negativ...men
det ligger inte för mig ...har provat ,
men inte lyckats något vidare på den fronten..hahaha...
Det blir den grantert och jag hoppas att även din blir det :))
Varma kramar till dig min goa vän

 
Inga-Lill

Inga-Lill

21 augusti 2011 21:33

Här var det oxå fint väder i alla fall på morgonen men sen öppnade sig himlens portar och tyckte att vi behövde lite mera av den våta varan. Visst den kommer ner av sig själv så man slipper i alla fall gå upp och hämta den, hihi.

Kul att gårdagen var bra på alla sätt och vis, förutom en trilskande kamera förstås. Kan det möjligtvis vara så att den inte gillar att vara ute, vissa blir så där när de blir ålderstigna, ja kameror förstås, hihi.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

Berith

22 augusti 2011 06:17

Hahahaha...ja det verkar inte bättre vännen ..haha..
Här regnar det till och från igen ...men vad gör väl det , jag har tak över huvudet och regnkläder med ;D

Varma kramar :))

 
Sussi

Sussi

21 augusti 2011 22:22

Så trist och typiskt att kameran la av men sånt är livet ibland! Här regnade det hela kvällen i fredags och hela dan i lördags. Typiskt när man skulle på bröllop på lördagen. Men det gick bra ändå, man blev bara lite blötare ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

22 augusti 2011 06:14

Ja kameror lever sitt eget liv , precis som alla andra tekniska underverk ;))
Det var ju synd....på vädret menar jag , bröllopet vr nog lika vackert och trevligt ändå :))

Varma kramar :))

 
Karin

Karin

21 augusti 2011 23:00

Apropå din kommentar till ovanstående.
Inte ska du vara negativ om du inte är det!
Var dig själv, tillåt det! Det är skönt med människor som har en positiv livssyn.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

22 augusti 2011 06:12

Nejdå ,oroa dig inte , jag är den jag är och
kommer fortsätta att vara den jag är ...man ska vara den man är ...annars är man inte san mot sig själv :))

Varma kramar till dig Karin :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:24

Hej

Vad var det för ålderdigen kamera du har som inte ville vara med på noterna riktigt igår.

Jag känner igen det där så fort man ska visa en sak som inte fungerar till en person så fungerar det helt plötsligt. Rätt konstigt det där.


Tusen kramar och ha en härlig fredagskväll.
Kramis

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:28

Ja ett underligt fenomen är det vad det är :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards