Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Småfrämmen och varma kramar .........

Av Berith - 9 augusti 2011 07:30

Kramkalas och bebis mys , lilla hjärtetgullet

 tyckte att det var både spännande och mysig då  

släktens yngsta kom på besök *ler*


    


Lilla Nelly är hennes namn , en förnöjsam

liten fröken är vad hon 'är och hennes stolta

föräldrar är min go´e svåger Peter och hans

sambo Katarina  , min go´a svägerska *ler*


När de åkt hem till sitt och det blev dax att

natta hjärtegullet , så låg vi och småpratade

lite om ditten och datten , så som vi alltid gör

de gånger  hon sover över här hos oss *ler*

Efter en stunds småptatande säger hjärtegullet :

" Min mimmi ä momo , min momo ä mimmi ......

miiiin miiimi .....natti natti "

Så slog hon sina små trida armar om min hals och

jag fick en lång och varm kram som värmde både

i själ och hjärta och så somnade lilla hjärtegullet

och sov så sött hela natten*ler*


Och nu är det dax för morgonmys tillsammans

 med hjärtegullet och teletubbies *ler*


Kan en tisdag börja bättre ??? *ler*


Tack för titten och varmt välkommen åter *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Dagens väder i Boliden : Mulet och regntunga skyar och +10 , med adra ord , ett perfekt inomhusmysarväder *ler*


Dagens affirmation : Jag kan inte mer än att göra mitt bästa och det är gott nog ........

 
 
wiper

wiper

9 augusti 2011 07:49

Jättefin bild på mamma och barn. Vad roligt att du har ditt barnbarn hos dig. Jag förstår att du njuter och har det bra. Vi har samma väder här som hos dig

Ha en toppendag
Varm kraaaaaaaaaaaaaaam

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

9 augusti 2011 11:30

Tack vännen och ja jag njuter verkligen , det gäller ju att ta vara på småbarnstiden för den går ju så fort ....vips är hjärtegullet stora damen och har inte tid med sin knasiga mormor längre ;))

Önskar dig detsamma !!

 
Pisan

Pisan

9 augusti 2011 09:00

Nä, en dag kan inte börja bättre! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

9 augusti 2011 11:28

Nej det kan den verkligen inte göra

 
Mita

Mita

9 augusti 2011 13:13

Det är underbart när småfolket kommer på besök. Man försöker verkligen njuta så mycket det bara går.Visst är det mysigt med nyvakna barn och stunden tillsammans vid morgon tvn...
Ha det gott vännen,
Kramiz♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

10 augusti 2011 07:41

Ja det är det verkligen Mita :))
Tack vännen min , jag önskar dig detsamma !
Varma kraar

 
Karin

Karin

9 augusti 2011 19:57

Hjärtegullet vilket mysigt "namn" du har gett ditt barnbarn.
Det var en bra början på dagen, och jag hoppas att resten av dagen har varit lika mysig.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

10 augusti 2011 07:40

Tack Karin och ja det var den vekligen :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 19:36

Hej

Vilka underbara fina foton.
Förstår att du njuter av ditt besök du hade då.
En stor kram från lilla mig.

Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:50


Tack Maina :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards