Direktlänk till inlägg 2 december 2010

Mormors hjärtegull ....

Av Berith - 2 december 2010 06:00

Ett stort grattis till mormors hjärtegull och Boffes

ögonsten , som blir 11 månader idag *ler*


  


Lilla Vera försöker numera äta själv , hon gör så gott hon

kan och uppskattar inte alls att man matar henne , men uti

mellan åt så slinker det in en hjälpande sked *blink*


  


Guldklimpen har även börjt t sig fram för egen maskin...ja det har hon

gjort ett tag nu , hon har börjat resa sig och går utmed saker och det är

bara det där psykologiska "släppet" kvar , sedan går hon och det är inte

långt borta...det behövs bara att hon glömmer av sig en gång *ler*

(Boffes gamla mobil är väldigt intressant ....det ska börjas i tid ;))


Första tanden har har kommit och den andra är på väg att spricka fram *ler*


Ja det händer en hel del i ett litet barnbarns liv och jag är glad och tacksam

över att jag har lillan så nära så jag kan följa hennes utveckling och får vara med då hon gör nya framsteg , för det händer något nytt varje dag , känns det

som *ler*


Enstaka ord kommer också över hennes läppar ...

mamma , pappa ,titta , där , mommo , låna , tack , ach då och ooooh uuuul

som betyder God Jul ler*

Ooooh uuuuul säger Vera så fort hon får syn på en tomte och tomtar finns det gott om just nu , både här och hemma hos lilla Veras stolta föräldrar *skrattar*


Det är stort att få barn , men det är större att få barnbarn *ler*


Nu ska jag göra mig i ordning för att gå till mormros hjärtegull för att tillbringa

dagen tillsammans med henne , medan hennes mamma jobbar  *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat *


Carpe punctum


Välkommen åter *ler*



 
 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

2 december 2010 06:29

Hej! Titta in på vår blogg och se vad du tycker! Kommentera gärna om du ser något du gillar, eller inte gilar=)

http://tanjaselma.blogg.se

 
wiper

wiper

2 december 2010 09:50

Grattis till lilla Vera ;) vilka fina bilder på henne. Hon är hur söt som helst och snart är hon 1 år. Tiden går så fort. Ser att hon snart är uppe och går. Dom första stegen vill man inte missa för det är en upplevelse att se. Härligt att du får tillbringa dagen tillsammans med henne. Vilken ynnest. Jag har inte en aning om hur det är att få barnbarn men kan leva mig in i det när du skriver så fint och man får se dessa underbara bilder.

Ha en riktigt kul dag med Vera

Varmaste kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

2 december 2010 11:38

grattis till lilla vera

http://animeraigimp.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

2 december 2010 16:43

Grattis till lillpluttan.Visst är det stort med alla framsteg dom gör. Helt plötsligt så går allting så fort.
Då har ni haft en riktigt mysig dag idag då,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 december 2010 19:29

Ja, du vännen små barn och små ord, som man aldrig glömmer. Buppulla, det tog ett bra tag innan jag som mamma visste vad min förste son sa. Bulle skulle det vara, samma när han blev arg på mig för att jag inte förstod, att han ville ha messmör på smörgåsen. Då sa han bara att han skulle ha me mör och jag talade om att han hade fått smör på smörgåsen. Jag glömmer det aldrig, fast det nu är 34 år sen, många glada skratt har jag fått under de år som barnen växte upp. Det där med barnbarn, lär jag nog få vänta på men roligt skulle det vara, det måste jag erkänna.

Kramar i mängd till dig och din guldklimp.

 
wedding

wedding

22 mars 2011 07:24

Thanks for the brain storms. It has been fun to let it all hang out. This was a no-holds-barred mental jamboree that will be missed.

Very nice , I shall try.. Well deserved! I really enjoy your blog and am impressed by your finds. Keep it up!
Sweet memories.

http://www.eweddingdress.co.uk

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:30

Hej
Grattis till lilla underbara söta Vera.
En stor kram till dig från din vän.

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards