Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Jag är som jag är / Falskhet och energitjuvar ....

Av Berith - 17 november 2010 07:00


Jisses , ingen normal funntad människa är väl ute och motionerar kl 5 på morgonen , då man egentligen borde ligga i sin sköna säng och sova *skrattar*

....men så har jag aldrig påstått att jag är normalt funntad heller *ler*

utan jag är bara som jag är , min kropp har inte fattat att det är vintertid som gäller just nu *skrattar*


Denna morgon är det stjärnklarhimmel och -14,5 grader här i Boliden  *ler*

Äppelröda kinder och näsa , det ärallt bra skönt att komma in i stugvärmen igen , man är allt bra lyckligt lottad som har en stugvärme att komma hem till igen...efter man varit ute i vinterkylan *ler*

Det är inte alla förunnat .....


Igår eftermiddag tillbringade jag i Gula Villan med de andra go´a och glada gummorna och julpysslade , inför Gula Villans andventfest *ler*

En mycket trevlig eftermiddag med mycket tokprat och en hel del skratt ,

det är ett härligt gäng "gummor" och roligt har vi på våra "möten" *blink*


Oknytten , de sitter på en stol brevid och fnissar åt våra tokigheter ,

jo då , oknytten de hänger mig i "kjoltygen" mer eller mindre varje dag , denna

tid på året ....det är deras favoritårstid , med varierade temperaturer , kallt och klart eller mildare och snö...det spelar ingen roll , de jublar vilket som *ler*

Men nu är ju mitt "jag" så pass knasigt , så att även om mina oknytt  gillar denna tid på året , så gör även "jaget" det *ler*


Min go´a vän fru Kax , undrade om det finns någotsom jag inte tycker om ??

Naturligtvis  finns det det  , man är ju inte mer än människa *ler*


Jag tycker inte om falskhet och energivampyrer ....Jag tar helre skit kastad rätt  i ansiktet än en dolk i ryggen *ler*

Energivampyrer eller energitjuvar som de också kalls för , dem klipper jag kontakten med....det betyder inte att man inte tycker om dem som människor , utan man passar helt enkelt inte ihop ....kemin stämmer helt enkelt inte och då är det bättre att klippa kontakten medan tid är , ju längre tiden går och ju mer man blir involverad med en energivampyr , ju svårare är det att klippa kontakten ....så det bästa är att göra det på en gång *ler*


Hur vet man då att man har en energivampyr i sin närhet ??

Jo , luften går  ur en och man blir orkeslös och man blir fruktansvärt

trött och orkelslös , framför allt blir man väldigt trött i huvudet  ...


Nog om detta *ler*


Lite tänkvärt :


Var sann mot dig själv och lev din egen sanning i omtänksamhet och medkännsla om andra , men framför allt om dig själv ! *ler*

Önskar er alla en riktigt bra dag fylld av kärlek och omtänksamhet , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*

Carpe punctum

Välkommen åter ! *ler*

 
 
Anki

Anki

17 november 2010 09:02

Har haft många vampyrer i min närhet.Nu är det ganska tomt på vampyrer men även andra bekanta.Blir så när man gång efter annan avbokar.Men jag har mina sockergryn 1 o 4år som jag försöker träffa minst 1gng/vecka.Just nu får det räcka.
Kram o välkommen tillbaka!

http://mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

17 november 2010 10:25

Så även jag ...men nu är de väck ;))
Det var ju tråkigt att andra också försvunnit...
men å andra sidan är de ju inga "vänner" om de försvinner på det viset och på grund av "avbokar"...man har ju sina själ då man "avbokar" och riktiga vänner har förståelese för sådant ....Det är min åskit :))
Tack och en stor varm kram till dig ! :))

 
wiper

wiper

17 november 2010 10:50

Det låter så härligt när du berättar att du varit ute tidigt på morgonen. Bra att ha en rutin och det är ju så vackert när allt börjar vakna till liv ute och man får uppleva det. Gula villan verkar vara en höjdare full av liv. Tur att det finns eldsjälar som håller igång och ser till att den fortsätter att vara en härlig träffpunkt. Du har så bra namn på ditt onda, vad fiffig du är ;)

Bra skrivet om detta med energitjuvar och falskhet. Jag har själv brutit med två energitjuvar som bara tog och inget gav. Utbrändheten gjorde mig tvungen att ta beslut. Bra uttryck av dig.

Ha en jättefin onsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 november 2010 11:03

Jag brukar säga att energitjuvar är bara för mycket, de pratar för mycket och de tar för stor plats mentalt i alla fall. Nej, jag gillar inte heller dessa energitjuvar men som du så gillar jag inte de där falska, som bara väntar att få sticka kniven i en. Nu har åren lärt mig att se vilka som jag ska undvika, fast det har tagit tid, det måste jag erkänna.

Kramar i mängd.

 
Mita

Mita

17 november 2010 11:30

Nej tjyvar över huvudtaget ska man undvika om det går.Den lilla kraft och energi som man har behövs så väl ändå.
Jag är också en morgonmänniska, tycker jag har mest ork då,och får lite gjort.
Ha det gott vännen,och ta hand om dig.
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Monica

17 november 2010 19:17

Hej på dig...
Undviker också energitjuvar så gott som det går..
Ja, nu kom Kung Bore med buller och bång, brrr..
Inte ens min vovve vill ut nu som tur är;)
Fryser bara jag tittar ut...
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram*

 
Sussi

Sussi

18 november 2010 09:12

Även om det varit sommartid hade det varit lite för tidigt för motion vid den tiden..
Sängvärmen är alldeles för skön för att ens prova ;)

Bra skrivet om energitjuvarna. Håller helt med. Bättre att bryta på en gång än att göra det senare då det blir svårare..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

18 november 2010 12:20

Vill bara önska dig en fin torsdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

19 november 2010 10:40

Oj, har ni så kallt redan!
Här ligger det runt nollan, någon grad åt ena eller andra hållet. Gråkyla som kryper ända in i märgen hur man än klär sig. Usch!
Fast jag ska ändå pälsa på mig och gå ut efter mossa, för snart kan det vara för sent för sådan skörd!

Det kan ta lång tid att upptäcka vilka som är energitjuvar när man bara vill se gott hos alla och vara hjälpsam därtill.
Jag har just avslutat en sådan relation genom att stillsamt dra mig tillbaka. Jag behöver kraften till de som tar emot utan att tömma mig på allt.
Imorgon ska jag och Maken åka till Liseberg och njuta av alla ljus. Det ska bli riktigt roligt!

Ha nu en härlig helg du med!
Kramar

 
Lambergsfruasfrua

Lambergsfruasfrua

19 november 2010 16:05

Som alltid Berith skriver du så klokt och genompositivt.
Jag önskar dig en underbar helg - med oknytten fastspikade på stolen, så de inte stör dig alltför mycket ;)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 november 2010 12:55

Hoppas din helg varit bra.

Ha en fin vecka
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

30 april 2011 04:58

Hej vännen
Ja, bra skrivit om det där om falskhet och annat. Sådant ska man undvika, sanningen kommer alltid fram förr eller senare.

Ja, det är härligt att vara ute tidigt på morgonen och njuta. Önskar dig en underbar fin fortsättning. Du är guld värd och betyder mycket för mig. Kram

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards