Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Jag tror på människan ...........

Av Berith - 30 november 2010 07:00

Har varit ute på min dagliga morgonrunda ,

termometern visar denna morgon på -18,7 grader ,

rätt klädd är det riktigt skön och man håller ju värmen

då man promenera.....men det är ännu skönare att komma

in i stugvärmen igen*ler* ....Det är inte alla förunnat att ha en

stugvärme att komma in i .....skänker en tanke till alla dem som

inte har ett varmt och ombonat hem att komma hem till ....


Kunde jag , skulle jag ta alla världens olykssystrar och bröder

under mina vingar och omfamna dem , men nu kan jag inte det *ler*

Men något kan man alltid göra och det gör jag , jag sänker kläderna

jag rensat ur min garderob och de saker som inte är skräp och skrot

och ska på återvinningen , skänker jag till röda korset och stadsmissionen .

Ingen kan göra allt , men alla kan vi göra något för att hjälpa *ler*

Och det jag inte behöver längre , eller har någon glädje av , det kanske

någon annan behöver och får glädje av *ler*


En del säger att utanförskap är själv valt , visst de finns dem som valt

att vara ensamma och trivs med det ...men de finns många fler som

inte valt sin ensamhet och sitt utanförskap ....

Jag vet ... jag brukar alltid säga att vi alla har ett val och det har vi  *ler*

Men det finns dem som kanske gjorde fel val och fel prioteringar en gång i livet

och hamnat snett ...eller på fel väg här i livet om man hellre vill uttrycka

det så och inte hittat tillbaka eller orkat ta tag i saker och ting och göra

nya val för att komma in på rätt väg igen ....


Men de finns dem som orkat göra nya val och prioriterat om i sina liv och

kommit in på rätt spår igen och viger sina "nya" liv åt att hjälpa och

stötta sina medmännisor som är där de själv en gång var ....Dem

beundrar jag !! *ler*


Alla kan förändra sina liv , om de får hjälp och stöttning , om de själva vill förstås , för viljan till förändring måste komma från en själv , finns inte

viljan där , ja då spelar det ingen roll hur många utsträkt händer det finns ....


Det bor en ängel i oss alla , somliga är bara mer vingklipta än andra och

somliga har tappat sina vingar och glömt att de en gång ägde ett par ...


Jag tror på människan och jag tror på medmänskligheten ,

 jag tror på att det man ger från hjärtat , hur mycket eller hur

lite man än ger , så får man tillbaka det man ger dubbelt upp *ler*


Kanske är det naivt av mig ??  Men detta är vad jag tror på ! *ler*

 

   (bilden är lånad)

 


Önskar er alla en riktigt bra dag ,

varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter *ler*








 
 
sus

sus

30 november 2010 07:17

God morgon :) Håller med,man ska försöka hjälpa,de där lilla,kan göra stor skillnad. -Tänk va härligt om alla kunde "förstå" / hjälpa..om än bara ack så lite. önskar dig en fin dag

http://dusisus.bloggplatsen.se

Berith

30 november 2010 16:28

Visst är det så Sus och vilke underbar värld vi skulle leva i om det var så :))
Önskar dig en mysig kväll , varma kramar :))

 
Pisan

Pisan

30 november 2010 09:50

Det lilla kan verkligen göra stor skillnad. Önskar dig en fin tisdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Berith

30 november 2010 16:30

Sänder Varma kramar tillbaka till dig vännen :))

 
wiper

wiper

30 november 2010 10:17

Vad kallt ni har det. Här har vi bara 9 grader kallt men det känns ändå bitande. Då gör vi samma sak båda två. Jag har rensat ut i många år och skänkt till Röda Korset och även köpt hela tiden och jag hoppas hjälpen kommer fram men ibland har det varit en massa skandaler tyvärr och pengarna har hamnat i fel ficka. Ja du det är inte lätt att vara människa och ibland är det självvalt med ensamhet men ibland inte som du säger. Ingen skall behöva vara hemlös och det är en stor skandal att så sker. Man måste få nya chanser efter att det gått snett. Som du säger så behöver man hjälp och stöttning när allt gått snett men med dessa neddragningar i samhällsapparaten så ser det mörkt ut och frivilliga får nästan jobba ihjäl sig. Det finns mycket att säga om detta och nu fick du igång mig rejält med ditt tänkvärda inlägg. Du är en varm,fin och generös person.

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

30 november 2010 16:29

Tack wiper , din ord värmer i hjärtat :))
Ja , du har så sant i det du skriver ! :))
Önskar dig en mysig kväll , varma kramar :))

 
Mita

Mita

30 november 2010 15:40

Du är så varm och go,känns som det inte finns något ont i dig. Värnar om den lilla människan,så som vi alla borde göra. Alla har vi nånting att ge,även om det bara är det lilla. Det kan betyda stort för någon annan.
Det måste vara hemskt att inte kunna gå in och värma sig i den här kylan.Nånting som vi tar för självklart.
Jag tänkte på det när vi var på Liseberg och värmde oss vid dom stora glödbäddarna. Vad tacksam man var för den värmen.
Sköt om dig,
Kramizar!

http://mithas.blogg.se

Berith

30 november 2010 16:29

Tack Mita din ord värmer i hjärtat , varma kramar :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

30 november 2010 18:23

Du har ju rena mildvädret, här var det minus 26 i morse, hihi. Då kan inte vilda hästar få mig att gå ut, men sen när det hamnade på 20 då var det inte så illa. Nu är det minus 26, hoppas att det inte finns några uteliggare i den temperaturen. Jag brukar säga att uteliggare kan nog alla bli, för i dagens läge när man inte vet om man får behålla jobb och inte vet om man får något nytt. Inte heller de som är sjukskrivna får något, då är det nog lätt att hamna på livets skuggsida. Det kan med andra ord drabba alla, det som gör mig mest beklämd är, att kommunerna över vårt land inte tar tag i det och ser till att alla får tak över huvudet, de bryter dagligen mot FN-konventet, som inte ser till det. hoppas att det är flera som hjälper för annars fryser de som ligger ute ihjäl, om den här vintern ska bli kallare än den i fjol.

Hoppas att du har det varmt och gott i alla fall.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

1 december 2010 06:07

Ja Inga-Lill , vi kan alla hamna där ...det brukar även jag säga ....
ojdå ...det var nästan i kallaste laget ,¨med andra ord ....det är myggfritt ;D
Jag myser i stugvärmen och är tacksam över att jag har tak över huvudet och stugvärmen att mysa i :))
Varma kramar :))

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:45

Hej vännen min

Tittar in och du skrver så bra och har rätt. Man ska hjälpa varandra.

Jag är utsatt för utfrysning på internet, ett slags utanförskap är det. Inte få vara med i internetgemenskapen. Det finns sådana som sprider lägnet och falska saker om mig på internet. De som gör så sprider det vidare till sina vänner och bekanta, och så sprids det som vattenringar... ja du vet ju hur det fungerar här på internet .... Det sprids som löpeld och djungeltrafiken, telegramen är i full gång....

Jag har set vad vissa skriver om mig, i dagböcker, bloggar, gästbokböcker osv...

Det är så det finns en stor hat. smutkastnings- mobbningskampanj mot mig och de har nu pågått ett bra tag, 1 - 2 år cirka....


Sådana som sysslar med mobbning, utfrysning och andra olagliga saker kan u inte må bra själva. En psylsikt, fysiskt frisk människa har knappast inte det behovet att mobba en annan människa. En frisk människa skadar inte andra medmänniskor.

Hur gör man för att få stopp på det här med den stora hat- smutkastningskampanjen mot mig på internet?

Hör av dig när du har tid så klart.
Behöver din hjälp sedan när du kan och så.
Du är guld värd.
Kram vännen.

Du är en av mina bästa vänner här på internet ska du veta.


Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards