Direktlänk till inlägg 29 juli 2011

Fynd i sommarsolen .......

Av Berith - 29 juli 2011 07:30

Igår i det härliga sommarvädret beslöt gubben och jag

oss för att åka ut till den lilla byn Svanfors som ligger några

kilometer utanför Boliden och besöka gårds auktionen som

hölls där *ler*

Vad i hela friden skulle vi dit att göra , vi har ju just rensat

ur garaget och skickad en bil och släpkärra full med"skrot" 

och "bra att ha saker"  med go´e  Mr loppisuppköparen och

hans go´a fru och inget som vi inte behöver eller har använding

för *ler*

Och hädan efter ska inget mera sådant in i detta hus , det är

och var gubben och jag rörandes överrens om ...men åka på en

trevlig gårds auktion en vacker sommardag , hör sommaren till *ler*

Hade vi med oss något då vi åkte där i från då ??? Japp det hade vi *skrattar*


En underbar pigtittare som jag varit ute efter en längre tid ,

och som jag ska förvara mina "kronjuveler"  i *blink*



En pedestal för endast tio kronor följde också med av bara farten 

och som jag också har varit ute efter till min ormbunke ...men först 

ska den bli vit *ler*


   


Jag har också varit på jakt efter en amrikansk gungstol en längre tid ,

och det fanns en på auktionen ...men den följde inte med oss hem ,

utan den åkte hem med någon annan lycklig auktions beskökare *ler*


Men utan gungstol blev jag ändå inte , för på auktionen täffade jag

min älskade mobbe K:s go´a Fru och hon sa att jag mer än gärna fick

komma och hämta deras gungstol om jag ville ha den ....hon skulle bara

ringa hem och  kolla med min älskade mobbe K först för gungstolen är nämligen efter hans pappa , min älskade morfar *ler* 

Det var okey och efter auktionen så skjutsade vi hem min go´a ingifta

moster och hennes fina auktionfynd , stannade på fika och babblade bort

en stund och när vi åkte därifrån , så hade vi en amrikansk gungstol med

oss hem  *ler*




Och  vid detta laget förstår ni nog att den ska bli vit och få

nytt tyg på dynorna *ler*

Så som ni ser , så fick vi bara med oss saker  hem som vi tänkt 

till våran inredning i vårat nyrenoverade hus och inga onödiga

"bra att ha saker " som ska stå och ta plats där de inte ska stå

och ta en massa plats *blink*


En lyckad dag på en trevlig auktion i det härliga vädret där vi 

träffade många gamla bekant  , go´a släktingar och go´a vänner

som också åkt ut till Svanfors för att ha en trevlig dag i solen *ler*


Det var allt för mig denna gång , ha en riktigt bra dag och ta vara

på dagen och njut av den , för denna dag kommer inte åter *ler*


Tack för besöket och välkommen åter , varma kramar *ler*


Carpe punctum 

 
 
Mita

Mita

29 juli 2011 12:59

Vilken tur det bara var bra ha saker som ska stå där dom ska vara och inte i garaget. Jag blev nästan lite orolig först,haha....men är det nåt annat kanske som får flytta på sig nu,hmmm?
Ha en fin,fin helg,
Kram vännen♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

29 juli 2011 13:54

Hahahah....nej Mita min goa vän , de sakerna som stod där är redan bortforslade n ...inget in om det inte behövs och finns plats för det ...så råder den oskrivna lagen här hos oss hädan efter ....och den ska baske mig hållas också :D
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar <3

 
Sussi

Sussi

29 juli 2011 22:48

Då måste jag säga att jag beundrar er. Hade jag varit på den auktionen hade jag väl fyllt garaget man rensat ut igen ;)
Vilka fina fynd du gjorde. När dom blir vita kommer det bli jättebra..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

30 juli 2011 06:27

Hahaha...ja det är lätt hänt och jag fick verkligen lägga band på mig....annars har jag kommit hem med en hel del "garagefyllnad" ...
Tack Sussi , ja jag tror också att det kommer att bli bra :))
Detsamma go´a Sussi , varma kramar :))

 
Marina

Marina

30 juli 2011 09:52

Hej

Så fina möbler på fotografierna.
Ha en härlig helg vännen.

Kramis

Vänliga soliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 juli 2011 11:10

Javisst, fick du tag på vackra möbler det kommer att bli urtjusigt med en vit amerikagungstol. Ditt hem blir fyllt av vackra vita saker, det kommer att lyfta som en ängels vingar.

Kramar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards