Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Min knasiga mormor och jag , del 8

Av Berith - 17 augusti 2011 20:45

Jaha då har jag tillbringat en dag tillsammans med min

knasiga "mimmi" igen , för mamma och pappa skulle in till

stan och göra en massa tråkiga vuxenärende och sedan så skulle

de måla färdigt i våran källare och så jag tyckte att det passade alldeles ypperligt att vara hos min knasiga men snälla "mimmi" *ler*


Min "mimmi" har en lekmadrass som hon brukar lägga ut

på golvet då jag kommer ...det är en mycket bra madrass för

man kan använda den till en hel del roliga saker ....


   


Man kan hoppa på den ....


 


...och man kan ligga och vila på den ...


   


....och man kan sitta och bygga med duploklossar på den

och man kan låtsat att den är en båt och mycket annat roligt  ,

det är bara fantasin som sätter gränser brukar mimmi säga  ,

fantasi , det har både jag och min knasig mimmi gott om *ler*


Medan mormor lagade lunch hämtade jag min lilla blåa stol och

satte mig till rätta framför mimmis dator ....det ska börjas i tid ,

sa mimmi och skrattade ....


 


Efter lunchen sov jag min dagliga skönhets sömn ute på

mormors altan , man sover ganska gott då regnet smattrar

mot altantaket ......

Då jag vaknade , tog jag och mimmi en promenad till Skogsbackens

äldreboende , där bor det jättegamla människor som är mycket mycket gamlare än min mimmi och hon är rysligt gammal *skrattar*

Skogsbacken ligger bara ett stenkast från mimmis och Boffes hus ,

men för små ben känns ett stenkast fruktansvärt långt *ler*


 


Men åka i vagnen det ville då jag rakt inte göra ....

Med en bestämd min sa jag ifrån ...

"  Gå tälv..mimmi töra vagnen"

Och så blev det , jag traskade vid mimmis sidan hela vägen

till Skogsbacken och då vi äntligen kom fram dit , så var det en farbror

som sjöng om pärleportar och andra sånger med långa namn och krånliga

texter för små barn ..men jag klappade händerna och höll takten *ler*


 


Sedan fick vi äta våfflor ...mums , det var gott och jag

åt upp en hel våffellagg med grädde och sylt på ...

Mätt i magen och efter att ha hjälpt mimmis mormors

syster , tant Agda hem till sitt , så traskade jag och mimmi hem till

mimmi igen och jag gick hela vägen hem också *ler*

Efter vi ätit middg fick jag en glass och sedan busade jag

med Boffe medan mimmi städade bort i köket ....


Då mimmi var färdig i köket var det dax för Bolibompa

och jag kröp upp i mimmis knä och myste under filten...


  


Vällingdax och natti natti ....


 


Det var min och mimmis dag och lite om vad vi pysslat

på med idag ...vad vi hittar på i morgon då vi vakant igen ,

det får vi se då ....eller som mimmi säger  "det får vädret avgöra"

...men en hel del bus det blir det garanterat  *ler*


Nu säger jag som mimmi brukar säga och som små barn alltid

gör Carpe punctum


Tack för titten och välkomment tillbaka till mimmi och lilla jag *ler*


Varma småbarnskramar och natti natti *ler*


 
 
wiper

wiper

18 augusti 2011 07:57

Härligt att få leka av sig lite med en sån fin och go flicka. Vilket legobygge hon gjort ;) Kul bild på dig och Mimmi när ni vilar ;)

Tack för ett fint kåseri över en lyckad dag

Ha en härlig dag i dag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

18 augusti 2011 11:56

Tack vännen :) jo det är riktigt roligt att plocka fram baransinnet och leka med hjärtegullet :))

Det ska vi ha :))
Varma kramar :))

 
Sussi

Sussi

18 augusti 2011 09:16

Åhh vad mysigt det såg ut som om ni hade i tvfotöljen till bolibompa. Hela dagen låter som en riktigt spännande dag om man är så liten som hon. Är helt övertygad om att andra dagen kommer vara minst lika bra :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

18 augusti 2011 11:54

mysig var det också och ja det tror jag också att det blir :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:07

Hej

Vilka underbara härliga foton igen.
Ha en härlgi helg också.
Tänker på er vännen min.

Kram

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:31

Tack ...

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards