Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Nya upplevelser ......

Av Berith - 5 augusti 2011 06:45

Gårdagen tillbringade vi tillsammans med några av våra

nära och kära , nämligen med min goŽe bonusson Kevin ,

min goŽa bonusdotter Erika och hennes goŽe Mr A , våran

engelsktalande goŽe måg *ler*


(klickbara :))


Vi satt ute och njöt av det vackra vädret  , Kevin sjöng

och spelade på sin gura för oss *ler*....han är duktigt den grabben ,

sångröst har han och spela kan han *ler*


Våran engelsktalade måg har aldrig någonsin suttit i på en gräsklippare

tidigare ,  han har inte  klippt en enda gräsmatta i hela sitt liv ....

Så han ville prova ....och naturligtvis fick han det *ler*


Lite instruktioner ......


   


Och sedan bar det iväg ......


   


Det gick riktigt bra och roligt tyckte han att det var ...och lite spännande  *ler*



 


Middagen serverades ute på altanparadiset i vanlig ordning *ler*

Sedan packade vi oss iväg ut till Långträsk (min favoritplats) för en fisketur ....som också var något helt nytt för Alan *ler*

Gubben och ungdommarna begav sig ut i båten ,  jag stannade

kvar på land ,  tände en brasa och mediterade till knastret från brasan

och vågornas skvalpande mot strandkanten....rogivande *ler*


 


När de blev fikasugna så kom de i land ....det grillades korv av olika slag ,

det bakades även pinnbröd om vart annat  , korvgrillning och pinnbröd var också en ny upplevelse  för våran engelsktalande goŽe måg , som håller 

på att vara riktigt duktig att förstå svenska /norrländska  *skrattar*


 


Lite vedklyvning provade han också på ...det tog ett tag innan

han fick in tekniken , men då han väl fick kläm på det , så gick

det riktigt bra  *ler*


 


Ungdommarna begav sit ut med båten igen , gubben och jag

stannade kvar på land , vi njöt av varandras sällskap i brasans

knastrande värmade sken .....riktigt romantiskt *ler*


   


Fick de någon fisk då ?? ...japp de fick de ..Kevin en hyfsat stor gädda

och Alan fick en liten bebisgädda , men lika lycklig var han för det ,

för han hade fått en fisk för första gången i sitt liv *ler* ....och denna gång

finns det bildbevis .....fast inte i min kamera , utan i Erikas ...men bildbevis

har vi  *skrattar*


När vi packat ihop , släckt brasan ordentligt och satt oss i bilen , kom

regnet som hängt hotfullt över oss under hela fisketuren ....snacka om bra

timing *ler*


Mågen var mycket nöjd med dagen , en dag som var fylld med en hel del

babbel på svengelska , skratt och nya upplevelser .....ja det var inte bara

mågen som var nöjd med dagen , det var vi alla *ler*


Det var våran gårdag  , vad denna dag har att erbjuda  , det vet jag inte än ....

men en sak vet jag i alla fall , det kommer att bli en bra dag *ler*


Ha en riktigt bra dag och tack för besöket , varmt välkomna tillbaka *ler*


Varma kramar


Carpe punctum



Dagens affirmation :  Mina relationer är starka och givande ......


 
 
wiper

wiper

5 augusti 2011 08:23

Ni har en fantastisk veranda och trädgård. Förstår att ni njuter av att sitta därute med vänner och nära och kära. Att sen få sig lite levande musik till livs också gör ju inte saken sämre.

Det ser ut att ha varit en toppendag med härliga aktiviteter. Kul att det blev lite fisk också.

Ha en underbar och upplevelserik fredag också
varm kram vännen

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

6 augusti 2011 07:08

Tack vännen....men trädgården är inte mycket att hurra för....än i alla fall....stora yter , visst men lite planteringar ...det blir ju så då man bott borta hela sommrarna ....men det skall rådas bot på , nu när vi sålt stugan och bor hemma , då kan man ju ha lite mer växtlighet ....fast lagomt mycket och lättskött ska det vara :)))

Tack goŽa vännen , önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar :))

 
Anita

Anita

5 augusti 2011 15:27

Vad mysigt ni haft det och bra tajmat må jag säga. Ni behöver regn nu så varmt och soligt ni haft det i sommar men jag unnar er det från hjärtat.
Visst är det roligt när de kommer indroppnde, barnen, och har tid till att stanna ???
Altanparadiset blev tjusigt hörru !!! Jag kommer så väl ihåg när din make höll på att bygga det ... Grattis till honom som verkligen använt hammaren rätt.
Ha en bra helg oavsett väder !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Berith

6 augusti 2011 07:04

Oja vännen , regnet är mer än efterlängtat , både för växtligheten och för alla inomhusgöromål som kommer efter då man är ute och tar vara på goŽvädret och fyller på D-vitamindepåerna inför den kommande vinterns som är både lång och mörk här uppe ...men som jag ändå älskar :D

Tack:)) Jo , gubben har gjort ett gott jobb :)

Det ska jag ha :))
Varma kramar till dig min goŽa vän :))

 
kristina

kristina

5 augusti 2011 16:00

Vad mysigt och rogivande ni har det.
Ha det gott i helgen och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Berith

6 augusti 2011 07:00

Tack Kristin önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

5 augusti 2011 16:32

Härligt med såna där dagar,nånting att plocka fram och minnas när vintern kommer.Kul för mågen med så mycket "exotiska" upplevelser..*L*....
Ha en fortsatt fin fredag..
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

6 augusti 2011 06:59

Ja Mita och han njöt verkligen av varje ögonblick och fnittrade som ett bran på julafton :))
Ha en fortsatt trevlig helg min goŽa vän :))
Varma kramar :))

 
Karin

Karin

5 augusti 2011 19:04

Vilken tuffing han är Mr A, som vågar prova på alla dessa för oss helt naturliga göromål.
Jag tror att han njuter av allt nytt!
Kram och en fin helg!
Karin

http://pixelmojan.se

Berith

6 augusti 2011 06:58

oja Karin, han var som ett barn på julafton :D
Är man uppvuxen i London så är man ...han tycker det är skönt att komma hit till lilla Boliden ....det är lugnt , tyst och ingen stress :)))
Tack Karin , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Margit

Margit

5 augusti 2011 19:17

Ja tänk, Berith, SÅ mycket man hinner under EN ENDA sommammar..Dagar fyllda av många och trevliga möten...med våra NÄRA OCH KÄRA...
Äta gott och ha trevligt tillsammans. ja som vår kära vän IRJA säger: Carpe diem...FÅNGA DAGEN!!! Ja visst gör vi det!!!!
Vi har in son mfrån Vännäsby med familj, och mirjam från Nordmaling..på väg ner..till Eskisltuna... Så vi skallträffas under elgen..samat jag jobbar 3 nätter "samtidigt"...lörd tom månd natt... Ja tiden går SÅ fort...
Kram till dejer båda!!!

http://margitholm.blogg.se

Berith

6 augusti 2011 06:54

Ja visst gör vi det goŽa Margit, fångar dagen...leva i nuet och ta vara på och glädjas över varje dag :))
Vad roligt med släktkalas :))

Varma Kramar till er båda :))

 
Marina

Marina

6 september 2011 18:34

Hej
Det var länge sedan sist.
Nu har jag massor att läsa ikapp hos dig.
Kommer att ta tid.

Sist jag skrev var början av augusti, jag skulle på bröllop.
http://maxmax.bloggplatsen.se/2011/08/03/5946517-en-inblick/

Hoppas att du har haft det riktigt bra.
Har saknat dig mycket ska du veta.
Här regnar det idag.

Kram

Vänliga hälsningar från din vän

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

8 september 2011 07:58

Ja det var ett tag sedan sist ,
jag har knapt hunnit vara in och läsa
någon blogg , gjort inlägg och försökt
svara på komentarer , men mer har jag
inte heller hunnit med då jag har haft
fullt upp :))

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards