Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Höstupptakt......

Av Berith - 17 augusti 2011 06:30

Gårdagen bestod inte bara av ett ömt farväl och ett varmt

välkomnande , nej gårdagen bestod även av en mysig sammankomst ,

nämligen Bolidens Måbragrupps höstupptakt ute på Strandudden

som ligger ca 3,5 km utanför Boliden *ler*

Så efter att jag tagit ett ömt farväl av min älskade dotter och hälsat

en främling varmt välkommen till Skellefteå , så styrde jag kosan ut

till Strandudden




 


Detta hus med sitt kapell , ägs och drivs av EFS och på somrarna hålls

här gudstjänster och andra sammankomster och det är även ett sommarcafe´

här , som sköts av EFS medlemmar helt ideelt som har hyfsat många besökare ,

fast en gång i tiden då gamla Jörnsvägen gick förbi här så var Strandudden flitigt besökt ...då bedrevs här även ett pansionat  *ler*

Den gamla delen byggdes 1951 och kapellet tillkom senare , utbyggnaden

med den inbygda glasverandan tillkom 1989.....


       


Här satt hela go´a glada Måbragänget åt den gemensamma lunchen

som bestod av surströmming *ler* ...att det var mulet och att det duggregnade

utanför fönstren , det gjorde inte ett dugg ....för innanför fönstren

 sken solen och glädjen stod högt i taket *ler*


    


Det finns även en badstrand och en flytbrygga nere vid sjön ....


 


...och en fin lekpark *ler*



Eller så kan man bara åka ut dit och sitta vid ett av

borden och bara njuta av den underbara utsikten *ler*


Strandudden är ett perfekt utflyktsmål *ler*


Det var min gårdag som bestod av ett blandat innehåll av både

känslor och möten  *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , tack för titten och varm välkomna

tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum



Morgonens väder i Boliden : Mulet och duggregn , +15,2 , det är riktigt skönt 14,8 ....Det finns vänderlekar och kläder för alla ändamål ;D


Dagens affirmation : Jag älskar livet , livet älskar mig .......



 
 
wiper

wiper

17 augusti 2011 08:45

Må bragrupp låter helt underbart. Vilket fint hus dom har och så många aktiviteter. Kul att få ta del av dess historia. Det ser väldigt fint och välkött ut inne också. Härligt med surströmming. Har inte ätit det på flera år nu för magen krånglar. Nere vid vattnet var det verkligen lyriskt. Det är verkligen ett ställe att må bra på.

Ha en skön och stimulerande dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

17 augusti 2011 09:23

Ja Malin , det är verkligen välskött och det är ett mycket mysigt och en rogivande plats :))
Min mage håller inte heller riktigt på att tåla surströmming...men jag kan inte avstå från denna gudomliga delikatess som surströmming är :D

Tack vännen , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

17 augusti 2011 08:49

Vad härligt med en måbra grupp.Alltid trevligt att vara några stycken som samlas och kan dividera om saker och ting. En höstupptakt,låter mysigt på nåt vis tycker jag,som även älskar hösten..*ler*...
Försäljare skulle jag aldrig vilja vara. Världens mest otacksamma jobb. Men en del är faktiskt trevliga och tackar artigt för sig när dom ser att man inte är intresserad,heder till dom.
Ha det gott vännen
Kramiz♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

17 augusti 2011 09:20

Vi träffas en gång i månaden och planerar in olika evanemang för Bolidenborna som vi sedan genomför ...det är allt från föreläsningar och provapåaktiviteter :))
Inte jag heller Mita ...hahaha

Detsamma min goa vän , varma kramar :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:06

Hej

Vilka underbara härliga foton vännen min.
Ha en toppenhärlig och fin kväll.

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:31

Tack :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards