Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Mysig helg och en massa extra finesser ;))

Av Berith - 11 juli 2011 06:45

Helgen  har varit lugn och väldigt väldigt varm och skön *ler*

"Jaget" älskar värmen men det gör inte mina oknytt och det är

jag glad över , så får min lekamen lite semester och ladda batterierna

inför kommande oknyttsdagar ...men dem ska jag inte prata om här och nu ,

nej , jag lever ju här och nu och är i nuet , och just nu njuter jag av att vara oknyttfri *skrattar*


Vad har vi pysslat på med då under helgen då , gubben min  och jag ??

Jo lördag förmiddag tvärsnippade vi in till stan (skellefteå) och gjorde

några nödvändiga ärenden och dessutom så fick ...eller fick och fick , man får inget gratis inte i alla fall tv apparater  *blink*

Japp en ny samsung ....nånting nånting...46 tummare blev det i alla fall ...

Enligt gubben min är den väldigt avanserad ....det är en internet tv  (??) och den har en massa "nödvändiga"  och "bra att ha"  finesser  och  som är nödvändiga för ditten och datten ...och det är HD hit och HD dit och en massa annat som jag inte begriper mig ett dugg på ...jag är nöjd om det är bra bild och hyfsat ljud de gånger jag ser på tv och det är inte särskilt ofta , för jag somnar ju så fort jag slår mig ner för att se något på tv ...så alla de där extrafinesserna skulle jag klara mig utan ...men men.......  *skrattar*


  


Och tven  den blev installerad innan skyddsplasten åkte av ... så ivrig var gubben att få igång tven och provtitta på den *skrattar*


Lilla hjärtegullet har också förärat oss med en övernattningsvisit , men det vet ni ju redan då hon , duktig som hon är varit inpå boggen och gjort ett gästbloggsinlägg ...så som hon har gjort så många gånger förut och som hon lär fortsätta att göra lite nu och då *ler*


Här kommer ett litet blider från igår förmiddag då vi satt ute och njöt av det vackra vädret innan hjärtegullet fick hämtning av sin stolte far *ler*


 

Det är inte bara jag som brukar sitta och filosofera i humlekojan , utan även gubben och denna gång i sällskap med vårat hjärtegullet...de brukar resonera om än det ena än det andra *ler*


Så till den stora frågan ,  äta eller inte äta  " jordbubbar"  ??


 


Men först rensa ....



        


och sen skjuts in i munen ....


   


Mmmmm så gott  *ler*



Ha en bra dag och var rädda om er och varandra !


Tack för besöket och välkommen åter , kram *ler*


Carpe punctum




 
 
Anita

Anita

11 juli 2011 10:09

Men käraste Berith ... har du kommit igen !!! Vad roligt. Nu har jag något att läsa framöver. Du berättar ju så bra så man lämnar platsen man befinner sig på och lever med dig ... om bara för en stund.
Ja, så VÄLKOMMEN IGEN !!!
En sån där TV har jag i kök/matrum. Den är bra. Nu använder inte jag alla finesser utan det får i så fall min Livskamrat sköta. HD är bra för bilden blir väldigt mycket tydligare och för oss som är sportintreserad har det sitt berättignade. Jaa, man måste ju skylla på något.*skrattar*
Stor har Hjärtegullet blivit också .. Det går fort med de små ...
Ha nu en fortsatt bra dag i Norrland och njut av sommaren och allt den ger !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

11 juli 2011 11:57

Tack kära vän :)) Det är roligt att vara tillbaka igen efter det långa uppehållet :))
Gubben kan då inte ens skylla på av idrotten för han är så ointresserad så mer ointresserad av idrott kan nog ingen bli ;D
Men bra bild är det ...det han jag i alla fall se innan jag slocknade ...hahaha....
Oj , hon växer så det knakar ....men själv blir man inte ett dugg äldre ;D
Ha det så gott i söder , nu ska jag ut igen och njuta av värmen :))
Varmaste kramar till dig min go´a vän !:))

 
Mita

Mita

11 juli 2011 12:28

Ja en sån fin och modern tv köpte vi för ett år sen. Men inte använder jag några finesser,det törs man inte mickla med,hehe....precis som du sa, det räcker långt med att kunna se det man vill se innan man däckar i soffan,hmmm....
Herregud så stor lillpluttan har blivit. Det går fort med dom små,och det gäller att njuta så mycket det går av småbarns tiden.
Vilket härligt väder ni har där uppe. Ja det har varit bra här också. Lite jobbigt blir det allt när det är för varmt,och supervarmt inne..
Idag är det lite skönare luft så man kan andas och återhämta sig,*ler*...
Ha det fint vännen.
Kramas!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Marina

Marina

11 juli 2011 14:28

Hej vännen

Roligt att du har kommit igång med din blogg igen och nu har jag en del att läsa framöver.

Vilka underbara fina fotografier.

Fin TV ni har köpt och skaffat.
Ju mer finneser och funktioner det är ju krångligare brukar det vara samt ju mer det är ju större risk är det det går sönder och ju krångligare är det att laga det.
Vet ju av egen erfarenhet.

Hoppas att förstår vad jag menar.
Som tex en mobiltelefon, nu har den ju så många extra funktioner som egentligen inte behövs. En mobiltelefon ska ju egentligen bara att man ska ringa och skicka sms... så var det förr. Men nu för tiden så kan man lyssna på musik, spela spel, telefonera, sm:a, surfa på internet, kompass, tidtagning, alarm och massa andra diverse funktioner.

Ha en underbar fin Måndag.
Tack snälla du för dina ord hos mig.
Du är guld värd.
Kramis

Vänliga omtänksamma sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 juli 2011 14:36

Jadu, gubbarna de ska ha saker de bara för att, hihi. Samma visa här, jag har en gammal mobil som man kan ringa med visst går det att ta bilder och all sköns smsande men jag ringer med den och fotar med digitalkameran, det får duga. Sen har vi en sån där platt-tv som man kan använda till datorn om man vill. Jag använder tv till tittande och datorn den har jag på skrivbordet med en skön stol som passar min rygg, hihi. Fast får gubbarna sina leksaker så brukar de vara nöjda och belåtna, hihi.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

11 juli 2011 22:54

Mita : Ja det gäller att passa på för tiden går så hiskelit fort :))
Jag älskar värmen , men man behöver en paus från den uti mellan åt :))
Ha det gott min vän , kram :))

Marina : Jo jag förstår hur du menar :))
Tack vännen , dina ord värmer i hjärtat !!
Ha det så gott , kram :))

Inga-Lill : Hahaha....ja , jassi gubbar och deras leksaker ;D
Ha det gott vännen , kram :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards