Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Min knasiga mormor och jag , del 8

Av Berith - 10 juli 2011 10:30

Hejsan svejsan , det är jag guldklimpen ...eller som min mormor numera kallar mig , hjärtegullet .....mimmi , ja jag kallar min knasiga men snälla mormor för mimmi , mimmi säger att jag har vuxit ur gulklimpstadiet och blivit ett hjärtegull istället *ler*


  (klickbara bilder)


Det har hänt en hel del sedan sist jag knappade på mimmis tangenter , jag kan väldigt många saker nu ... jag kan prata , jag gör mitt bästa för att få ihop tre ordsmeningar , de vuxna ler förtjust då jag berättar om ditten och datten...så där ivrigt  som små barn gör *ler*

Jag har även lärt mig att gå , springa , hoppa och klättra sedan sist jag gästbloggade i mimmis blogg *ler*


 Nu ska jag berätta lite om min gårdag tillsammans med min knasiga mimmi och go´e  Boffe ....

Mina stolta förälrar skulle bort och göra vuxensaker tillsammans med mina kompisars stolta föräldrar , så jag frågade mimmi om jag skulle kunna få sova över hos dem och det fick jag naturligtvis .....Det behövs inte mycket för att göra mor och farföräldrar glada ....En övernattning lite nu och då och de är lyriska i flera veckor och de pratar inte om annat än då deras älskade barnbarn sovit över...Ja det behövs faktiskt inte ens en övernattning för att de ska bli lyriska ...man behöver bara ägna dem några timmar när man känner för det och det ger precis samma effekt  *ler*


Jag började min eftetermiddag hos mimmi med ett dopp i grodpolen i skuggan på det mimmi kallar för altanparadiset , för det var fruktansvärt varmt och kvavt igår och ett svalkande dopp är aldrig fel ....


  


Då jag tröttande på att leka i polen, så hämtade jag min nya lilla gula stol som jag fått av mormor och som blev en favorit , lätt att bära och lätt att sätta sig på , den är som klippt och skuren för lilla mig . Jag satte mig för att resonera med Boffen om ditten och datten medans mimmi stökade på inne i köket med middagen .....


   


Vad vi pratade om ???

Vi pratade om humlan som jag sett och Boffe berättade att humlorna tycker om mimmis blommor och att de äter något som heter nektar och inte små barn och att man inte behöver vara rädd för dem ....och det är ju bra att veta ....att man inte behöver vara rädd för dem *ler*


Så blev det dax för lite mat , kyckling och ris till mig och Boffe och något som ser ut som kyckling men heter något konstigt till mimmi .....


 


Då vi satt och åt började det mullra någonstans långt långt borta ,

" Det verkar som om åskar har tänkt komma och hälsa på " sa mimmi

Men denne åskar tystnade och kom aldrig och hälsade på , han kanske gick någon annan stans ??


Efter maten så blev det mera lek och bus och då vi tröttnat på det och vi duschat och det började närma sig kvällsvällingen , så visade jag mimmi att jag lärt mig att knäppa ihop händerna .....


 


Men den där långa ramsan som man säger då man håller händerna så där ..barna bön tror jag det kallas för , den fick mimmi rabbla *ler*


Ja det var min gårdag tillsamman med mimmi och Boffe , nu är det en ny dag och vad jag ska roa mimmi och Boffe med idag...det vet jag inte än , men något ska jag nog allt komma på att hålla dem sysselsatta med tills mina stolta föräldrar kommer och hämtar mig  *skrattar så som bara små barn kan skratta*


Ha det så gott alla stora och små där ute , kram från lilla mig och min knasiga mimmi  *ler*


Carpe punctum som mimmi brukar säga ....




 
 
wiper

wiper

10 juli 2011 10:54

Hon är så söt den lilla guldklimpen och jag förstår att mormor myser och njuter. Härligt att få ta del av din berättelse som värmer och är rörande.

Ha en jättefin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 juli 2011 11:04

Tack vännen , ja jag...eller vi , gubben och jag njuter verkligen då vi får rå om lilla hjärtegullet :))
Önskar dig detsamma !
Varma kramar tillbaka :))

 
Vicke

Vicke

10 juli 2011 20:13

Kul att se dig igen, jag blev orolig att det hade hänt dig något

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

10 juli 2011 20:36

Hej Vicke , ja det var ett tag sedan och det är roligt att vara tillbaka igen ! Tack för din omsorg , det värmer i hjärtat :))
Men som du vet så förgås inte ont krut så lätt ;))
Ha det gott , kram :))

 
Marina

Marina

11 juli 2011 14:19

Hej

Vilken spännande läsning och så stor hon har blivit. Underbara fina foton. Tusen kramar.

Vänliga omtänksamma sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 juli 2011 14:29

Vad du har växt och så mycket nytt du lärt dig, sen sist vi fick chansen att läsa dina berättelser. Ser att du har pli på mimmi och Boffe, du måste se till att hålla dem sysselsatta så de inte bara sitter och slappar, hihi.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards