Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Gammalt blir nytt .....

Av Berith - 19 juli 2011 06:30

Så är mitt "första " måleriobjekt färdigt  , tänk vad lite

slippapper , målarfärg och nya knoppar  kan göra ...


  (klickbara bilder)


Det gamla vintrinskåpet blev som nytt ....till och med

gubben som var emot detta projekt från början tyckte

att det blev riktigt bra *ler*

Mitt andra målarprojekt , bordet och de sex stolarna får

vänta.....för det är inte bara " jaget" som tycker det är roligt att

måla utan även mina oknytt tyckte det var riktigt kul och har

levt rövare dag och natt ....men det är det helt klart värt , för

jag blev mer än nöjd över resultatet ..och lite roligt måste ju även

små oknytt få ha *skrattar*


När jag satt och tittade på bilder från vårat köksprojekt som

vi hållit på med under hela vintern och våren , så insåg jag

att jag inte visat er hur köket blev sedan det blev färdigt ...

Så här kommer lite uppdateringar på den fronten *ler*


   


Till er som inte vet hur köket såg ut före :

http://maxmax.bloggplatsen.se/2010/09/08/3525682-hjartegull-och-koksprojekt/


Gubben har gjort ett gott arbete , så nu är han värld

lite lugn och ro .....åtminstone fram till i höst , då vi

ska slutföra projektet.....då är det hall och lilla rummet 

innanför hallen (datarummet) som ska frächas upp ....

sedan är vi färdiga ....men gubben behöver inte oroa sig ,

arbetsledare som jag är ,  hittar alltid  på nya " roliga"  projekt *blink*


   


I väntan på den nya soffan så går det lika bra att

slumra framför den nya tven i de nya fotöljerna *ler*


Det var allt för mig denna gång , önskar er alla en bra dag och tack för besöket

och välkommen åter *ler* 


Carpe punctum

 
 
Vicke

Vicke

19 juli 2011 07:45

ja, lite färg kan göra under ibland, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

19 juli 2011 07:52

Duktiga ni varit som genomfört så mycket ... Skåpet blev urmysigt. Tack för tipset. Alltihopa får betyget MVG+ så nu vet du det.
Som arbetsledare tror jag säkert att du kommer på flera projekt innan sista lilla rummet är färdigt. Det ena ger det andra och egentligen så ska väl inget bli så färdigt att inga förändringar blir.
Ha en bra dag, vännen och även om det kommer lite regn så är det väder det också .... som behövs !!!
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 juli 2011 07:56

Det blev ju hur snyggt som helst. Vad duktig och kreativ du är. En sån där vit träljushållare har jag också som jag köpte hos Mimmis. Vad kul att du visar det färdiga köket som blev ursnyggt. Gillar allt från golv, skåp,vitvaror och belysning. Är det en sån kyl och frys där man kan få isbitar?

Inte illa av din man som fixat köket helt själv. verkligen bra gjort. Såna fötöljer skulle jag själv vilja ta en tupplur i eller se på tv ;)

Ha en jättefin dag
kramar



http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 juli 2011 09:41

Vicke...ja om :)) Önskar dig detsamma min go´e vän , varma kramar :))

Anita , tack vännen :)) Haha...ja det har du så sant i :D
Ha en bra dag vännen , varma kramar :))

Wiper , tack min vän , japp det är det :))
Ljushållaren fick jag av min yngre dotter på morsdag ...de känner sin mor och vet vad jag tycker om ...mitt i prick med andra ord ;))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar :))

 
Mita

Mita

19 juli 2011 12:16

Det blev jättefint, till och med så att jag blev sugen på att måla,*L*... men mina "oknytt" är redan på hugget, så jag får nöja mig med att ta mina prommenader,sen blir det bara det nödvändigaste.
Han är välförtjänt av vila gubben din,och vad fint det blev,riktigt toppen.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

http://mithasplace.wordpress.com

 
kristina

kristina

19 juli 2011 19:19

Vad fint skåpet blev det är så roligt med återvinning.
Vilken trevlig blogg du har.
Ha det gott och kram på dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 juli 2011 20:29

Mita ..Tack vännen :)) Nu har jag väckt mina oknytt från deras slummer , så nu blir det några lugna dagar framöver :))) Ja det är han verkligen :))
Detsamma vänne , kram :))

Kristina , Tack så mycket , jag håller med dig , det är verlige roligt :))
Ha det gott och tack för ditt besök och välkommen åter , kram tillbaka :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 juli 2011 20:09

Tänk att skåpet blev och se gammaldags ut, som de där jugendskåpen, hihi. Så vackert det blev i köket jag förstår att du är helnöjd med resultatet, supermodern fläkt sån som finns på restauranger ja allt ser så modernt ut. Så nu tycker jag att gubben din är väl värd att luta sig tillbaka i fåtöljen, så han inte blir helt utsleten, hihi.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

20 juli 2011 22:29

Hej min goa snälla fina vän

Så duktig du är, så fint vitrinskåpet blev. Snyggt jobbat!
Kramis

Vänliga omtänksamma sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards