Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Har man inget jobb....så skapar man sig jobb ;))

Av Berith - 17 juli 2011 08:00


Nu har jag satt igång mitt projekt återbruk *ler*

Varför kasta och köpa nytt  då man redan har bra och

framför allt funktionsdugliga möbler ???

Så fram med sandpapper och lite färg ...men först fick

gubben hjälpa mig att montera ner det och bära ut

det på altanparadiset .....

Det var mulet men inte kallt , så det var riktigt skönt

att hålla till utomhus *ler*


 


Även det lillla väggskåpt ska frächas upp ...

Vad får de för färg då , kanske ni undrar ???

De ska bli antikvita...är inne i en sådan period nu  *skrattar*


 


Då jag stod där och slipade i mitt anletes svett i de

mest möjliga och omöjliga ställningar , till oknyttens

glädje , dök mormors lilla  hjälpreda upp ,  Hjärtegullet  *ler*



    


Hon högg tag i ett slipapper och började slipa som hon

aldrig gjort annat förr....men ilet höll inte i sig speciellt

länge *skrattar*

Den gamla och nersuttna soffan och barnpogram var

betydligt mer lockande och en glass tackar Hjärtegullet

aldrig nej till *ler*


 


Så skingrade sig de regntunga molnen och kvällssolen

tittade fram , vi gick ut och satte oss och njöt av den

varma och sköna kvällsolen en stund innan hjärtegullet

och hennes stolta moder begav sig hemåt igen......


 



......... och jag fortsatte med mitt projekt skåpslipning ,

som sedan gick över till projekt grundmåla *ler*


Det vad jag  pysslade  på  med  igår....denna morgon lyser

solen och det är riktigt skönt ute , morgonpromenade är

avklarad och frukosten är intagen ....så nu ska jag gå ut och

fortsätta med mitt projekt ....idag ska både det stora skåpet

och det lilla väggskåpet få sitt andra varv med färg på sig *ler*


Tack för att ni tittade in här hos mig och välkomna åter !

Önskar er alla en riktigt skön söndag *ler*

Varma kram


Carpe punctum

 
 
Anita

Anita

17 juli 2011 14:54

Detta kommer att bli kanonsnyggt. Skall bli kul att få se resultatet. Färg betyder mer än man tror.

Jaa, tänk vad energi de små liven har och tänk om vi kunde låna lite, både energi och iver, av dem när vår lust tryter.
Önskar dig min goa vän en fortsatt härlig dag, vilket väder du än har ...
Stor kram från mig !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

18 juli 2011 09:56

Skall bli spännande att se slutresultatet. Det är toppen att återanvända saker. Ja du dom små liven har energi och vill prova på nytt hela tiden. Vilka fantastiska bilder du tar på henne och hon är så söt

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

18 juli 2011 21:53

Ja, man brukar ju säga att den som inte har jobb skaffar sig men jag tror inte det är den här sortens jobb. Det lutar nog mera åt att man antingen slår sönder något eller spiller ut något på nystädade golv, hihi. Jag avundas dig din arbetsenergi med att göra om gamla saker, jag ställde in dem som de är med en målning åt fuskträ, drickamålning kan det vara med förnissa ovanpå. De har inte målats sen de tillverkades någon gång på 30-talet, så de skulle nog må bra av lite ny färg men vad gör jag då av allt som är placerat i dessa stora rymliga skåp med hyllor som tål nästan hur mycket porslin som helst. Ja, ja någon gång kanske lusten drabbar även mig, hihi.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

20 juli 2011 22:33

Hej
Jag håller med dig.
Varför ska man slänga gamla möbler som fungerar.
Du gör helt rätt att du målar om.

Tusen kramar min vän.

Soliga sommarhälsningar från lilla mig

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards