Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Livet är bra underbart ......

Av Berith - 14 juli 2011 07:30

Jag blev väckt denna morgon av ett fruktansvärt

oväsen utanför sovrumsfönstret , långt före skam ,

ja jag är morgonpigg som ni redan vet , men detta

var ändå i tidigaste laget , även för mig *skrattar*

Jag steg upp och tittade ut för att se vad som riktigt

försegick där ute i den tidiga morgontimman ...

Det var familjen Skata och familjen Trast som kommit

ihop sig om något och skrek och bråkade så att fjädrana

yrde .....


    


Jag stod och tittade på dem en stund och bestämde mig

tillslut för att gå ut och gå emellan innan någon av dem blev

allvarligt skadad.....

När jag klev ut genom dörren , så lugnade de ner sig och skingrade

på sig ....

Familjen Skata flög åt sitt håll och familjen Trast flög åt sitt och

lugnet lade sig igen över Bergästargatan *ler*


 


Barfota i det daggvåta gräset , traskade jag runt huset ,

i häggen satt en flock mesar och hälsade den uppgående

solen och den gryende dagen välkommen med sin fågelsång  ....


 


En nyvaken och morgonslö humla satt och sörplade

i sig lite nektar ......


 


Våra närmsta grannarna som bor i "getingdöllan"

under ena nocken började också så sakterligen

vakna till liv ......


 


På en av stolarna ute på gräsmattan ,

 satt en nässelfjäril och gottade sig i morgonsolen....



    



Jag slog mig ned på stolen brevid med min

favorit mugg med grönt te med honung i .....


 


En våg av tacksamhet skölje över mig ,

tacksamhet över att återigen få vakna upp till en

ny härlig dag ....

Tacksamhet över att få uppeva allt det vackra moder

jord har att erbjuda .....


Efter att ha suttit och njutit av allt det vackra ,

Så reste jag mig upp , gick in och drog på mig mina fotriktiga

promenadskor och gick ut på min dagliga morgonrunda ...


Min dag har än en gång börjat på det bästa tänkbara sätt ,

så som det alltid har gjort och så som det alltid gör....

Min dag börjar där den slutade...men ett enda stort tacksamhet *ler*


Livet är bra underbart *ler*


*****************


Tack för erat besök och välkommen åter  *ler*

Ha en bra dag , Varma kramar <3


Carpe punctum



 
 
wiper

wiper

14 juli 2011 08:46

Vilket drama så tidigt på morgonen ;) Skönt att det lugnade ner sig men kul att få vara med om vad som händer i vår paralellvärld. Vi hade 5000 kajor som flög över huset häromdan och vi trodde vi hamnat i skräckfilmen "Fåglarna" av Hitschcok ;) dom träffas och umgås i flock. Vilken fin bild du fick på fjärilen på bordet.

Ditt inlägg andas lycka, lugn och harmoni. Jag blir påverkad och känner samma sak. Att få vakna upp till en ny dag och uppleva nya saker är helt underbart. Dagen är ett oskrivet blad som sen fylls av upplevelser.

Ha en jättefin dag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

14 juli 2011 12:06

Oj då ...förstår att det blev en Hitschcok känsla med så många kajor :))
Ja man har så mycket att känna tacksamhet över och varje dag är en gåva :))
Tack min go´a vän vör dina ord , de värmer i hjärtat mitt :))
Önskar dig detsamma ! Varma kramar :))

 
Mita

Mita

14 juli 2011 16:55

Vad härligt du skriver om att glädja sig åt det "lilla" i vardagen.Det gäller bara att upptäcka och ta till sig det. Visst är det skönt att gå barfota i daggvått gräs?
Kram vännen!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

14 juli 2011 20:15

Tack Mita :)) Ja det är verkligen härligt :))
Varma kramar tillbaka till dig min vän :))

 
Sussi

Sussi

14 juli 2011 22:29

Vi har tur iår. Inga getingar som flyttat in i några springor i vårt hus. Jätteskönt för mig som är getingrädd :)
Vilken härlig morgon du beskriver..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 juli 2011 00:52

Här bråkade skator och nötskrikan i kväll, det var ett evigt snattrande, säkert hade någon av dem hittat en gobit, som de bråkade om. Jag gillar att bli väckt av fåglar, vare sig de fajtas om något eller bara är glada av att solen är på väg upp. Det känns så somrigt med fågelkvitter i ottan, kanske för att vi bor i ett vinterland som vi uppskattar sommaren så mycket.

Kramar.

 
Ingen bild

Berith

15 juli 2011 05:58

Sussi , tack :) Ja det är ju ett elände att bo granne med en getindölla om man är rädd för getingar ...jag är inte rädd för dem och tur är ju det :))
Kramen :)

Inga-Lill : Ja visst är det det ...jag håller med dig ...sommaren här uppe är så kort så inte gör det något att man blir väckt i ottan av fågelslagsmål :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

16 juli 2011 12:52

Hej

Vilken underbara fina foton och en bra fin text.
Ja fåglar kommer tydligen i bråk ibland. Bra att du gick ut så de fick lugna ner sig.
Härlgia foton du har.

Kramis

Vänliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards