Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Tillit ....

Av Berith - 1 december 2010 06:30

Fösta december visar almenackan idag ...vart

tog veckorna mellan första november och första

december vägen ?? *ler*

Är det kanske något litet oknytt som driver gäck

med mig och suddar ut veckorna eller skruvat upp

hastigheten på dygsrytmnen *skrattar*

Jag blir lika snopen varje gång  jag vänder blad i

almenackan *ler*

Tiden går fortare och fortare med åren , men jag

blir inte ett dugg äldre....ett märkligt fenomen det där *blink*


På tal om tid , så är din bästa tid nu ...glöm tid och rum ,

lev här och nu , det goda livet har inga begränsningar  *ler*

Sörj inte för gårdagen och oroa er inte över morgondagen ,

det stjäl bara en massa energi ....

Vältra er inte i bekymren ...det blir ändå som det är tänkt att

det ska bli ...

Våga släppa greppet och känna tillit istället , att det kommer att

ordna sigt till det bästa .....

Våga bara vara , vara i nuet *ler*


Önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig *ler från hjärtat *


Carpe punctum


Välkommen åter *ler*


  

 
 
Pisan

Pisan

1 december 2010 08:18

Håller med; vart tog de veckorna vägen?? Hoppas du får en fin första december. Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 december 2010 09:51

Jodu.. Tiden bara springer iväg. Herregud.. ibland blir man nästan åksjuk! ;)

Att leva här och nu har inte jag några problem med. Är så glad just nu för nya jobbet :)

Hoppas du får en bra onsdag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

1 december 2010 13:34

Tiden går banne mig fortare och fortare,man hinner inte riktigt med känns det som.
Vår bästa tid är nu heter det, och det är absolut sant.
Ha det gott vännen,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
wiper

wiper

1 december 2010 17:09

Tiden går fortare ju äldre man blir känns det som och jag skulle vilja ha minst 10 extra bonusår ;). Ja du det är konstigt att man känner sig så ung i själen, man blir bara lite mer mogen och erfaren. Jag är på lärostadite i att leva för nuet och tränar på detta varje dag och börjar faktiskt lyckas rätt bra nu men med vissa dalgångar. Tack för dina peppande ord som ger kraft.

Ha en skön kväll
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 december 2010 18:54

Ja, hur var det Sten-Åke Cederhök sjöng jag tror att det var något sånt här "om man tar det som det kommer man ska inte sörja nej, tro på mig". Jag har i alla fall för mig att det för den lustighetsminsitern som yttrade den sången, hihi.

Du har så rätt men ibland är det inte så lätt som det låter, men vi försöker trots att Murfy ramlar över oss titt som tätt.

Kramar i mängd.

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:33

Hej min underbara fina trevliga vän

Ja, tiden går så fort och det gäller att passa på att leva medans man kan. Du skriver så många kloka ord här. Du är guld värd.

Styrkekramar till dig
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards