Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

En trevlig dag i goda vänners lag .......

Av Berith - 20 juli 2011 07:00

En solig vårdag 2009 i Bloggbyn ,  träffade

jag en go´kvinna som var på bloggbesök hos mig *ler*

vi började prata så smått våran vänskap växte och

en dag då vi pratade så insåg vi att vi hade något gemensamt ,

nämligen Frälsningsarmen i här i Boliden , där Margit en

 gång i tiden...närmare bestämt i början på 70-talet , så var Margit

en ung officer och  jag var en liten lintott med knallorange hemstickad kappa

som jag kände mig så fin i (minns det som igår ;)) när jag hand i hand

 med min älskade mormor besökte "frälsis" .....


 Så igår , fyrtio år senare  fick vi  , jag och gubben min ett kärt

och efterlängtat besök av min go´a vän Margit Holm från

 Eskilstuna och hennes go´e Lasse .....


 (klickbara bilder )


Margit och Lasse kom med solen , det sprack upp och

blev riktigt vackert väder , så vi satt ute på altanparadiset 

åt lunch *ler*

Margit som har norrländskt blod i sina ådror beställde

surströmming till lunch och surströmming blev det *ler*

Lasse ,  han fick matjes sill ..inte fy skam det heller , men det

kan inte mätas med surströmming som är en klass för sig *blink*


Efter maten , mätta och go´a så åkte vi till gamla " frälsis" , som nu

mera är i privat ägo och är ett Fotogalleri *ler*


    


Hem till altanparadiset igen och äta det sommrigaste

man kan äta , nämligen jordgubbar och grädde *ler*

Ja kok kaffe fick de också , de som dricker kaffe och det var ju

alla utom jag *blink*


Jag fick  presenter av min go´a vän ...två vackra

ljuslyktor och ett hjärta med vita pärlor *ler*


   


Tack än en gång vännen för de fina presenterna , jag blir

varm i hjärtat och glad ända in i själen varje gång jag tittar

på dem *ler*


Så blev det dax för våra go´a vänner och bryta upp och styra

kosan en bit längre söderut ingen...nämligen Vännes och deras nästa

stopp *ler*

Tack för besöket och varmt välkomna tillbaka nästa gång ni kommer

upp till norrland *ler*


Till middag igår blev det gratäng al´a gubben , gubbens alldelses egna

special gratäng och gott blev det och gott var det *ler*


     


Det var allt för mig denna gång , vad denna dag har att erbjuda ,

det vet jag inte ...men en sak vet jag med säkerhet att även denna

dag blir en bra dag , för varje dag blir vad man själv gör den till *ler*


Tack för att ni tittat in här och varmt välkomna tillbaka *ler*

Önskar er alla en riktigt bra dag  , varma kramar från mig till er *ler*


Carpe punctum  



 
 
Vicke

Vicke

20 juli 2011 07:58

det var ett trevligt besök ni fick, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 juli 2011 08:51

Ja Vicke , det var det verkligen :))
önskar dig detsamma , kram :))

 
livsnjutaren

livsnjutaren

20 juli 2011 12:41

Åh så gott det ser ut med surströmming, fast jag är Skåning så längtar jag efter det :)

Härligt med bloggbesök :D

Snyggt du fått det i köket också!!!

Må gott.

http://www.tradgardslivet.blogspot.com

 
Margit

Margit

20 juli 2011 14:49

TACK för i går!!!!!
Det var SÅ rolit att få träffa både dej Berith min vän ch din Jan!!! Tänk efter 40 år...och vd tiden går/gått...
Tack också för den goda maten!!! Surströmmingen..klämma!!! Så lckert..och Lasses matjesill och gräddfil!!Jrdgunnarna!! Mums alltihopa!!!
Tusen TACK och många kramar!!!!/ Margit o Lasse

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

20 juli 2011 15:27

Det var verkligen ett trevligt besök ni fick igår,Margit är ju en så go och fin människa.Så fina presenter du fick också.Kul att kunna träffas efter så många år.

Ha det gott!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 juli 2011 17:32

Ser att du också träffat underbara Margit med sin härliga Lasse. Vi mötte dom i Gnosjö på second hand och det var en lyckad upplevelse. Vad härligt ni har haft det och mycket gott att äta. Jättefina ljuslyktor. Vilken smaskig gratäng din man lagade.

Ha en fin kväll
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
EKO Lisa

EKO Lisa

20 juli 2011 17:46

Jag skulle inte klara av norrland...har alldeles för svårt för surströmming! haha:)

http://itisart.blogg.se

 
Sussi

Sussi

20 juli 2011 20:34

Ja, det var verkligen finfrämmande :)
Men dom måste ha beställt fel. Surströmming och matjesill går ju inte att ät ju!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 juli 2011 21:08

Visst är världen liten, när man minst anar det så träffar man på någon från förr. Det är som med min äldste sons sambo, hennes mormor sydde gardinerna som jag och min gubbe fick när vi flyttade ihop och denna mormor och hennes man var bröllopsvittnen när min mans föräldrar gifte sig. Så världen är bra liten, för min sons sambo har vi aldrig träffat förrän sonen kommer hem för att visa sin stora kärlek. Hon är en underbar tjej och mycket lik sin mormor, som inget är omöjligt för. Glad och sprallig är tjejen och hon ringer mig oftare än vad min son gör, för vi har kontakt minst ett par gånger i veckan, det är mer än vad jag har med sonen.

Hoppas att solen skiner hos dig och värmer dig så dina oknytt flyttar till en mycket hetare plats, hihi.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

20 juli 2011 21:37

Livsnjutaren , Det finns kanske en liten ådra med norrländskt blod i dig ...hahaha
Tack :)))
Ha det så gott , kram :))

Margit , tack själv kära vän !!! Varma kramar från oss till er :))

Monica , ja det är hon verkligen :)) Varma kramar :))

Wiper , Vad roligt :)) Vi hade det jättetrevlig och tiden bara rann iväg :)) Lyktorna är verkligen underbara och de passar såååå bra in här :))
Ha det gott min vän , Varma kramar :))

Eko Lisa , hahaha....jasså ..kram :)

Sussi ...nej då ...det var så rätt som det kan bli ;)) Varma kramar :))

Inga-Lill ; Ja verkligen ...tänk hur det kan bli :)) Va roligt att sonen eran träffat en sådan rar tjej :)
Hahaha...oknytten ja ...jag har lurat in dem i lähörnet på altanparadiset idag och det var inte populärt...så de flydde sin kos ....för ett tag i alla fall ...hahah...
Varma kramar :)))

 
Marina

Marina

20 juli 2011 22:26

Hej min vän
Jag ville fråga dig om du känner till denna boken som heter "Skönt förvirrad kvinna"

Se på dessa länkar
http://www.vf.se/kultur-noje/kultur/en-skont-oradd-forfattardebutant

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197912700

http://www.facebook.com/event.php?eid=164406673613273

http://ja-jp.facebook.com/note.php?note_id=152897138108551

Känner du till denna författaren?
Hör av dig via min gästbok.
Tusen kramar

Vänliga omtänksamma sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Mita

Mita

20 juli 2011 23:31

Men jisses så roligt att få sånt kärt besök.Hon verkar så genomgod Margit,ja hennes Lasse också.
Surströmming, vilken lyx,hehe...mitt i veckan. Det var ett tag sen jag åt det,dröjer inte länge nu förräns premiären. Fast det är mer smak på fjolårets tycker jag.
Ha det fint vännen,
Kramiz!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

21 juli 2011 06:54

Ja de är verkligen go´a både Margit och Lasse :)
Vi äter surströmming lite nu och då ....och ja fjolårets strömming är alltid godare än årets :))
Ha en bra dag min vän , kramen :))

 
Marina

Marina

21 juli 2011 09:35

Hej
Okej, så du känner till den boken som heter "Skönt förvirrad kvinna". Jag ska titta på biblioteket om jag hittar den. Jag brukar inte läsa romaner. Facklitteratur är min grej nämnligen. Önskar dig en underbar fin vecka och mysig helg som kommer. I helgen som kommer är det dragspelsstämma i Vessigebro på en plats som heter Sjönevad. Mycket vacker plats. Det skulle bli regn i helgen tyvärr. Om det blir så åker jag inte dit. Ha det så gott och ha en härlig dag du med vännen. Kramis.
Soliga sommarhälsningar från lilla mig

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards