Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Ett ömt adjö och ett varmt välkomnande ......

Av Berith - 16 augusti 2011 18:15



I morse så var det dax för Emma gumman att ta flyget hem till Oslo igen ,

  Kl 09.15 stod vi på Falmark och kramades och tårarna rann...

Mammahjärtat blödde och blöder än , som sagt , ett mammahjärta är alltid ett mammahjärta ...det är sorligt att skiljas ....


    (klick)



Jag är glad och tacksam över de underbara dagar vi haft tillsammans här hemma i Boliden med en hel del mys , god mat och mycket babbel om allt mellan himmel och jord *ler*

Som sagt hjärtat , vi ses snart igen ...för än du anar och tror *ler finurligt*



När jag kom ut genom dörrarna på flygplatsen och var på väg mot grönablåa faran med ett blödande hjärta och rödgråtna ögon , så  såg jag en ung och lite smått förvirrad tjej i Emmas ålder som stod och läste tidtabellen till flygbussarna ...hon hade missat den som just gick ....


Jag frågade om hon skulle in till Skellefteå och det skulle hon ju naturligtvis (dum fråga ;)))


Jag sa att hon kunde få åka med mig in till stan om hon ville och det ville hon ...



När vi var på väg in mot skellefteå så berättade hon att hon hette J och var från Älmhult i småland ...klingar det bekant ?? ......IKEAS vagga och Älmhults skötebarn...Det var där Ingvar Kamprad en gång startade IKEA  :))

 Det var  för första gången i sitt liv som söta J var så här långt norrut och hon var på väg att flytta till Skellefteå för att börja studera på Campus.*ler*

J undrade vart SKEBOS huvudkontor låg , för hon skulle hämta ut nycklarna till sin lägenhet ...så jag skjutsade henne dit och erbjöd mig att vänta på henne och skjutsa ut hennet till A-torp där hennes lägenhet och nya boende låg , för det regnade och det var en hel del packning som hon släpade på (såg Emma framför mig då hon flyttade till Oslos i våras ) ... J tackande ja till erbjudandet och jag väntade och skjutade sedan ut henne till A -torp ....


Det var en mycket glad och tacksam tjej som jag lämnade av och hon skulle promt ge mig något .. så jag fick detta änglahalsband som tack ....


 


...med orden :  " Tack så mycket , du är en riktigt ängel , ett underbart oväntat bemötande gav du mig och bättre start på mitt nya studentliv här i Skellefteå kunde jag inte få " ...lättrörd som jag är , så kom det naturligtvis en tår ...en varm kram och jag önskade henne allt gott och välkommen till Skellefteå och så skilldes våra vägar ....


Ett ömt adjö till en älskad dotter och ett varmt välkomnade till en främling ......


Ha en mysig kväll  :))


Varma kramar :))


 
 
Ingen bild

Inger i 63:an

17 augusti 2011 07:01

Du er en solstråle som sprer mye glede og varme på din vei, Berith. Takk for at du er den du er, og for at du er vår venn. Kramar från grannarna i 63:an.

Berith

17 augusti 2011 07:59

*rörd , dina ord värmer ända in i hjärteroten :)) Tack själv Inger Marie min go´a vän och granne , kram till er båda från 52:an :))

 
Marina

Marina

9 september 2011 19:04

Hej igen vännen

Nu är jag tillbaka igen för att läsa ikapp hos dig. Fick inte läst allt sist, men skriver och kommenterar så gott jag kan och hinner med.

Ja att ta avsked är inget kul när man har uppgåtts ihop en tid och man saknar dem i samma stund när de åker och så. Man vet ju själv hur det är när man har varit på besök hos nära och kära, vänner och bekanta som står en nära.

Du har en underbar fin dotter.
Tusen kramar

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

10 september 2011 07:32

Tack vännen :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards