Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

En inblick .....

Av Berith - 3 augusti 2011 08:30


Så kom hon då äntligen hem till Sverige , min älskade bonusdotter Erika och hennes go´e  Alan  ...kramkalas karamkalas och ännu mera kramkalas *ler*


   (klick)


Efter en hel del surrande , så bra det av mot Bolidens gräddhylla ,

med andra ord , Yttervägen och  till Hjärtegullets föräldrar *ler*

Grabbarna skulle provskjuta ett luftgevär och vi andra satt ....nja en

del låg utefter gräsmatan i skuggan av äppelträdet och njöt av det härliga vädret och varandras sällskap *ler*


       


Somliga föredrog solstolen .....



     


eller varför inte bonusmosters knä .....


 


Varför sitta på gräset då det finns stolar eller knän att krypa upp i ??? *skrattar*



 


Inspektion av måltavlorna ....hmm...vem vann ...ska jag avslöja det ??

Nä , det var inte jag för jag skjuter inte luftgevär ......utan det var Erika ....

hon provade att skjuta en omgång och slog grabbarna .... och luften gick ur dem ....och sedan var det färdigskjutet * skrattar*



"Bröderna" Stenberg som vi kallar dessa två grabbar , sitter och

tar igen sig och babblar om än det ena än det andra ...två grabbar

som fann varandra direkt ....och trivs mycket bra  ihop *ler*

Den ene är min go´e bonusson Kevin och den andra är Shamarkie ....våran

Somaliske "son" ...en ung och snäll  kille .....

 Trots en mycket stor och tung livserfarenhet i sitt bagage (ett större och tyngre bagage än vi någonsin i våran vildaste fantasi inte ens kan drömma om )  ,så har han ett mycket stort , varmt , omtänksamt , ljust och glatt hjärta ...någon att lära av och ta efter ....det förflutna behöver inte överskugga framtiden ...


Nu är snart hela våran familj samlad ...det är bara min älskade dotter Emma som bor och arbetar i Oslo som fattas ....men på söndag kommer hon äntligen hem på en veckas besök  . Då är äntligen hela familjen samlad igen ....det var ett tag sedan sist vi hade alla under ett och samma tak på en och samma gång ...det är lite svårt att få ihop det då alla är utspridda både inom och utom landets gränser ....men de gånger vi lyckas är lyckan stor och glädjen slår högt i taket *ler*


Det var en liten inblick i våran gårdag tillsammans med våra nära och kära ....många sådana dagar blir det framöver och det ser jag/vi verkligen fram emot *ler*


Ha en bra dag och ta vara på den och fånga alla ögonblick , för varje ögonblick kan innehålla ett guldkorn...om än det så är bara ett litet snadkorn av lycka så är det inte mindre värt för det ...ett sandkorn fyller ingen strand ....men många sandkorn tillsammans kan bilda en lång kuststräcka *ler*


Tack för besöket och varmt välkomna åter *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


Dagens affirmation : Denna dag ska bli en bra dag ,  mitt självförtroende  är gott och  min självkänsla är god .....







  

 
 
Ingen bild

Anki

3 augusti 2011 10:12

Fina bilder på bonusdotter och hjärtegull.Vilken lycka att få ha de sina samlade om så bara för en vecka.Tack för dina fina ord inne hos mig.Är fortfarande lite seg efter gårdagen, men det går över.
Kram till dig o de dina i Bolia <3

Berith

3 augusti 2011 10:44

Ja det är det verkligen och det gäller att passa på att rå om dem :))
Förstår det ...det tar på krafterna att vara på begravning ...
Varma kramar till dig min goa vän :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

3 augusti 2011 15:46

Här har också varit härligt väder idag och jag har passat på att tvätta tröjor eller rättare sagt tvättmaskinen har tvättat. Bra med handtvätt på maskinen, det spar lite ömma händer. Solen har lyst på oss hela dagen och jag njuter i fulla drag, ska snart ut en vända till. Ni ser ut att må gott hela högen, med glass i högsta hugg, här får det duga med kranvatten till svalka, det är inte fy skam det heller.

Kramar i mängd.

Berith

3 augusti 2011 18:21

Oj ,det är en funktion som är guldvärd hos pigan och som jag för allt i världe inte vill vara utan :))
Alla åt glass utom jag , för det fanns ingen mjölkfri glass ...men inte var jag lessen för det ....det går lika bra med det goda kranvattnet som vi har här i Boliden :))

Varma kramar tillbaka :))

 
Mita

Mita

3 augusti 2011 16:32

Men oh vad underbart att få heela familjen samlad så där. Ibland kan det vara svårt att få till det,jag vet..men desto mer njuter man. Skönt för er att få hem dottern också det förstår jag.
Kan tänka mig att det blir mycket surrande om allt som hänt och skett när ni inte träffats.
Sköt om er,
Varma kramar!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

3 augusti 2011 18:18

Ja det är det verkligen och ja , vi har en hel del surrrande att ta igen :D
Tack vännen och detsamma till dig :))
Varma kramar :))

 
Mita

Mita

3 augusti 2011 16:37

Nejmen vad konstigt,blev det inget inlägg när jag skrev?? Konstigt...
Nåja,jag skrev att vad härligt att få hela familjen samlad,speciellt om det inte händer alltför ofta. Jag vet hur svårt det är att kunna få till det. Nu får ni njuta ordentligt och riktigt rå om varandra...
Ha det gott,
Varma kramar!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

3 augusti 2011 18:17

*ler*

 
Mita

Mita

3 augusti 2011 16:41

Hoppsan, nu blev det mycket skrivet här ser jag,hihi...du har ändrat så att du ska godkänna kommentaren först.Det såg inte jag,hmmm....
Har jag gjort bort mig nu igen,*ler*...
Kramiz!

http://mithasplace.wordpress.com

Berith

3 augusti 2011 18:16

Hahaha...nä min, du har inte alls gjort bort dig , Kram :))

 
Marina

Marina

3 augusti 2011 19:16

Hej
Vad härligt att ha nästan hela familjen samlad och ha en toppengo fortsättning av veckan.

Här är det strålande solsken och mycket varmt ute, nästan som värmebölja. Har varit med min syster från USA hela dagen idag och njutit av varje sekund som har gått.

Ha det så jättebra! Tusen kramar till er.


Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

4 augusti 2011 05:50

Ja det är det , önskr dig detsamma , varma kramar :))

 
Marina

Marina

4 augusti 2011 08:38

Hej Berith
Tack, jag förstår dig att du har fullt upp. Hör av dig sedan när det har lugnat ner sig hemma hos dig. På Lördag ska jag på bröllop och det ska bli roligt. I morgon Fredag ska jag hämta två på Landvetter flygplats. Jag har en del att fixa jag med. Här är värmebölja och tropisk värme ute. Ha det så bra vännen du med. Du får ha en toppenhärlig helg i förskott. Tusen kramar tillbaks.
Vänliga sommarhälsningar från lilla mig.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Berith

4 augusti 2011 09:27

Ja du har en del att stå i du med , så roligt med bröllop :))
Ha det gott vännen , varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards