Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Inga bildbevis ......

Av Berith - 4 augusti 2011 06:45




Vilket otroligt härligt väder vi har haft denna sommar och

fortfarande har .....nog för att jag gillar alla väderlekar , för

det finns väderlekar för alla ändamål , men om jag ska vara

riktigt ärlig och det ska man ju vara , så gillar jag sol och värme

mest av dem alla , för värmen håller oknytten stången *ler*


Vad pysslade vi på med i går då i det härliga vädret ???

Jo , gubben och min älskade bonusson tvättade båten , för

den såg inte så värst trevlig ut där den låg med ett dammtäcka

över sig av allehanda pollen och fågelskit .......


    (alltid klickbart ;))


Sedan så skulle den i sjön ...min favoritplats , nämligen Långträsk *ler*


Vad pysslade jag på med då ???

Vad tror ni ??

Japp ni gissade rätt , jag låg i solstolen och var djupt försjunken i en

god bok  ...som inte var särskilt god ....ingen bok som jag kommer att

tipsa om i alla fall .....men nu är den läst i alla fall *skrattar*

Efter middagen som intogs i sedvanligt ordning ute på altanparadiset

som alla måltider har gjorts denna underbara sommar , så lastade gubben

och go´e bonussonen båten och drog i väg till Långträsk för sjösättning

och fiske .....följde inte jag med då till denna underbara rogivande plats ??

Nopp ....Jag valde att stanna hemma , far och son kan behöva lite egen far och

sontid då de inte träffas så speciellt ofta *ler*


Vad pysslade jag på med då ???

Jo , den gamla stolen fick ett sista lager med färg på sig.....


   


och så här blev resultaten ....


 


och nya projekt åkte fram *ler*



 


Då det var gjort och jag plockat bort allt så blev det en sval

dusch och sedan blev det en tallrik med laktosfri fil och färska

blåbär som kvällsfika ......


   


.......och den sedvanliga slummern , fast inte i de nya sköna fåtöljerna

framför den nya tven , utan ute på altanparadiset i den sköna solstolen

i solnedgången ....det gäller ju att ta vara på och njuta av go´vädret så länge det varar ...för nog ska vi hinna sitta inomhus och kura i det mysiga höst och vintermörkret *ler*




Fick gubben och bonussonen någon fisk då ???

Japp , de fick massor enligt dem själva ....ingen fisk hade de med sig hem ,

och ingen kamera eller mobil hade de med sig heller , så det finns inga  bildbevis ..... men i kväll får de upp till bevis , för i kväll ska vi ut med båten

tillsammans med go´a bonusdottern och den engelsktalande mågen Mr A ,

som aldrig i hela sitt liv har varit ute i en båt och fiskat , men först njuta av

dagen , sedan av kvällen , man ska njuta av en sak i taget , så får man mycket att njuta av  *ler* 


Det var allt för mig dennan gång , ha en bra dag och ta vara på den och njut av den på bästa tänkbara sätt *ler*


Tack för besöket och varmt välkomna tillbaka


Varma kramar



Carpe punctum



Dagens affirmation : Denna dag blir en bra dag ......




   

  

 
 
wiper

wiper

4 augusti 2011 07:16

Härligt att det varma vädret har sån positiv inverkan. Jag själv mår dåligt och allra helst här jag åkt bil länge för då är ögonen helt röda av allt allt som kommer in från ventilationen. Sen svettas jag kopiöst i ansiktet. Vilken häftig bild där dom gör iordning båten. Är den i plast, plåt eller trä?. Tänk vad lite förbehandling och målning kan göra underverk på gamla möbler.

Härligt att dom fick fisk. Kul för Mr A att få uppleva nåt nytt.

Ha nu en riktigt härlig solig, njutbar dag
kramar


http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

4 augusti 2011 07:55

Ja jag mår väldigt gott av värmen ....det är skönt att få en liten paus från oknytten :))
Uch då...det lät ju inget vidare trevligt :((

Det är en plastbåt och ja Mr A ser verkligen fram emot att få åka ut med båten :))
Lite färg kan verkligen göra underverk :D

Tack vännen , det ska jag ha , önskar dig detsamma :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

4 augusti 2011 08:43

Hej
Ja sommaren är en härlig och ljuvlig tid med sin värme. Du är lika duktig som vanligt med dina projekt, fin stolen blev som blev målad.

Ha fiska är roligt och det är ren njutning det med. Avkopplande sysselsätttning, fridfullt också.

Ha en härlig fortsättning av dagen .
Ta vara på varje sekund vännen.
Kramis.

Soliga sommarhälsningar från lilla mig

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

4 augusti 2011 09:25

Ja det är den och det är det :))
Tack vännen , det ska jag ha , varma kramar :))

 
Sussi

Sussi

4 augusti 2011 09:54

Så härligt du verkar ha det i sommarvärmen. Jag äääälskar det här soliga och varma vädret. Synd bara att köksrenoveringen tar lite för mycket tid från att kunna göra något i solen. Men man kan ju alltid titta ut på finvädret ;)
Lite tid snor jag åt mig för att sitta ute.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Berith

4 augusti 2011 22:50

Va bra ...att fylla på D-vitamindepåerna inför vintern är aldrig fel :))
Varma kramar :))

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 augusti 2011 16:30

Vilken skön dag du har ordnat för dig. Nu hoppas jag bara att ni får fisk ikväll och att engelske mågen inte blir sjösjuk =D
Ha en skön och trevlig kväll!
Soliga kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Berith

4 augusti 2011 22:49

Det gick bra , mågen blev inte sjösjuk och han fick dessutom prova på att få fisk :))
Det har vi verkligen haft :))
Sov gott , kram :))

 
Mita

Mita

4 augusti 2011 22:03

Inga bildbevis på fisket,haha...lite misstänkt va?..Nåja, bättre tur nästa gång.Visst ska man ta vara på och njuta så mycket det går nu av finvädret.Tids nog så får vi sitta inne och kura.Fast det har sin mysfaktor också,men på ett annat sätt..*ler*...
Du målar och står i, men fint blir det,
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

4 augusti 2011 22:47

Hahaha...ja lite misstänktvär det allt ;))
Oja , vad vi ska hinna kura inomhus ....så jag har inte ett dugg dåligt samvete över att jag tillbringar dessa dagar med go´väder utomhus ;))
Tack ska du ha...jag har en tanke bako det hela , får se om det blir bra när allt är färdigt och var sak på sin plats med lite små detaljer och så ....jag har en bild i huvudet , men om det sedan blir lika bra i verkligeheten som bilden i mitt huvud , det återstår att se :D

 
Karin

Karin

4 augusti 2011 23:10

Så fint det blir med målningen.
Ska bli spännande och se helheten....men du har visst lovat foto närt det blir klart.
Båtturen var säkert en upplevelse för mr A.
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Berith

5 augusti 2011 05:52

Tack Karin , ja ja hoppas att det blir bra och ja , jag har lovat att lägga ut bilder då allt är på sin plats :))
Oja , det var mycket spännande för honom och han tyckte om det :)

Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards