Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Garageröj och åskoväder .........

Av Berith - 24 juli 2011 08:15


Igår fortsatte vi , gubben och jag med vårat projekt garageröj *ler*

Kartong efter kartong gicks igenom ....en hög med loppisprylar  , en hög

som ska vara kvar och en hög med enbart skrot.....

Loppisprylarna packades i  nya kartonger som nu står och väntar på

att bli hämtade av en "loppis snubbe" som köper upp loppisprylar ,

enkelt och praktiskt *ler*

Högen som ska vara kvar ...den blev inte stor , den bestod mest av

lyktor (som jag har pippi på ;)) och lite porslin ...resten åkte ner

på återvinningen som hade öppet igår förmiddag *ler*


  (klickbara bilder )


Kvar är några retromöbler i mycket gott skick  ....ska vi sälja dem eller

ska vi inte ...in i huset ska de inte i alla fall , den tiden och stilen är förbi

här hos oss ...även om jag gillar retro väldigt mycket , så passar den inte

in hos oss längre och jag/vi är inne i en ny period ...ja jag vet inte vad jag ska kalla den....men gubben kallar den praktisk och minimalistisk stil al´a 2000 tal *skrattar*

Så det lutar åt att vi säljer dem , så får de ett nytt hem , där de blir älskade

och använda ...för i ett garge passar de då rakt inte ....och ohult är det också 

på så fina möbler (tycker jag ) *ler*


Så nu är det bara sopa och plocka till lite till , då alla loppiskartongerna blivit hämtade ...sedan är gargaget klart för att användas till det det är tänkt  att användas till , förhoppningsvis *skrattar*

Bilder på det färdiga garageprojetet kommer senare , då det är tömt på

kartonger och färdigstädat *ler*


Trötta och nöjda och med onytt som pockade på min uppmärksamhet , så 

grillade vi till middag ...gott var det , så som det alltid är med grillat *ler*

Då vi satt ute på altanparadiset och åt så kom Tor smygandes och det blev ett trolskt sken...svårt att fånga det trolska skenet på bild...jag har för dålig kamera ...

Tor muttrade och mullrade först på avstånd , men han kröp närmare och närmare och till sist så var han framme i Boliden med omnejd och ett underbart skådespel med blixtar och åsknallar bjöd Tor oss på...men om jag

ska kalla det för ett åskoväder....nja det vet jag inte....det var mera som ett normalt sommaråskaregnväder  ..men vacket och mysig var det i alla fall*ler*


   


Vi satt ute hela kvällen på altanparadiset  och nöjt  av regnet

som smattrade mot taket och varandras sällskap *ler*


    


Det var allt för mig denna gång....det blev ett inlägg tillslut trots att datorn hänger sig hela tiden ....hmmm...Ilandsproblem , jag vet  *blink*


Ha det gott och tack för erat besök och välkomna tillbaka *ler*


Önskar er alla en skön söndag  , varma kramar *ler*


Carpe punctum

 
 
Vicke

Vicke

24 juli 2011 08:58

det var ett smidigt sett att bli av med grejer till loppis, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 juli 2011 11:13

Hahha...ja , önskar dig detsamma go´e Vicke , kram :))

 
wiper

wiper

24 juli 2011 11:26

Känner igen mig för vi har nyss rensat källaren och vilket jobb (phu!) då ni det ni gör. Härligt att få så utrensat och man kan ju som du säger sälja av vissa saker också. Passar saker inte in längre hemma så är det ingen idé att spara. Vi har upptäckt det själva och fick ta en massa beslut. Vilka vackra och dramatiska bilder du fick på himmelen. Vilken härligt avslappnade bild på din man. Jobbigt när det krånglar med datan

Ha nu en jättefin söndag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

24 juli 2011 12:52

Ja Wiper , det är skönt å det är gjort och det blir en massa space över...som hädan efter INTE ska fyllas med en massa "skrot" :D
Tack vännen min , önskar dig detsamma , varma kramar :))

 
Mita

Mita

24 juli 2011 17:58

Jag skulle behöva få gubben att rensa bland allt som ligger i garage och förråd. För här är det han som sparar på allt. Inget får slängas,bra att ha,hmm..jo,jo,visst kan det vara det ibland. Men nu börjar det bli lite väl mycket.Jag ska klappa mig på axeln och säga att jag minsann är duktig på att rensa och slänga. Ibland slänger jag lite väl mycket i ivern, och ångrar mig sen,hehe..men då är det för sent. Nåja,inte så ofta det händer.
Skönt att ni fått space,det är inte dumt att ha. Vi får väl se hur länge det blir så,det har ju en förmåga att så sakteliga fyllas på igen,*L*....
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 juli 2011 18:51

Sitta på altanen och mysa det vore härligt men här finns inget tak och sen var det myggen, har ingen lust att mata den inte, hihi.

Städning av garage gjorde gubben här om dagen, det är hans göra, för där huserar han med verktyg och all annan bråte. Släpkärran blev full och det bar iväg till återvinningen, så brukar det bli minst 2 ggr om året, hihi.

Hoppas att du får sol i möra, hihi.

Kramar.

 
Ingen bild

Berith

24 juli 2011 21:32

Mita ,Jag är också farlig på att slänga ....gubben brukar harkla sig nervöst då jag är i farten ....men ska det röjas så ska det göras ordentligt ;)))
Och nu ska det INTE in mera "skrot" ....så är det tänkt i alla fall ....men som sagt , garagfenomenet är ett underligt fenomen :D
Varma kramar till dig min vän :))

Inga-Lill , Det förstår jag att du varken vill eller har lust till :) Här är det nästan noll och inga blodsugare i år ..skönt . även om jag inte är utsatt för dem :))
Nu hade jag varit med denna gång och fyllt garaget med bråte från stugan vi sålt ...så det känndes inte mer än rätt att hjälpa till att röja ...normalt är garaget gubbens heliga domän där han har full bestämmanderätt ;))
Önskar dig detsamma min vän :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:17

Hej

Ja, garagestädning, röjning behöver jag också göra. Det är skönt när det är gjort. Ni är jätteduktiga.

Kramis

Soliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards