Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Någon och man tager vad man haver .....

Av Berith - 2 augusti 2011 07:45

Igår när jag kom hem från Bolidens hälsocentral så stod dessa

vackra rosor på köksbordet......


 (alltid klickbara bilder ;))


Vad är detta undrade jag ???

och gubben han svarade : "Det är visst någon som fyller år idag "

Hjärttegullet stod och hoppade och ropade "hujja hujja och gattis "

Hon hade nämligen kommit till oss tillsammans med sina stolta föräldrar

medan jag satt och babblade borta på hälsocentralen om än det ena än

om det andra *ler*


Så tittade jag mot köksfönstret och där stod denna vackra kruka med en

murgröna som har en vacker rosett i bladverket brevid min "engelske "

Bhudda .....



Vad är detta ?? .... utbrast jag än en gång .

"Det är visst någon som fyller år idag ? "  Svarade min älskade dotter ....

Och hjärttegullet  hoppade och ropade " hujja hujja och gattis" än en gång*ler*


Hmm vem kan denna någon vara , undrade jag medan jag

knatade in i köket för att påbörja middagen *ler*

Men tydligen var det någon som fyllde år  , så för säkerhets skull

så slängde jag ihop en " tager vad man haver"  tårta samtidigt som jag

lagade middag ....man kan väl göra två saker samtidigt *blink*


Då middagen (som natruligtvis intogs ute på altanparadiset )

 var överstökad och vi satt där mätta och go´a , så plingade det på

 dörren och in klev hjärtegullets go´a farmor och go´e  farfar  över tröskeln .....de hade hört ryktet att det var någon som fyllde år ......

och med sig hade de denna vackra present , en  "havssalts kruka" *ler*


 


De han bara sätta sig så dök min älskade Mobbe K upp runt husknuten   

sjungandes " Jag må hon  leva ...det är visst någon som fyller år idag " tillsammans med sin go´a fru och deras go´a dotter  *ler*


Fram kom tager vad man haver tårtan , den var inte speciellt vacker ,

men slut blev den ...och det är ju inte utsidan som räknas , utan det är innehållet som  är det viktiga *blink*



Med sig hade även de en present till denna någon ....Mobbe K

tyckte att dennan någon behövde en ny cykelpump till cykeln som

denna någon inte har för tillfället  .....men är bra att ha den dag

någon för för sig att köpa sig en ny cykel ....han är så omtänksam

min älskade Mobbe K *skratta*  



       


Aftonen började att gå över till kväll och alla gick hem till sitt

nöjda och glada , firandet av denna någon var slut för denna gången

och vem denna någon som firades med pompa och ståti går ...det vet jag inte , 

 för denna någon kunde då inte vara jag , för jag slutade att fylla år för 25 år sedan *bink* 


Men inte riktigt alla gick hem ,  en blev kvar , nämligen min/vår go´e måg ,

hjärtegullets stolte fader , för han skulle hjälpa gubben min att få igång

det nya trådlösa nätverket  i vårt hem och i det nya trådlösa nätverket skulle  även den nya data tven ingå nartuligtvis......

" Har man tillgång och möjlighet så ska det också utnyttjas till fullo"  enligt gubben min *ler*


   


Och av minen att dömma på gubben och mågen , lyckades mågen efter en hel del knappande ,  funderingar och ett och annat hmmmande  att få igång det

nya trådlösa nätverket ....med den nya tven i focus och gubben min var lyrisk av lycka *skrattar*


Det är tur man har go´e mågen som förstår sig på alla dessa tekniska underverk som har en tendens att invardera vårat hem....för det är absolut ingen som kommer bärandes på dem *blink* ...en riktigt klippa är vad mågen är med sina magiska fingrar och ett stort kunnande.....tack än en gång käre måg  *ler*


Så med andra ord och en kort sammanfattning så var våran gårdag en riktigt trevlig dag , med många goa skratt tillsammans med nära kära och goa vänner ,

en dag fylld med många guldkorn som värmer både själ och hjärta *ler*


Det var allt för mig denna gång....och jag grunnar fortfarande på vem denna

någon kunde ha varit  *blink*


Tack för ert besök och välkomna åter , ha en riktigt bra dag och njut av denna dag och vad den har att erbjuda ...ett och annat guldkorn har varje dag med sig i sitt bagage....det gäller bara att lära sig att se dem och uppskatta dem *ler*


Varma kramar


Carpe punctum


 
 
kristina

kristina

2 augusti 2011 09:10

Vilken fin tåtra du fixade till. jag läste runt lite hos dig.
Låter så härligt med meditation varje dag. Jag mediterar också varje dag.
Visst vore det bra om alla barn fick lära sig detta i skolan.
Att bara få vara i stillhet en stund.
Ha en bra dag och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

2 augusti 2011 09:18

Tack Kristina :)) Ja meditation tycker jag verkligen borde ingå i skolans läroplan :))
Då förstår du och känner igen känslan jag försöker att beskriva i inlägget :))
Önskar dig detsamma , varma kramar til dig :))

 
Margit

Margit

2 augusti 2011 10:20

OH! Vilken DAG-FÖDELSEDAG du hade i går!!! Och så trevligt med alla vackra fina bildrna..på alla fina presenter och se vad ni hade för er under dagen!!
Ja dom "yngre"...dom kan dom..det tekniska..bättre än vi "lite äldre".... Skönt att dom finns och kan hjälpa oss..
Tänk om 5 år till..då blir huset fullt..av ännnu flera... Ja åren går SÅ fort!
Kul att se bilderna från er..nu när vi "sett det på riktigt" också.....
Solen skiner även idag. Vi har suttit vid "häcken" ue och ätiti frukost. Och u tagit våra stolar och gör dem till "solstolar"..med en stol under fötterna..och då ligger man skönt...
Kram till er BÅDA från Lasse och mej!!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Mita

Mita

2 augusti 2011 12:29

Du är som jag,har slutat fyllt år,hihi....men nån enstaka present tackar man inte nej till och att få samlas med nära och kära och äta gott det är inte dumt heller. Men åren dom räknar vi inte längre...
Du fick en fin dag och bra ha saker. Tårtan skulle jag gärna smakat på..*L*....
Kramen på dig vännen ♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Karin

Karin

2 augusti 2011 18:22

Att gubbar/och yngre av det manliga könet, är tokiga i allsköns nyheter inom datorer, det intygas till fullo! Och vi, hänger med på ett hörn, och använder den nya tekniken.....även om vi kanske inte fattar så mycket....
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Anita

Anita

2 augusti 2011 18:51

GRATTIS GOA VÄNNEN !!! till dina 26 år. Ja, du slutade vid 25 skrev du och så återupptar vi det igen och då blir det 26. Eller ???

Mysiga gåvor du fick och en superbra måg som fixade nätverket. Jag överlämnar allt sånt till vår son som är nätverkstekniker.

Du får ursäkta att jag varit dålig att kommentera men har inte kommit ikapp sen vi varit ute och luftat oss. Lovar bättring vännen !!! Jag läser din blogg ska du veta för det är ett stort nöje.
Sstor kram till dig och ha det nu riktigt gott !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

2 augusti 2011 22:57

Då får jag ta och gratulera den där "någon" (som slutat fyllt år för 25 år sen) så himla mycket så här en dag i efterhand. GRATTIS! :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
irja

irja

3 augusti 2011 00:33

Kära Berith ,,,
Grattis, Grattis, Till denna NÅGON ???
Åren glider snabbt förbi,
fånga dem ,och fyll dem....
Låt dem rymma harmoni,
spara och förgyll dem... Dessdo fler du fyller
så länge lever du livet min vän, jag firar min födelsedag varje år, för att påminna hur gammal jag blivit,, LER
Ha det bäst...
KramiZar IA

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 augusti 2011 07:38

Grattis igen! Vilka fina blommor och presenter du fick och vad kul att ha hela familjen samlad. Jag ligger en dag efter med kommenterandet.

Förut kunde man sköta om nästan alla tekniska saker men nu börjar åtminstone jag känna mig som en novis. Kan knappt spela in ett program för det är så många manövrar som skall fixas innan.

Ha en jättefin dag i dag också goa du
varmaste kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 augusti 2011 09:31

Margit , hahahaha...ja det är tur att man kan kalla in det tyngre gardet då det krävs ;D
Tack vännen och ja man ser på bilderna på ett annat sätt då man träffats i det verkliga livets också ...det håller jag med om :))
Ha det gott min kära vän , varma kramar :))

Mita , vadå fyllar år ??? vad är det...haha..fast god mat och trevlig sällskap och en och annan present .... det tackar man aldrig nej till....det vore ju oartigt...hahaha
Ha det gott min go´a vän , varma kramar :))

Karin , hahaha...där slog du huvudet på spiken ;))
Ha det gott , varma kramar :))

Anita min go´a vän , inte behöver du be om förlåtelse ...man hinner inte alltid med livet och vännerna i bloggbyn ...det verkliga livet går före ...men vi finns ju kvar här för varandra då vi har tid att ägna oss åt en rundvandrig genom byn :))
Hahahaha..ja så kan man ju också se på det ...men , nopp , jag stannade en gång på tjugofem...och där står jag kvar nu och för alltid ;D
Tack för gratulatonerna , de värmde i härtat :))
Ha det gott min kära vän , varma kramar :))


Sussi , denna någon hälsar och tackar så innerligt för gratulationerna :))
Ha det gott , varma kramar :))

Irja , ååå tck för den fina dikten och gratulationerna till denna någon , som är
rörd och varm långt in i hjärteroten ...tack min
go´a vän , varma kramar :))

Wipper , Tusen tack min go´a vän , det värmer i hjärtat :))
Ja , jag tycker att jag har haft ganska hyfsad koll på denna tekniska underverk ...men nu börjar även jag känna mig som en novis...hahah...men det är tur man har ungdommen som hänger med i den rasande untvecklingen som råder inom tekniken :))
Ha det gott , många varma kramar :))


 
Ingen bild

Inga-Lill

3 augusti 2011 15:51

Grattis i efterskott då vare sig du slutat fylla år eller inte. Så roligt att få besök så där, utan att det ska krävas inbjudan i flera exemplar, hihi.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

3 augusti 2011 19:10

Hej min vän

Ett stort GRATTIS till "någon" som fyller år.
Det är väl du antar.
Vilken jättefin tårta du fick ihop och så vackra fina blommor.

Tusen grattiskramar till "någon" som fyllde år.

Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

3 augusti 2011 20:17

Hej
Kan du kontakta mig via min gästbok.
Vet du om det är något tekniskt fel på
http://blog.se/

Jag får bara upp felmeddelande hela tiden.

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@blog.se and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.19 (Unix) mod_ssl/2.2.19 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 DAV/2 mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at blog.se Port 80

Vet inte om det är bara vid den datamaskinen som jag sitter vid.
Får du också upp det felmeddlandet där?

Ha en underbar fin kväll.
Kraaaaamisar


Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards