Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Sommar regn och nya projekt ......

Av Berith - 9 juli 2011 07:15

Har varit ute på min dagliga morgonrunda , ett regntungt moln förföljde mig och jag han inte mer än hem så öppnade sig himlen och ett sådant där härligt sommarregn öser just nu ner , väldigt passande och behövligt ....för det är väldigt torrt i skog och mark ....


Idag ska jag och gubben tvärsnippa in till stan (Skellefteå) och göra några ärenden ,vi ska bland annat köpa lite målarfärg för jag har tagit hem ett gammalt furuvitrinskåp från stugan då vi ränsade ur den....eller gammalt och gammalt är det väl inte direkt , det är väl från det glada 80-talet skulle jag tro ....men hur som helst så hade jag tänkt att slipa och måla det vitt ...jag har fått pippi på att måla om möbler .....jag har även ett stort rejält .....eller rättare sagt ett stort och klumpigt köksbord också som jag tänkt måla om och sex stolar  ......gubben min är väl inte lika entusiastisk över detta påhitt ...måla är inte riktigt hans grej ...särskilt inte att måla om möbler ...

" Varför lägga ner tid och energi på att måla om , då man kan köpa nytt "

Brukar gubben sucka , då jag kommer med sådana ideer  *skrattar*

Men jag är mer för återbruk ....varför göra sig av med det som är felfritt och fullt funktionsdugligt ??? Lite färg och tålamod så brukar det bli som nytt *ler*

Och i efterhand brukar gubben alltid tycka att det blir bra ...så även denna gång skulle jag tro om jag känner honom rätt och det gör jag  och väldigt bra också dessutom *blink*

Gubben ska inte behöva dra ett enda penseldrag...för han har annat att dola på med ...både ute och inne ....så detta projekt är han helt befriad ifrån och lika glad är han för det *skrattar*

(Före och efterbilder kommer )


Jaha , nu tittar solen fram igen och det doftar så där ljuvligt ute så som det bara kan dofta efter ett härligt sommarregn *ler* ...jag sitter nämligen ute på vårat altanparadis och bloggar och insuper alla dessa härliga dofter *ler*


Det blommar för fullt i den lilla och enda blombänk jag har just nu ...det ska bli en ny och större blombänk så småningom...en sådandär upphöjd blombänk ...men det blir då det blir , det är inte prio ett direkt bland alla projekt som finns på  projektönskelistan *skrattar*


     

(klickbara bilder )


Ni som följt mig länge och ni som känner mig vet att jag varje sommar har en

humlekoja därjag brukar sitta och meditera och filosofera  över ditten och datten...så även denna sommar *ler*

Humlen har inte riktigt hunnit växa till sig ännu men den är på god väg *ler*


      



Min balongblomma är också full i knopp *ler*


 


Tja det var allt för denna gång , välkomne hit och välkomen tillbaka säger jag till alla er som tittar in här hos mig *ler*

Önskar er alla och en var en riktigt bra dag , var rädda om er och varandra *ler*


Varma kramar


Carpe punctum



 
 
irja

irja

9 juli 2011 08:57

Goodmorgon vännen,,,
Välkommen tillbaka, du har varit saknat,,, ibland blir det inte som man har tänkt,,, det är samma här,,, sommartiden räcker liksom inte till,,, sommargästerna avlöser varandra,,, ja det blir så, eftersom vi bor så långt borta ifrån varandra,,, men telefon trådarna håller sig varma i stället,,, fast vi träffas ju på Fejsan också,,,,
HA en bra lördag, och lycka till med målningen.... Jag tycker också om att måla och återvinna äldre saker,,, inge slit och släng här inte,,,,
KramiZar IA,,,,

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

9 juli 2011 11:14

Hej

Vad roligt att du börjar skriva igen.
Du är så saknad av mig.

Jag har uppdaterat min hemsida en hel del.
Vet inte om du har sett och kollat det.

Önskar dig en underbar fin helg.
Kramisar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

9 juli 2011 14:00

Irja : Hejsan vännen och tack så mycket , det värmer i hjärtat :)) Ja det blir som det blir med det mesta :))
Det är tur att det finns telefon och FB *skrattar*
Snart ses vi , det ser jag och gubben verkligen fram emot :))
Varma kramar :))

Marina :
Hejsan och tack så mycket för de orden , de värmer gott i kapp med solen :))
Nej ag har inte riktigt hunnit med att besöka alla bloggvänner än ...men jag titta in till dig och din mysiga blogg :))
Tack , önskar dig detsamma Marina , kram :))

 
Mita

Mita

9 juli 2011 20:43

Men välkommen tillbaks käraste vännen.Det var verkligen längesen du bloggade. Men ibland är det bara så och mycket annat som absolut är viktigare.
Hjärtegullet växer på sig ser jag,och det har även mina gjort,plus att jag fick ett till i Mars.
Ha det gott vännen och sköt om dig,
Kramas!!

http://mithasplace.wordpress.com

 
Ingen bild

Berith

10 juli 2011 07:53

Tack go´a Mita :)) Ja tiden går så fort och det känns inte som jag varit borta så läne från bloggandet ...men det var det :))
Det är roligt att vara tillbaka igen :))
Grattis till det nya barnbarnet :))
Detsamma vännen , kramar om !! :)))

 
Marina

Marina

11 juli 2011 14:13

Hej Berith
Tack. Så roligt att du har börjat blogga igen och roligt att du är tillbaks. Har ju saknad dig enormt mycket vännen. Jo, det har skett en del hos mig det sista halvåret så. Du får ha en toppenhärlig härlig Måndag. Tusen kramar tillbaks till dig vännen. Här skiner solen och det är varmt ute. Var rädd om dig och njut av livets goda stunder. Kramis
Soliga vänliga sommarhälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards