Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

God mat och en fejkad fjällkam .......

Av Berith - 25 juli 2011 06:45

Igår styrde vi , gubben och jag kosan mot Medle som ligger lite

drygt tre mil från Boliden för att hälsa på go´a svägerskan och

gubbens syster som är mer som en kär lilla syster än en svägerska

för mig *ler*


  (klickbara bilder )


I detta "lilla"  charmiga röda hus med vita knutar bor min go´a svägerska

och hennes go´e sambo Mr L , Detta hus köpte de och flyttade in i förra sommaren *ler*


Huset ser betydligt mindre ut än vad det egentligen är  här ...en synvilla , för man kliver in över tröskeln så kommer man in i ett stort öppet och ljust  ombonat hem ...med ett stort lantkök , ett stort och luftigt vardagsrum , två

stora sovrum och badrum på övre plan ....i den inredda källarplan är det

tre stora rum , stor tvättstuga , badrum och en matkällare ...så de har gott

om utrymme *ler*


 


Vi blev bjudna på middag ute i deras "pumla" (uterum/pensionärskuvös;))

Och vad blev vi bjuda på då ???


    


Jo den godaste maträtt som någonsin är skapad och som man aldrig

kan äta för mycket av eller för ofta och som man aldrig  kan misslyckas

med ...nämligen SURSTRÖMMING *skrattar*


Efter maten försvann gubbarna .....


 


Två män och en dator ...roligt verkar de i alla fall ha *ler*


Jag och go´a svägerskan försvann in i ett annat rum där

jag fick akupressurmassage och heling ...skönt för både kropp och själ...

Dessutom skyr mina oknytt denna behandling som pesten och går

och gömmer sig .... i alla fall tills jag gör något som de tycker om *ler*


Det blev dax för oss att tacka för oss och dra oss hemöver mot Boliden igen och då vi kom ut på stora vägen fick vi se något mellan trädtopparna....



        


Ett stort vitt avlångt moln som såg ut som en snöklädd fjällkam där det

tonade upp sig mellan träden *ler*


När vi kört ännu en bit  ....så stog dessa och stirrade på oss i skogsbrynet vid

vägkanten .....


   


Herr och fru Ren tillsammans med barn och barnbarn *ler*


Väl hemma igen blev det lite kvällsmys innan sängen och John Blund

kallade *ler*


Det var våran gårdag , vad denna dag har att erbjuda det vet jag inte än , men något bra blir det garanterat , för varje dag har sina guldkorn , vissa dagar är de stora , andra dagar är de mindre , med de är alla lika betydelsefulla , dessutom så blir ju varje dag vad man själv gör den till *ler*

 Det var allt för mig denna gång , ha det så gott och tack för erat besök ,

och varmt välkomna tillbaka *ler*


Ha en bra dag , varma kramar   *ler*


Carpe punctum

 
 
wiper

wiper

25 juli 2011 08:37

Vad kul det låter och vilket fantastiskt fint hus dom har. Vi skulle också vilja ha en iredd källare för då hade huset varit mer värt och blivit sålt. Jag längtar efter surströmming som är rena delikatessen. Vad härligt att din svägerska kan såna metoder och vara behjälplig. Förstår att du kände dig mycket bättre efterråt. Kul att få en bild på renarna. Ja du varje dag har sina små guldkorn.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 juli 2011 09:29

Min svägerska är utbildad qigongteraput och under hennes utbildning var jag hennes "träningsobjekt" :)) Jag håller också på med healing , så tjänster och gentjänster oss svägerskor emellan ;))
Ja de bor verkligen fint ...lantligt men ändå ganska centralt :))
Detsamma önskar jag dig min go´a vän:))
Varma kramar

 
Vicke

Vicke

25 juli 2011 09:35

det ser ut att ligga på en fin plats också, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

25 juli 2011 10:22

Ja det gör det verkligen :)) Tack det ska jag ha , önskar dig detsamma go´e Vicke , Varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

25 juli 2011 18:39

Vilket fräsigt moln, såg verkligen ut som en snöklädd bergsskedja eller fjäll, ja nog är molnen konstiga på himlavalvet. Härom dagen såg jag ett som såg ut som en tomte med skägg och allt, även säcken med julklapparna hade han på ryggen. På somrarna när jag var barn, så låg vi på rygg i gröngräset och fantiserade om vad molnen föreställde. Det verkar som jag fortfarande gör det, hihi.

Du och guben verkar ha haft en härlig dag om man bortser från det ni åt, hihi. Surströmming har jag ätit i min dar så jag klarar mig, inget jag vill ha idag, när jag växte upp hade jag inget val.

Kramar i mängd.

 
Sussi

Sussi

25 juli 2011 22:04

Vilket fint hus. En sån "pumla" skulle jag vilja ha. Jättefint! Vårt hus är lite som deras. Ser mindre ut än vad det är utifrån..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

25 juli 2011 22:32

Vilken härlig dag ni hade,mysigt att träffas så där och äta gott och sitta och surra. Pumla,vilket gulligt namn på "kuvösen"
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Karin

Karin

25 juli 2011 23:06

Hej!
Hittade hit via Margits blogg! Så fint du skriver, och jag återkommer gärna. Är svag för Norrlandsbloggar, själv bor jag i Skåne!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Ingen bild

Berith

26 juli 2011 08:57

Inga-Lill , Det har jag inte vuxit ifrån än...fast numera sitter jag i solstolen och studerar molnen :)) Surströmming , kan jag nog aldrig få nog av ;D
Varma kramar :))

Sussi , det är många hus som är så ....rena synvillan ;))
Varma kramar :))

Mita , ja mysig var det allt och regnat som smattrade mot pumlans rutor gjorde det inte mindre mysig :))
Varma kramar :))

Karin , Tack för ditt besök och för dina ord , de värmer i hjärtat :)) Du är så varmt välkommen hit och lika varmt välkommen tillbaka , varma kramar :))

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:14

Hej

Vilket fint och ombonad hus de har.
Ja, surströmming har jag testat att äta, tyckte inte om det. Men det är tur att andra gör det.

Låter som ni har haft en härlig och fantastiskt fin och härlig dag tillsammans.

Kramis

Soliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards