Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Adventsfirandet och valen är dina ......

Av Berith - 24 november 2010 07:45

Ny dag ,  en dag som kommer att gå i håterhämtningens tecken ,

efter gårdens festligheter i Gula Villa ....nej jag är inte bakis eller så...

fast det känns som så   *skrattar*


Adventsfirandet blev mycket lyckat..mycket god mat och fina priser

i lotterierna , priserna bestod av matbröd , julkakor och annat smått och

gott som hör julen till *ler*

Vi...jag och de andra "gummorna"  som är aktiva i Gula Villan hade bakat och lagat mat som vi sedan lottade ut , vinsterna blev mycket uppskattade *ler*


Mätta och mycket belåtna var gästerna då var och en gick hem till sitt *ler*

Trötta , men belåtna var även vi som jobbat med att annordna årets

advetsfirande *ler*


Så som sagt , från och med idag ska "jaget"  pyssla om de små

oknyttent som är väldigt sura för att "jaget" inte gett dem hela sin

uppmärksamhet den senaste tiden *ler*

Denna dag och några dagar framåt kommer gå i Fibro Trollets tempo ,

ja även Reuma Spökets *skrattar*

Men det är det helt klart värt  *ler*...

Att göra något för andra gör även gott i en själv *ler*

Bara man kommer ihåg att även ta hand om sig själv mellan

varven , och det är just det jag ska göra idag *ler*


Några ord på vägen :


Du väljer vad du ska vara

Du väljer hur du ska handla

Du väljer vad du ska säga

Du väljer vad du ska göra

Du väljer vem du ska vara med

Du väljer vad du ska koncentrera dig på

Du väljer vad du ska tro

Du väljer när du ska göra motsånd

Du väljer vem du ska lita på

Du väljer vem du ska undvika

Du väljer dina beteenden

Och du väljer hur du ska reagera på saker och ting....

Valen är dina *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in

här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter *ler*

 
 
Pisan

Pisan

24 november 2010 09:01

Förstår att vinsterna var uppskattade, det är ju jättebra priser. Önskar dig en fin onsdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

24 november 2010 12:47

Visst är valen våra egna,och sen är det upp till oss själva vad vi gör av dom.
Härligt med såna priser tycker jag.
Förstår mer än väl att du är trött och har ont.
Jag tillbringade ju helgen hos min syster,och gåendet i flera timmar på Liseberg och centrum tog hårt kan jag säga. Så visst måste man ta hand om sig ett tag efteråt.
Men man måste ju få göra saker som är roliga också trots att man får lida för det sen. Minnena som man får väger upp så mycket.
Sköt om dig vännen,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
irja

irja" title="http://bloggplatsen.se]irja" target="_blank">bloggplatsen.se]irja

24 november 2010 14:01

Kära Berith !!!
Man väljer själv vad man vill göra med sitt LIV,,, Visst är det bra att man får välja själv , att leva efter andras premisser gagnar ingen, man är sin egen..lyckas smed. LER... huvutsaken vi tar hänsyn till våra med människor...
DET värker mindre i kropp och själ när man har haft en lyckat kväll och fest.....
Jag målar just nu,för att glömma bort värken, om inte annat ,så för en liten stund,,,,, HA det bäst,,,, sköt om dig i vintermörkret... KramiZ IA

http://40-talisten, bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

24 november 2010 19:29

och Du väljer vilka bloggar Du vill läsa. ;)
Och jag väljer bl.a att läsa DIN! :)

Ha det gott Berith!
Varmaste kramar från SkogsHuldran (som fortfarande finns fast hon just inte skriver blogg mera)

 
Ingen bild

Inga-Lill

24 november 2010 23:42

Ja, visst är vi fria individer som själva väljer vad vi vill med våra liv. Ibland hamnar vi där vi minst tänkt oss och ändå så rullar åren på. Sjukdom kan sätta käppar i hjulen för alla, fast vi behöver inte bli en slav under varken det ena eller andra men ibland så får vi stå ut med oknytt och andra väsen. Jag förstår om din oknytt trivs när det blåser och har sig, ena dagen minus 20 och nästa minus 5, det är sånt som alla oknytt lever för, hihi.

Jag hoppas i alla fall att du har det bra trots dina oförskämda inackorderingar eller vad jag ska kalla dem för. Här lever de rövare som om de ägde min kropp och jag får vara glad om jag lyckas överlista dem emellanåt, så jag får några flera timmars nattsömn, hihi.

Kramar i mängd till dig och de dina.

 
Ingen bild

Berith

25 november 2010 08:18

Pisan : Tack ! :))Varma Kram tillbaka !!

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:52

Hej vännen

Så fina ord du skriver om "några ord på vägen" Bra skrivt tycker jag. Kram

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards