Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Känslor.........

Av Berith - 11 augusti 2011 07:45

Jag får ofta frågan om jag alltid är glad och ser positivt på livet ???

Oftast ja...eller till största delen ja , men naturligtvis har även jag

mina stunder och svackor , annars vore jag ju övermänsklig och det

är jag då rakt inte  *skrattar*


Jag är född  överoptimist , enlig sömnforskare om man nu ska tro

på forskarna så lider optimistiska människor av sömnbrist eller

 sömstörningar ...hmmm....då skulle jag med andra ord ha lidit av

sömbrist och sömnstörningar  ända sedan den dag jag såg dagens ljus

för första gången ...och så är icket fallet ...även om jag har lidit

av sömnbrist och sömstörningar i många herrans år , så var jag

lagd mer åt det optimistiska hållet än åt det pessimistiska redan innan

jag fick mina sömstörningar på grund av diverse oknytt *skrattar*


Nej jag delar inte riktigt forskarnas teorier ...inte i mitt fall i alla fall  ,

även om de har en viss poäng och det säkert ligger något i deras forskning ....

Den ska absolut inte förkastas *ler*


Men som sagt , även jag har mina stunder och svackor ....men jag fastnar inte i dem ...jag låter dem komma och passera ...jag ÄR i mina känslor , när jag är glad , vilket jag oftast är , så ÄR jag glad , inte bara halvhjärtat utan helhjärtat och då jag är ledsen , ja då är jag ledsen och blir jag arg , så är jag arg ....vilket jag inte är särskilt ofta och blir jag arg är det lika fort övergånget *ler*

Jag är en känslomänniska ,  jag bejakar mina känslor , jag ÄR i mina känslor ...


Jag spelar aldrig , utan det syns klart och tydligt på mig i vilket sinnestillstånd jag är .....jag skäms inte över att visa mina känslor  , vilkt jag tycker att ingen ska göra , alla känslor är ju en del av oss och alla känslor är lika viktiga och vi behöver känna alla känslorna ...för var vi aldrig ledsna , arga eller sårade , så

skulle vi ju inte kunna känna glädje heller  , utan vi skulle i stället vara fyllda av ett enda stort vackum som ekade tomat av frånvarande känslor ....


Som sagt , alla känslor behövs ....sedan väljer man själv vad man ska känna och jag väljer glädjen och jag kommer att  fortsätta att vara den överoptimistiska person som jag alltid har varit och kommer att vara det ända fram till dödagar *ler*


Tack för titten och varmt välkomen tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum



Dagens väder i Boliden : Mulet och lite duggregn uti mellan åt , +11.4 ...med andra ord , ett perfekt inomhuspysslarpå/myspysväder *ler*


Dagens affirmation : Min dag är fylld av glädje och värme .......






 
 
wiper

wiper

11 augusti 2011 10:14

Önskar jag vore lite mer som dig för jag är som en berg o dalbana men visar det sällan utåt mot folk . Värre blev det efter utbrändheten för jag har inte samma uthållighet och tålamod. Tur att det finns avslappning och mindfulness mm. Alla är så olika så man kan inte lita på allt forskarna säger som du påtalar. Känner igen mig i det du skriver längre ner. Jag är överlycklig när jag är glad och mår bra och tar tillvara på detta tillstånd. Jag gillar när personer är sig själva och inte spelar en "roll" Härlig läsning. Du kan verkligen uttrycka dig. Här är det mulet nu också men jag gillar ju regn då luften blir så lätt att andas.

Ha en jättefin dag du härliga optimist ;)
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

11 augusti 2011 14:56

Ja Wiper , vi är alla olika och tur är ju det :))
Efter mina två "Kracher" ,tyvärr beövde jag gå igenom det två gånger innan jag lärde mig att bara vara i nuet och i mina känslor ....
Avslppning , mindfulness och meditation är mycket bra , det håller jag med dig om :))
Här är det väldigt växlande väder just nu , solen vill komma fram , men det går lite trögt ... jag gillar också då luften blir mer lätt att andas :))
Tack vännen , dina ord värmer i hjärtat

 
Mita

Mita

11 augusti 2011 22:24

Överoptimist är jag absolut inte,snarare tvärtom. Lite för mycket negativ tyvärr,fast jag försöker tänka på det. Vissa dagar när man har mycket värk, då har jag väldigt svårt att se ljust på nånting,oftast är det mest jobbigt för mig. Men helt klart så kan omgivningen drabbas också.Så visst är vi olika, och jag kan erkänna att jag är avundsjuk på dom som har ett sprudlande humör. Fast vem vet, dom har väl också sina mörka stunder.
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

12 augusti 2011 06:16

Oja vännen ...även jag har mina tunga stunder och dagar ..man är ju ingen övermänniska , alla har vi bättre och sämre dagar ....
Men även de sämre dagarna har sina guldkorn ...nu är jag född som jag är till sinnet och har väldigt svårt att se saker i svart och i moll och jag tror även att det finns en mening med allt ....men det är ju så som jag är ....vi är alla olika och det ska i vara och det får vi vara ...för hur skulle det vara om alla vore lika ...ganska trist eller hur :)) Allt är som ying och yang , även vi människor ...balans behövs :))

Ha det gott vännen , varma kramar :))

 
Sussi

Sussi

12 augusti 2011 01:07

Man försöker ju alltid se allt från den ljusa sidan men vissa dagar funkar det inte. Som tur var så är dagarna med den ljusa sidan många, många fler än den mörka sidan :)

kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

12 augusti 2011 06:09

Ja det är ju en himla tur det Sussi :))

Ha det gott , varma kramar :))

 
irja

irja" title="http://Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">Talisten.bloggplatsen.se]irja[/url]

12 augusti 2011 02:10

Hej i natten,,,,
Jag är född optimist,med sömnsvårigheter och sömbrist,,, och att 27års nattarbete har bitdragande orsak och satt sina spår,,, men visst har jag som alla andra trista dagar, sur är jag sällan länge, jag rensar luften direkt, säger vad jag tycker och sen är det bra igen,,, livet är för kort för att gå och vara pessimist.... Det ortnar sig alltid i slutändan, vad det än är....Ja det ät tur att vi är olika , hur skulle världen se ut då, kanska trist, tror jag... hellre möter jag mina medmänniskor med ett leende på läpparna, än ett surt nylle...ler....
Vädret är trist, och kallt samt ombytlig här hos mig också.....
Ha en bra fredag i dag, vännen
KramiZar IA.....

http://40- Talisten.bloggplatsen.se

Berith

12 augusti 2011 06:08

Godorgon goa Irja :))
Ja det är tur at vi alla är olika , pessiminsterna behövs också ...det blir lite
som ying och yang :))
Självklart har även vi våra stunder :))

Tack vännen , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 19:47

Hej
Ja, alla har vi känslor och det är mer eller mindre. jag är väl nånstans mittemellan.
Jag försöker se livet positivt, men det är inte alltid så lätt. Man ska leva i nuet för man vet inte vad som händer i nästa sekund. Livet är dyrbart och kan förändras snabbt. Därför ska man leva i nuet och försöka göra det bästa åt situationen så gott det går. Men man är inte mer än människa ju...

Du är guld värd och du skriver så många kloka ord.
Kram


Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:49

Ja man är ju inte mer än en människa...

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards