Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Mys och bakväder ....

Av Berith - 18 augusti 2011 17:02


Vi vaknade till hällregn denna morgon och det har regnat mer eller

mindre , mest mer , hela dagen här i Boliden ...ett perfekt väder

för inomhusaktiviteter med andra ord *ler*



Jag och hjärtegullet låg kvar i sängen och myste och

babblade på om allt mellan himmel och jord en stund ,

sedan klev vi upp och tittade på drömmarnas trädgård ,

Hjärtegullets favoritprogram just nu ..med många söta

figurer med festliga namn och läten ...svårt för en knasig

mormor att komma ihåg alla namnen ...men Hjärtegullet

hon har full koll *ler*


Sedan ville hjärtegullet baka hallonsmuffins och det fick hon

 ju natruligtvis göra...hallonmuffins al´a Hjärtegullet *ler*


   


Snabeldraken behövde också rastas och matas med änglatofflor ,

det fixade mormors lilla piga lätt som en plätt *ler*


    


"kan tälv"  åldern är en härlig ålder  , precis som

alla de andra åldrarna *ler*


Nu har Hjärtegullet fått hämtning av sina stolta föräldra

som målat färdigt...eller näst intill färdigt i källaren *ler*

Här blev det tomt och tyst ...de små liven lämnar verkligen ett

stort tomrum efter sig .....

Jag är glad och tacksam att de bor nära , det är inte alla far

och morföräldrar förunnat .....


Och för mig är det snart dags för afrikans dans , som på grund

av det ihållande regnet är flyttat in på Folkets hus...men vem

vet , kanske hade vi lockat fram solen som vi stått ute i regnet

och dansat en hyllningsdans till solen *skrattar*

Mina oknytt älskar också afrikans dans ...men det tar jag *ler*


Tack för titten och varmt välkomna åter *ler*


Varma kramar


Carpe punctum

 
 
Monica

Monica

18 augusti 2011 18:29

Jasså, idag var det din tur att få regn,här har det varit en varm och fin dag.Vilken liten duktig hjälpreda du har med både städning och bakning....

Önskar dej en bra kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

18 augusti 2011 19:35

Japp nu var det våran tur och det ser ut att hålla i sig :)
Ja bättre hjälpreda får mann leta efter ;))
Tack goá Monica , önskar dig detsamma :)
Varma kramar :))

 
Karin

Karin

18 augusti 2011 19:56

Afrikansk dans, det passar säkert dig!
Oknytt mår säkert också bra, av att skaka loss lite.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

18 augusti 2011 22:20

Hahaha...ja de behöver ruskas om lite nu och då :))
Varma kramar tillbaka :))

 
Mita

Mita

18 augusti 2011 22:55

Såna små hjälpredor det gillar vi eller hur? Regn lär vi visst få i morgon,så det blir väl innepyssel då.
Afrikansk dans kanske man skulle prova på, verkar hur kul som helst..*ler*..
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

19 augusti 2011 06:06

Japp det gör vi :)) Här har det regnat oavbrutet i ett dygn och det regnar än ,
så man får en hel del gjort inomhus ...förutom
att mysa ;))
Det är verkligen roligt med afrikansk dans :))

Ha en bra dag vännen , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 augusti 2011 16:41

Ja, tänk orden "kan tälv" har jag hört mången gång, så jag håller med dig det är en härlig ålder och det är alla åldrar när det gäller barn.

Kramar.

Berith

20 augusti 2011 17:53

Hahaha...ja :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:10

Hej

Vad gott med hallonmuffins.
Känner ända hit hur gott det doftar i erat kök.

:)

Kramis

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:31

:)))

Varma kramar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards