Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Bullbak och målarkludd ....

Av Berith - 1 augusti 2011 06:30

Igår på morgonen var det mulet och lite "höstkänningar"

i luften , med andra ord ett perfekt inomhuspysslarpåväder  ,

så jag satt  igång med att baka vaniljbullar , mammas kanelflätor och blåbärsmuffins *ler*

Nu är frysen full på hembakat igen och jag känner mig både nöjd

och rik *ler*



Som på en given signal , så sprack det upp igen och solen

tittade fram , precis när jag var färdig med baket och städat

bort efter mig ....det blir en del städning då jag bakar , för jag är

en riktigt drällmaja , det är mjöl både här och där , fast mest

där och det är ju tur det , för annars skulle det inte ha blivit några bullar *skrattar*


Som sagt , då jag var färdig med det , så plockade jag fram målar

grejorna igen och gick ut på altanparadiset och fortsatte mitt

nya projekt återvinninga av gammalt , gammalt som blir som nytt

av bara lite omsorg och färg .....


Minnns ni den här pedestalen som jag ropade in för tio kronor på

gårdsauktionen i Svanfors i torsdags ??


   


Numera ser den ut så här och det blidde ingen plats åt ormbunken ,

utan det blidde en plats åt en uppstammad gullranka istället som fyller

upp hörnet  på höjden mycket bättre än ormbunken *ler*


   


Och i min målariver så fick även det gamla kakfatet i trä

som jag fått av min kära moder en gång i tiden och den gamla

brickan som jag fått av mina älskade mormor då jag flyttade hemifrån

bådekakfatet och brickan har följt mig i alla dessa år och började se slitna och trött ut ,så  fick de både en uppfräschning *ler*

Tyvärr glömde jag ta bilder före de fick ny färg , men så här ser de ut numera , pigga och glada ....och eventuellt ska brickan få en text också  ...tips

på bra brick text mottages tacksamt *ler*


     


Men jag är inte på långa vägar färdig med målarpenseln och

färgpytsen *skrattar*

Här är nästa projekt som ska få lite omsorg och kärlek *blink*


 


Gubben tycker nog att jag är lite väl långrandig som

målar allt vitt , men just nu är jag inne i en vit och turkos

period och turkost har jag på tyger och annat "lull lull" ....förutom

att jag är inne i en vit och turkos färgperiod , så är jag även inne i en

period med att blanda gammalt och nytt ...först till gubbens fasa , men

nu när våran inredning börjar ta form , så tycker han att det blir riktigt

bra .....När gammalt möter nytt tycker jag att hemmet blir mer harmoniskt

och inte så strikt och stilrent ....för det är inte riktigt jag  *ler*


Och nu är det bara sex veckor kvar tills våran nya soffa kommer och

den gamala nersuttna och nötta soffan åker ut och det sista "lull lullet" och piffet är klart , då ska ni få se bilder på hur det hela blev , var sak på sin plats och tillsammans med de övriga inredninga attiraljerna *ler*


Det var allt för mig denna gång *ler*

Ha nu en riktigt bra dag och njut av den på bästa tänkbara sätt ,

små korta stunder av stillhet utimellan åt oavsett vad man gör och

vart än man är , är en lisa för både kropp och själ *ler*


Tack för besöket och välkomna tillbaka , varma kramar *ler*



Carpe Punctum



Dagens  affirmation : Jag ger mig själv kärlek och vila 

 
 
Margit

Margit

1 augusti 2011 17:03

Igen, ett STOT GRTTIS på 45 årsdagen!!! Hipp Hipp Hurra!!
Förstår varför du bakade igår...födelsedagen och så många GOA vänner som kommit...
S¨fina allal saker blir, när du målar dom vita!!! Du är modern du!!!
Kram ohch önskar dej en FIN fortsättning på dagen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Karin

Karin

1 augusti 2011 17:12

Oj, är det födelsedag på gång! Grattis!
Mumsigt med alla kakor, blåbärsmuffins.....mmmmm.
Ha det bra och hoppas att du får en fin dag!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Vicke

Vicke

1 augusti 2011 17:43

Om frysen är full så kan du skicka över lite till mig, eller går allt åt på din födelsedag? Grattis igen

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

1 augusti 2011 22:33

Margit , tack kära vän ! :))
Nu gör jag kväller , natti natti ,varma kramar :))

Karin , hahaha....ja lite vill man allt ha att bjuda på ;))
Min dag har varit jättebra , hoppas att din varit lika så :))
Varma kramar :))

Vicke...hahaha...nog blev det över en hel del ...ska jag skicka med snigelposten..eller ?? ;))
Tack go´e Vicke , varma kramar :))

 
Mita

Mita

1 augusti 2011 23:49

Men goaste vännen fyller du år,då måste jag säga grattis,och helst hade jag velat ge dig en kram på riktigt,men det får bli via det trådlösa..*ler*...
Vad mycket gott du bakat, och som du målar och står i. Det kallar jag för att vara kreativ...
Vad fint du skrev om min blogg, det blir jag så glad för. Din blogg handlar ju också om det vardagliga, och det gör att man känner sig som hemma och det är trivsamt på nåt vis.
Varma goa kramar till dig vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

 
wiper

wiper

2 augusti 2011 07:38

Ett stort Grattis i efterskott på födelsedagen. Hoppas du hade det toppen, det är ju halvjämt ;) Härligt att ha frysen full med hembakt och det ser verkligen gott och fint ut. Pedistalen blev superfin och jag gillar dom böjda eleganta benen. Det verkar som turkos är poppis nu för jag ser mycket av nu så det hos Mimmis i både kökshanddukar och annat. Gammal och nytt sida vid sida är jättefint.

Härligt att ni får hem en ny soffa också.

Ha en underbar dag
kramar



http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

3 augusti 2011 18:56

Hej

Vad du är duktig på att baka.
Gäller passa på att göra det när det passar med vädret. Baka är roligt.

Ha en underbar fin kväll.

Kramis

Många OMTÄNKSAMMA vänliga hälsningar från mig som bryr mig om andra medmänniskor

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards