Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Påverkad ......

Av Berith - 12 juli 2011 06:30


Fullmånen och dess magiska kraft påverkar mig något så fruktansvärt , jag blir pigg och får en massa överskottenergi som borde gå spara på ett energikonton och plocka ut vid behov *ler*

 Precis på samma sätt som jag  blir påverkad  av månen blir jag påverkad av åskan , fast tvärt om ...Istället för att få en massa energi , så blir jag utslagen , huvudet känns som det är sprängfyllt med flera ton cement , jag blir yr och illamånde och fruktansvärt trött och vill bara sova ....


 



Igår mitt på dagen tornade Tor upp gråa åskmoln upp runt  och över Boliden , i fjärran kunde man höra en och annan åsknall då han svingade sin mjölner , så tysnade Tor och molnen skingrade sig och solen tittade fram igen...men så ångrade sig Tor och vände om mot Boliden igen . Så höll Tor på hela eftermiddagen igår....och jag gick omkring som en zombie med cementfyllt huvud och blytunga ögonlock hela dagen ......


  

Fram på kvällskvisten så tröttnade jag på Tors katt och råtta lek och slog näven i bordet och röt :

" Antingen svingar du mjölner och gör ditt jobb , eller så drar du dit pepparn växer och lämnar oss och mitt arma huvud ifred , jag har varken tid eller lust att ligga utslagen på grund av dina påhitt " Och tro det eller ej ....mitt utbrott hjälpte . Tor svingade sin mjölner och några rejäla åsknallar rullade över skog och mark och himlen lystes upp av några blixtrar , sedan kom regnet ....ett rejält skyfall som rensade både mitt huvud från den tryckande cementklumpen och den kvalmiga och syrefattiga luften som låg som ett tungt täcke över Boliden och som genom ett trollslag var illamådet och tröttheten som bortblåst och jag blev mig själv igen *ler*

 Luften blev så där härligt klar och frisk som den bara blir efter ett rejält åskregn . Jag gick ut på en kvällspromenad sedan regnet avtagit och Tor dragit sig undan , med lätta steg och normaltungt huvud .  Jag fyllde mina lungor  med den nya fräscha  och syrerika luften och  jag  inandandes alla ljuvliga dofter som också blir efter en härlig regnskur  ...och efter regn kommer alltid sol och kvällsolen tittade fram ...men då var batterierna i kamerna slut *skrattar*

 Även om Tor har sådan påverkan på mig och mitt mående , så gillar jag honom . Jag tycker det är mysigt då han väl sätter igång och gör sitt jobb , men jag har stor respekt för Tor och hans mjölner och dess krafter ......


Tack för ditt besök och välkomna åter !

Ha en bra dag och var rädda om er och varandra !


Carpe puctum !


 
 
Ingen bild

Anki

12 juli 2011 07:29

Konstigt det där med fullmånen,jag reagerar precis som du =).Somnade sent inatt eller tidigt imorse och hann knappast blunda innan jag rullat ur sänngen och satt vid pc`n.Skriver av mig lite frustration.Ha en braig dag min FB och bloggarvän <3

 
Ingen bild

Berith

12 juli 2011 08:00

Hahaha...ja och igår och inatt krockade dessa två elment och det blev kaos i min knopp och kropp ...hahaha ....
Önskar dig detsamma min go´a vän , kram :))

 
Anita

Anita

12 juli 2011 08:19

Här har vi beviset på att vissa människor som lever i och med naturen också känner av naturens krafter och i ditt fall också verkar kunna påverka Tor. Han har respekt för dig vännen !!! Kan man få lämna Tor en länk till dig när det drar ihop sig här nästa gång ??? Ja, åtminstone säga att jag är vän med dig ??? Du säger att du egentligen tycker om Tor när han väl bestämmer sig ... Jaha ... Det gör inte jag för han kan vara hårdhänt när han väl bestämt sig, tycker jag.

Jag har njutit av din beskrivning av naturens olika skeenden. Vackra bilder på moln visar du också ... Tack för en innehållsrik stund Berith !!!
Stor kram till dig

http://minplats.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 juli 2011 08:35

Vad härligt att fullmånen påverkar dig så positivt. Jag själv sover dåligt när det är fullmåne. Jag blir pigg efter ett rejält åskväder ;) du ser hur olika det kan vara. Häftiga bilder. Vi har inte fått hit åskan än men det kommer nog under dagen. Vad häftigt och poetiskt du skrev under stora bilden. Typiskt detta med batterierna i kameran. Nu har jag köpt ett extra om sånt händer. Dom är dyra ute men på nätet kan man få dom billigt. Tack för ditt läsvärda och häftiga inlägg

Ha en toppendag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

12 juli 2011 08:48

Anita : Hahaha...Ja viss är det så :)) Det går bra det vännen , länk på du så ska jag ta ett allvarit samtal med allas våran Tor ;D
Jo jag gillar åsakn men jag har samtidigt en väldigt stor respet för den och det ska man ha ...jag har tyvär sett på nära hålla vad Mr Tor kan ställa till med då han visar sig från sin allra sämsta sida .....
Tack för de orden vännen , de värmer i hjärtat , varma kramar till dig min go´a vän :))

Wiper : Ja det är olika och vi påverkas alla olika och det är ju tur det :))
Ja jag måste nog skaffa mig ett extra batteri för jag är så dålig på att komma ihåg att sätta batteriet på laddning :D
Tack vännen för dina ord , de värmer gott i hjärtat :))
Ha en bra dag vännen min , varma kramar :))

 
Monica

Monica

12 juli 2011 12:03

Här har vi ingen åska haft på hela sommaren hittils,det har hörts lite muller på långt håll,men mer har det inte blivit.Här behövs regn,men sånt får man ju inte bestämma över så vi får ta det som det är och vattna själva om det behövs.

Ha en bra dag!

kram//

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 juli 2011 00:56

Nej, jag gillar inte åskan ett endaste dugg men finner det rätt okej om regnet kommer först, kanske för där jag bor växer mest mossa eldfängda som bara den. Däremot håller jag med dig om att huvudet blir tungt och tröttheten kommer som ett e-mail när åskan är i antågande. Skiner däremot solen då får jag en arbetslust som är helt fantastisk, månen påverkar min sömn och är den svensk då är det lögn att sova.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

16 juli 2011 12:49

Hej
Ja, jag påverkas inte av månen.
Vilken intressant blogginlägg du skrev idag.
Jag gillar åskan men har full respekt.

Det är en underbar känsla när allt är över och luften blir så mycket bätttre, förstår precis vad du skriver. En jättebra text.

Tusen kramar
Soliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards