Direktlänk till inlägg 22 juli 2011

Oknytt och mysfaktor ....

Av Berith - 22 juli 2011 07:45


Denna morgon känner jag verkligen att jag lever och det är  jag naturligtvis tacksam över ,  även om det är mina oknytt som påminner mig om det denna fredag morgon *ler*

Är "jaget " tjurigt och envist så får kroppen lidan och oknytten festa *blink* 

Vad har jag då pysslat på med under gårdagen ??? Jo ví, gubben och jag , var nämligen och hjälpte hjärtegullets stolta föräldrar att kapa , klyva , kärra och stapla bort all ved som blir då man fäller två stora björkar , vilket de har gjort på sin gård  *ler*

    


Gubben min tog dit våran vedklyv och han , mågen och lillans go´e  farfar hjälptes åt att klyva ......

   


Medans jag , dottern och hennes go´e svåger hjälptes åt med att kärra och stapla ved *ler*

Mycket kan man anväda en skotkärra till , te.x som transbortmedel *blink*


    


Det är på grund av detta som mina små inhysingar vaknat till liv igen , jublandes över att mitt "jaget" är envist och tjurigt (ett släktdrag ;))) i alla fall i sådana här sammanhang , annars är jag inte speciellt tjurig av mig och inte envis heller för den delena *skrattar* 


Efter allt var kapat, klyvet och staplat , så vankades det middag som go´e mågen lagade över öppen eld på murikan ....mysfaktorn var väldigt hög och gott var det också ....av någon underlig anledning så  smakar alltid mat  extra bra då den är lagad ute över öppen eld *ler*


 

     


Detta var våran gårdag tillsammans med några av våra nära och kära och anlednignen till att mina oknytt vaknat till liv igen ....de behövs i och för sig inte mycket för att de ska vakna till liv *ler*

Så denna fredag kommer att gå i lugnets tecken tillsammans med gubben....och  oknytt *blink*


Det var allt från mig denna gång, tack för att ni tittade in här och ni är varmt välkommna tillbaka  *ler**


Önskar er alla en bra dag  och en trevlig helg , varma kramar *ler*


Carpe punctum


 

 
 
Margit

Margit

22 juli 2011 08:37

Tittat på allla trevliga, fina bilderna och löst...SÅ duktiga ni varit och så treligt ni samtidigt hade det..Grillat, läcker avslutnig..och GOTT också. Men surströmmingen är ju ändå ett strå vassare!!!!
Här lyser solen idag också. Och idag o på fredag så är det här:"NORDMALINGSDAGAR"... så när vi alla så småningom vaknat o ätit frkost--så blir det att "gå ut"..på "byn"...och kolla.
Kram på dej min fina vän!!! Hälsa Jan också!!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

22 juli 2011 08:59

Hahaha...ja Margit min go´a vän , inget slår surströmming !! ;))
Vad trevligt , önskar dig och de dina en trevlig dag :))
Gubben hälsar tillbaka :)) Många varma kramar från oss till er båda :))

 
wiper

wiper

22 juli 2011 11:11

Ibland kommer det surt efter när man gjort lite för mycket dan före. Vilken fantastisk grillplats ni har. Kul bild med barnbarnet i skottkärran ;) Vilken härlig dag ni hade med både arbete och nöje.

Ha en fin dag i dag också
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

22 juli 2011 11:16

Ja men det är det helt klart värt :)) Grillplatsen står på dottern och mågens gård ...vi ska bygga en egen till våren ...det är det enda jag saknar från stugan vi sålt :))
Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kram <3 :))

 
Mita

Mita

22 juli 2011 12:35

Ja det är klart oknytten ska väsnas idag för dig. Dom kommer alltid som ett brev på posten,hmm... men ibland så måste man ändå göra saker som trots allt är roliga men kanske jobbiga för kroppen.
Men gud vilken härlig grillplats,stor och rymlig,nu blev jag avis,hehe...
Ha det fint resten av dagen och ta det lugnt,
Kramiz..♥

http://mithasplace.wordpress.com

 
Sussi

Sussi

22 juli 2011 21:01

Synd att du fått så ont efter men din dotter är nog sååå himla tacksam för att du hjälpte till. Vissa saker är det värt att offra lite smärta för. Du får vila nu så dina oknytt låter dig vara en stund igen..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

22 juli 2011 21:29

Marita , ja tyvär ...men det är det helt klart värt ...det känns bättre att ha ont och äta tableter då man har gjord något "vettigt" , än att ha lika ont utan att man ha gjort något speciellt och måste ändå stoppa i sig medicament om du förstår hur jag menar :))
Ja deras grillplats här hur fin och mysig som helst :)) Har lagt in om en egen på våran gård till nästa sommar ...det är det enda som jag saknar från stugan vi sålt :))
Ha en mysig kväll , kramen :))

Sussi , Det är som det är ...och jag håller med dig och ja de är så tacksamma för all hjälp :))
Har tagit det lungt hela dagen :))
Kram :))

 
Vicke

Vicke

23 juli 2011 07:14

vad flitiga ni var

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

30 juli 2011 10:25

Hej

Så duktiga ni är som gör det fint.

Kramis

Soliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards