Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

Bomdåd och hjärtsnörp .....

Av Berith - 23 juli 2011 07:30

Igår trodde jag att jag skulle få hjärtsnörp där

vi satt , gubben och jag och gottade oss i eftermiddags solen ....

Ett orosmoln drog in över det Wihlborska hemmet efter ett

telefonsamtal från kära svärmor som känner mig väldigt väl

och vet att jag varken ser på nyheterna eller läser en kvällstidning

då jag berörs väldigt illa av alla de tragiska nyheter vi matas med

dag ut och dag in .....

Men denna gång beröde en av de tragiska nyheterna oss indirekt ...nämligen bomdådet i Oslo ...då kära svärmor berättade om bomdådet så trodde jag att mitt hjärta skulle stanna , pulsen gick upp

 i högvarvoch jag blev iskall i den varma eftermiddags solen ....

Emma , min yngre dotter , bor och jobbar i Oslo , så ni kan nog

tänka er hur mammahjärtat pulserade .....


Minutrarna innan jag fick tag i min älskade dotter , känndes som

evighetslånga ...efter ett telefonsamtal , ett medelande och ett

sms , så fick jag äntligen tag i Emma ....en lättnades suck kom från mig ...

Emma mådde/mår bra och alla hennes vänner med !! Tack och lov !!


Ett mammahjärta är alltid ett mammahjärta , det spelar ingen roll vilken

ålder det är på barnen , var barnen än befinner sig i världen och vad barnen

än gör , så är mamma hjärtat alltid där  *ler*


Jag tänder även denna morgon ett ljus för alla de drabbade i Norge , mina

tankar går till alla de sårade och döda och deras anhöriga ......


 


 

Avslutar detta inlägg med att citera min älskade morfar :

"Det finns bara en himmel då vi dör ....helvetet är här på jorden "

 

 

Tack för erat besök och varmt välkomna tillbaka , varma kramar !

 

Carpe punctum

 
 
Margit

Margit

23 juli 2011 15:55

Kan förstå...den rädsla och tankar du hann tänka....innan du ficj taf´g i "dotra" därborta i Norge och Oslo...Så frukatansvärt...att sånt kan hända...en enda "liten människa"..som har det fel" i huvudet....
Läste att det är ett 80 tal..eler 90 tal som dog..i detta otäcka....
Kram till er båda!!! Här sitter vi i Nordmaling och klagar på värmen...
/Margit o Lasse.

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

23 juli 2011 18:32

Jodå , nog hade jag puls alltid ...
Ja ett fruktans värt illdåd var vad det var :((
Härär det också kvalmigt ämsom sol ämsom regntunga moln som drar förbi utan att lämna något regn efter sig :))
Det skule faktiskt vara riktigt skönt med ett ordentligt åskoväder som rensar luften en aning :))
Ha det gott go´a Marigt och go´e Lasse , varma kramar till er båda :))

 
kristina

kristina

23 juli 2011 21:47

Det är många tankar som kommer in i huvudet. Skönt att du fick tag på din dotter.
Vi har varit i Malmö så jag såg det på tv igår kväll.
Jag har skickat så mycket kärlek till Norge.
Kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

23 juli 2011 23:15

Förstår mer än väl din ängslan och enorma oro innan du fick besked. Ett mamma hjärta oroas alltid oavsett hur gamla barnen blir.
Våra tankar går helt klart till alla drabbade,
Ta hand om dig vännen,
Kramiz!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

24 juli 2011 08:38

Kristina , Ja det är det verkligen ...Det har även jag gjort och gör :))
Varma Kram tillbaka :))

Mita , Ja det gör det verkligen ...då hjälper ingen djupanding ...ett mammahjärtaär som sagt alltid ett mammahjärta :))
Mina/våra med ...
Detsamma vännen , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 juli 2011 15:49

Jag hade nyss diskat klart när jag hörde orden bombdåd och Oslo på radion för den står alltid på här. Då trodde jag att jag hörde fel men efter en koll på norska tidningar på nätet så förstod jag att denna mardröm var sann. Sen kom beskedet medan vi tittade på nyheterna, att skott hörts från ön, nej vem kunde tro att något sådant skulle hända här i norden. Stackars stackars föräldrar och övriga anhöriga, alla som var med där ute och upplevde detta makabra, hur ska de någonsin kunna leva ett normalt liv.

Tur att du fick tag på Emma och att allt var bra med henne och hennes vänner. Sonen satt och pratade med en norsk kompis, som bodde 500 m från bombplatsen, när de hörde smällen, rutorna i lägenheten sprack. Så nog var det en kraftig smäll allt, sonen sa att det small något fruktansvärt. Tänker på alla dessa som drabbats och önskar att man kunde hjälpa till.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:21

Hej vännen
Jag förstår dig att du var orolig för din dotter och vad skönt att höra att hon klarade sig oskadd i Olso efter det som hände. En mamma är alltid en mamma ju och det är så för alla.

Fruktansvärd det där som hände i Norge med bombningen samt det som skedde i Utöja med skjutningen av ungdomarna...

Tänder ett ljus för alla drabbade och hela nationen.

En stor kram till dig vännen.
Vänliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards