Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Livet är en upptäcktsresa

Av Berith - 30 juli 2011 07:15

Varje dag i ett litet barns liv är en upptäcktsresa *ler*
 
 
 
Hmmm...ett hopprep ....en gör ju så gott en kan , det
funkar lika bra att hoppa utan att kunna snurra samtidigt ,
hopp som hopp .....fast utan snurr *ler*
 
 
 
Vinbären smakar spännande ...röda som kart .....
fast de röda är betydligt godare än karten *ler*
 
   
   
Jordgubbslandet måste också inspekteras ....
vad då försmå för att plockas ??? De smakar
jordubbar oavsett storleken på dem *ler*
 
 
 
 
Riva "mimmis" sandkakor om och om igen ,
det är roligt ....i alla fall för lilla mig *ler*
 
 
 
Det kittlar så där roligt i magen varje
gång *ler*
 
   
 
Man blir trötta av att vara en upptäcksresare
och utforska än det ena än det andra och upptäcka nya 
spännande saker varje dag *ler*
En siesta mitt på dagen , för att orka fortsätta upptäcka nya
saker och spännande saker på eftermiddagen *ler*
 
Tänk om alla vuxna kunde vara mer som små barn , så som
vi själva en gång var ,  men som vi tyvärr tappat bort någonstans på
vägen mellan barn och vuxenvärlden.....
Tänk att se varje ny dag som ett nytt spännande spännande äventyr ,
bara vara här och nu och njuta av varje sekund oavsett vad vi
gör och vart vi än är ....
stanna upp och studera allt det vackra och njuta av stunden och glädjas
åt små saker som kommer i vår väg *ler*
 
Små barn har mycket att lära oss vuxna , som att ta vara på
varje stund och bara vara i nuet och njuta av livet .....
 
Jag har anammat detta , jag lever här och nu , tar
dagarna som de kommer , gläds åt varje dag och känner en
enorm tacksamhet över allt det jag har *ler*
Jag ser varje ny dag som en gåva ...varje dag har sina guldkorn ,
även de grå dagarna *ler*
 
Livet är en upptäcksresa både för stora och små *ler*
 
Ha en bra dag och tack för besöket ,varmt välkommen åter *ler*
 
Varma kramar 
 
 
Carpe punctum 
 

 
 
wiper

wiper

30 juli 2011 08:10

Det var verkligen fantastiska bilder på ditt barnbarn och som du säger dom upptäcker nåt nytt varje dag och faschineras ;) Jag får nog aldrig reda på hur det känns att ha barnbarn. Det går nog inte att förstå innan man har några

Jag tyckte hon nyss var baby, tiden går med raketfart

Man tappar bort sig tills man kommer till min ålder för jag upptäcker nytt varje dag och försöker ta tillvara på min lilla tid som är kvar. Förut sprang man omkring och stressade med jobb och annat. Bra och tänkvärt skrivet av dig.

Ha en jättefin och givande dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

30 juli 2011 08:26

Ja att tiden går fort , det märks om inte annat på hjärtegullet ...ena dagen är hon nyfödd , nästa springer hon omkring och babblar hej vilt om än det ena än det andra :))
Att ta vara på dagarna och njuta av livet ska man göra , tyvärr lärde jag mig det den hårda ägen för ett ex antal år sedan ...men bättre sent än aldrig och inget ont som inte har något gott med sig ;))
Tack vännen för dina ord , de värmer i hjärtat :))
Ha en bra dag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

30 juli 2011 09:50

Hej och god morgon min fina snälla vän.

Här är två filmer från en MC-kortege från Varberg som anordnas varje år. Detta år 2011 var det massor med fordon vilket är roligt, vackert och kanonvarmt väder var det med. Detta är bara länkar, inte mina egna filmer är bäst att tilägga. Jag var där och tittade när de körde och det var en upplevelse att se så många motorcyklar samtdigt.

VMCK / VINCENTS Mc-kortege Varberg 2011 del 1
http://www.youtube.com/watch?v=2DFC0TkUNl8

och denna

VMCK / VINCENTS Mc-kortege Varberg 2011 del 2
http://www.youtube.com/watch?v=DSdgL2tO5aQ

Här skiner solen idag, men i eftermiddag ska det komma regn. Må så gott min vän.

Varma och kamratliga hälsningar Marina


:) :) :)

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

30 juli 2011 09:53

Tack för länkarna rara och go´a Marina :))

Varma kramar till dig min go´a vän från ett mulet norrland :))

 
Marina

Marina

30 juli 2011 09:54

Hej igen vännen

Idag ska jag träffa min underbara syster från USA, hon kommer hem idag. Det var två år sedan som hon var hemma i Sverige.

Hör gärna av dig i gästboken min när du har tid.
Hon ska vara här i 2 veckor i Sverige.

Kramisar till dig.

Soliga sommarhälsningar från lilla mig.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

30 juli 2011 09:56

Hej :))
Va roligt , önskar er båda en trevlig dag :))
Det ska jag göra :))

Varma kramar :))

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:30

Hej

Tusen tack, nu har jag läst dina senaste blogginlägg som jag har missat och kommenterat med som vanligt. Händelserik vecka du har haft.

Skönt att höra att din älskade dotter klarade sig helt oskadd i Oslo, förstår din oro innan du fick tag på henne. En mamma är alltid en mamma.
Tänder ljus för alla de drabbade.

Tusen kramar min vän.

Soliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:34

Hej igen

Ja, vilka underbara fina barnfoton och vilken upptäcksresa. Ja, det stämmer mycekt som du skriver, man ska alltid njuta av stunden och leva här och nu. Livet går inte i repris.

Varje sekund är dyrbar och livet är en gåva.
Tänker på dig min vän. Kramis

Ha en härlig fortsättning på helgen.
Ska bli roligt att träffa min syster i eftermiddag och hon är efterlängtad.

Skickar massor med solstrålar till dig.

Kraaaaaaam

Soliga kamratliga hälsningar från lilla mig.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Johanna

Johanna

30 juli 2011 11:00

Härliga bilder :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 juli 2011 11:13

Nej men jäntan har ju blivit stora damen, vilken härlig tid ni går till mötes. De ljuvliga barnaåren, ska man ta vara på fullt ut, för de kommer aldrig igen. Var rädda om er och lev livet i sol som regn.

Kramar i mängd.

 
Mita

Mita

30 juli 2011 12:15

Ja jag ser ju samma sak när småtöserna är här.Att allt ska upptäckas och undersökas.Amanda är ju inne i en period när hon frågar om allting,så det gäller att ha bra svar..*L*....
Önskar dig en riktigt fin lördag,
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

30 juli 2011 17:45

Marina , tack vännen , ha nu en fortsatt bra dag och en trevlig helg , varma kramar :))

Johanna , tack och kram :))

Inga-Lill , ja hon växer verkligen så det knakar , precis , jag nuter av varje sekund :))
Tack , det gör vi , säger detsamma :))
Många varma kramar :))

Mita , Oja , det gäller att "plugga" för alla eventuella frågor ;D
Tack vännen , önskar dig detsamma ! <3
Varma kramar :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards