Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Ett perfekt slut ...........

Av Berith - 15 augusti 2011 06:45

Gubbens fyra härliga semesterveckor är till ända , fyra underbara

veckor med näst intill solsken varje dag ...inte bara gubbens semesterveckor har varit underbara utan hela sommaren har varit fantastisk  med idel solsken ...ja nästan i alla fall ...lite regn har det kommit också , men de få mulna dagarna med sina regnskurarna  har varit välkomna och välbehövda  *ler*


Nu står vardagen för dörren igen , gubben har börjat om att jobba

och mina åtagenden i Gula Villan pockar på min uppmärksamhet igen *ler*

Även om det är skönt att vara långledig så är det även skönt med den grå

vardagen med allt vad den innebär , med sina lite mer rutinfasta och uppstrukturerade dagar , vardagen behövs också...fast för strukturerat och rutinfast får det inte bli  ....rutiner är till för att brytas och ändras *blink*

Men helt klart behöver vi vardagen för att uppskatta ledigheten *ler*


Den "sista" lediga söndagen tillbringades tillsammans med nära och kära

 och  med go´a vänner ute i Bjurvattnet som bara ligger ett stenkast utanför Bolidens samhälle  på altanden i en go´ väns stuga som liger två kliv från

vattenbrynet *ler*



Den underbara utsikten från den mysiga altanen ....inte fy skam *ler*


   


Hjärtegullet njuter av kvällssolen tillsammans med en

mycket god vän till Emma och till dottern till min go´a vän *ler*

Då solen börjar att leta sig ner bakom horisonten känns det

att en ny årstid är på väg ...men vad gör väl det ....det är bara att

ta på sig mera kläder *ler*



 


En annan god vän  till mig , har köpt en gård i Bjurvattnet

 som hon håller på att rusta upp och som hon är på väg att flytta ut till ,

gården ligger bara ett stenkast från våran gemensama go´a vän och

 på gården finns båda mina vänners döttrars söta hästar *ler*


     


Lillen , en liten söt shetlandsponny blev hjärtegullets

favorit och hon fick även prova att rida på den ...vilket

hon tyckte var jätteroligt och ville inte kliva av , utan bara

rida mer och mer ...hjärtegullet blir nog en hästtjej om dessa

tag håller i sig och med löfte om att få följa "mimmi" ut till gården

fler gånger så fick den stolta modern lyfta ner henne till slut ...*skrattar*


    


Och i solnedgången efter en mycket trevlig afton/kväll i

Bjurvattnet i goda vänners lag ,  styrde vi kosan hem

mot Boliden igen ...ett perfekt slut på en underbar dag och

ett bra avslut på en skön ledighet *ler*


Och som sagt ...vardagen är här igen och Gubben Höst står för

dörren , men många fler fina dagar lär vi få njuta av , för gubben

Höst kan också bjuda på go dagar och brukar så också göra *ler*


Tack för titten och varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Morgonens väderlek i Boliden : Sol från en klarblå himmel och +13 grader ..en ny härlig dag ligger framför oss ...ja alla dagar är ju härliga

oavsett väder och vind ..för som sagt , det finns inga dåliga väder ....*ler*


Dagens affirmation : Mitt självförtroende är gott .........


 
 
kristina

kristina

15 augusti 2011 08:59

Idag är det höst här...
Det regnar rejält och blåser.
Härlig ni fick den sista semesterdagen.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

15 augusti 2011 09:18

Ja jag hörde det på radion ...ett ordentligt
regnoväder verkar dra in över er ...

Tack Kristina och jag sänder varma kramar till dig :))

 
Monica

Monica

15 augusti 2011 12:27

Det blev en fin avslutning på din gubbes semester.Det ser så mysigt ut med både folket och hästarna.
Här har vi regnigt idag,med kraftiga regnskurar emellanåt.

Ha en bra dag!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Berith

15 augusti 2011 13:55

Japp det blev det :))
här skiner solen fast det blåser lite nordan idag :))

Tack Monica , önskar dig detsamma !
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

15 augusti 2011 15:56

Vilka underbara bilder, tänk att ha en sån utsikt. Jag skulle sitta där jämt och njuta, till sist fick dom väl bära bort mig,haha....
Visst var det ett perfekt avslut på ledigheten. Jag är nog sån att jag tycker det är rätt skönt att det går in i vanliga rutiner igen,att få lite struktur på dagarna..*ler*...
Underbart att få rida på den lilla söta hästen,precis lagom i storlek för lilltösen...
Kram på dig♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

15 augusti 2011 17:47

Hahaha...ja det är nästan så att de får bända loss en från altanen då man kommer dit och hälsar på ..hahaha..
Ja jag tycker också om vardagen och det lite mer strukturerade livet ....fast det är ganska skönt med ledighet också uti mellan åt ;D
Ja Lillen passade verkligen till hjärtegullet , hon föll för honom direkt :))
Tack vännen , ha det gott , varma kramar :))

 
Anita

Anita

15 augusti 2011 15:57

Precis rätt vännen !!! Det finns inga dåliga väder !!!
Så vackra bilder du bjuder på och som understsryker ditt inlägg. otroligt vacker utsikt från altanen. Hjärtegullets första? ridtur otroligt mysigt ... Ja, vännen jag ser att det inte går någon nöd på dig. Du har det bra !!!
Ha det gott...
Stor kram till dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

15 augusti 2011 17:43

Tack vännen :)) Japp det var hjärtegullets första ridtur och inte den sista heller ...för hon fick smak på det där med hästar och ridning :)))
Det har jag verkligen , varma kramar till dig min go´a vän :))

 
Ingen bild

Anki

15 augusti 2011 19:24

Jag gillar grått(vardag o fasta rutiner)

Berith

15 augusti 2011 20:52

Jag med Anki :)) Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

16 augusti 2011 13:18

Så roligt att få uppleva barnbarnets första ridtur, det lär nog inte bli den sista, hihi. Det här med vardag är inte så dumt, för då kanske jag hittar arbetslusten igen. Sen kan man få börja laga lite vanlig vardagsmat, för säga vad man vill man sommaren då blir det mycket slömat, sillen behåller jag ett tag till i alla fall så länge som solen värmer på oss.

Kramar.

Berith

16 augusti 2011 16:17

Ja det var det verkligen och nej , det var inte för sista gången hon satt på en häst :D
Precis , det blir lite si och så mat då man är ledig och det är varmt :D

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 20:29

Hej

Vilken härlig sista semesterdag.
Vara hos vänner och vara ute i det vackra vädret.
Träffa djur och umgås tillsammans.

Underbara fina foton.
Du är guld värd min vän.

Vänliga kvällshälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:46

Så trevligt :))

Tack vännen , varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards