Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Åsikter .....

Av Berith - 8 augusti 2011 07:00


Åsikter ska man ha och åsikter bör man ha och olika

åsikter än andra har man också  ....och det är bra ...

För tänk så trist det skulle vara om alla tyckte och tänkte

precis lika om allt , då skulle det aldrig bli några diskussioner

och tänk så trist det skulle vara att sitta vid ett bord babblandes

med en god vän över en mugg te/kaffe om man hela tiden

satt och höll med varandra och tycke exakt lika hela tiden .

Det skulle inte bli någon dialog utan det skulle bli en monolog ,

där den ena sitter och pratar och den andra sitter tyst och nickar

instämmande hela tiden ....så tråkigt ...


Nej vi behöver åsikter , allas åsikter är lika värdefulla och behövs

för att vi ska få en diskussion  , för att komma fram till något *ler*

Fast å andra sidan skulle det vara betydligt lättare för dem som styr landet

om alla tyckte som dem ...hur knasiga ideer de än la fram skulle folket nicka bifallande ....Så tråkigt det skulle vara och vilket trist samhälle vi skulle få ,

me å andra sidan  ,  så skulle vi ju inte veta av något annat om vi levde i

ett samhälle där alla tyckte och tänkte lika .....


Nej , åsikter är bra och åsikter behövs och vi har den turen att vi

lever i ett land där vi får ha åsikter ,  ett land där vi får tycka och tänka

 fritt utan rädlsla för att bli fängslade , torterade eller rent av avrättade för

våra åsikters skull ......


Vi har det bra här i svergie och vi ska värna om den fria åsikten ,

för det är en mänsklig rättighet att få ha en åsikt utan rädsla för

att mista sitt liv för sin åsikts skull tycker jag ......


Tack för ert besök och varmt välkommen åter *ler*


Varma kramar 


Carpe punctum



  



Dagen väderlek i Boliden : Regn och blåst +13,6  , som sagt , det finns regnkläder och man är inte gjord av socker som tur är ;D


Dagens affirmation :  Jag är full av kraft och styrka.......


 



 
 
Anita

Anita

8 augusti 2011 07:36

God morgon goaste vännen !!! Min "morgonbloggläsning" möts av dina kloka ord, som vanligt. Jag har alltid efterlyst diskussioner men jag tror att många är rädda att säga emot och det stör mig lite, för man vill ju pröva sin egna ståndpunkt mot andras eller hur?? Det finns allt för många ja-sägare, tyvärr och då blir det ingen debatt. Precis som du skriver, vännen !!!
Bland mina vänner kan vi ha stora diskussioner men vi blir aldrig osams ... det brukar sluta med stora skratt och fortsatt varm vänskap. Det är då man uppskattar det fria ordet och förstår hur svårt de har det de som måste aäga det de inte tycker och står för ... Nu har även du påmint om hur viktigt det är att få yttra sig och kanske ha en avvikande åsikt ... Man är ju inte elak för att man tycker lite olika.
Stort tack vännen för dina kloka ord !!! Sånt gillar jag !!!
Kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

8 augusti 2011 09:14

Tackar från djupet av mitt hjärta :D
Och nu blir jag en ja sägare , för jag håller med dig om allt det du skriver :))
Det är härligt att kunna få dryfta sina åsikter och kunna diskutera och sedan skratta och ha forsatt god gemenskap , det är vänskap det ...för vänner respekterar varandras olika åsikter och ståndpunkter :))

Varma kramar till dig min härliga och uppriktiga go´a vän :))

 
wiper

wiper

8 augusti 2011 08:09

Det kan jag verkligen skriva under på. Synd bara att det är så få som engagerar sig politiskt och fackligt numera. För rätt som det är så kan det vi har och haft tas ifrån oss. Sen är det viktigt att verkligen gå och rösta. Man hör ofta ungdomar som säger att det är ingen idé utan blankröstar istället.

Bra och tänkvärt skrivet. Du får igång min hjärna så den får arbeta lite ;))

Ha en härlig dag full med egna åsikter ;)

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

8 augusti 2011 09:10

Tackar tackar allra ödmjukast vännen min :))
Jo engagerad kan man vara även om man inte är en "nyhetsnarkoman" och engagerad bör man vara , det håller jag med dig om min go´a vän :))

Tack vännen , det ska jag ha och jag önskar dig detsamma min go´a vän

 
Mita

Mita

8 augusti 2011 08:47

Precis,visst är det härligt med olika åsikter och få igång en riktig diskussion. När man är några stycken och dividerar högt och lågt.Det är ju då man löser många världsproblem,*blink*..
Ha en fin,fin dag nu vännen..
Kram på dig♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

8 augusti 2011 09:08

Japp ...att lösa alla världens problem över en mugg te/kaffe i goda vänners lag , det
är både trevlig och givande :))

Tack vännen det ska jag ha , önskar dig detsamma min go´a vän

 
Karin

Karin

8 augusti 2011 15:12

Bra skrivet!
Hörde på radion igår om valet i Ryssland.
Där har presidenten själv valt ut vem som ska vara hans motståndare i oppositionpartiet.
Det är så långt ifrån demokrati och yttrande-frihet och fria diskussioner som man kan komma.
Ha en fortsatt bra dag, och en mysig måndagkväll!
Kramar Karin

http://pixelmojan.se

Berith

9 augusti 2011 06:40

Tack go´a Karin :))
Ja jag hörde det också ...
Håller med dig ...man börjar
ju undra vart demokratin och det
fria ordet och tanken är på väg ??

Önskar dig en bra tisdag :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 19:29

Hej min underbara fina snälla vän

Ja, många många kloka ord du skriver och självklart ska man ha olika åsikter.
Du är fullstädndigt rätt och delar samma åsikt om dig om detta. Tycke och smak har man olika, det är tur det. Envägskommunikation är tråkigt samt mycket frusterande, en monolog.

Jag är den tjejen som tycker om tvåvägskommunikation för det ger så mycket mera än att ha en envägskommunikation. Det är som att prata mot en vägg.

Ha en underbar fin Tisdagskväll.
En stor kram från din vän.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:51

Ja , det är en himla tur att
vi alla är olika , nnars skulle de bli
bra tråkigt :)

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards