Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Det var inte igår.......

Av Berith - 14 november 2010 10:00

....och inte i förrgår heller som jag uppdaterade bloggen *ler*

Tiden bara rinner iväg....jag undrar vart den tar vägen någonstans ???*ler*

Här hos oss är allt som vanligt....köksrenoveringsprojektet skrider

frammåt ...det har varit en hel del spackling , slipning och målning ,

grundarbetet tar mer tid än man tror och gubben är väldigt noggran

och det är ju bra , för slutresultatet blir ju därefter *ler*


Vad har hänt sedan sist ....jo , den nynställda betjänten i köket

Mr Diskmaskin är installerad och vi är mycket nöjda med honom...

han jobbar i det tysta ,och är väldigt effektiv och energisnål *blink*

Kyl och frys har också kommit , men de står fortfarande i sina embalge

i tv-rummet...de ska få ny plats och elen till dem måste dras om ...

men tids nog så ska även de få tjänstgöra....(innan  julbaket förhoppningsvis ;))


Just nu , håller gubben på att kakla färdigt , sedan ska den nya fläkten upp *ler*


  


Allt tar sin tid ....men den som väntar på något gott....väntar aldrig för länge *ler*


Det är inte bara renoveringen som tagit upp min tid ....Som ni vet

så spenderar jag mycket tid även med mitt älskade barnbarn...kvalitetstid ,

är vad det är !!! *ler*

 Mormors hjärtegull har börjat ta sig framåt för egen maskin *ler*

Hon har även börjat resa sig upp och det är bara en tidsfråga innan

hon släpper taget och går *ler*


Gula Villan tar även upp mycket av min tid denna tid på året ...men

det är bara roligt, det är roligt att glädja andra och göra något för andra , det gör det gör gott i en själv *ler*


Naturligtvis har jag även mina "bara vara dagar" också ...dem behöver jag ,

ja sådana dagar behöver vi alla lite nu och då , även om man inte dras

med några osynliga och oinbjudna oknytt som härjar i ens kropp *ler*

Detta är ju mina oknytts favoritårstid ...även "jaget" gillar denna årstid ,

 även om oknytten gör sig mer eller mindre påmind varje dag *ler*


Vintern har kommit hit till Boliden , skog och mark är täckt av ett

lager med snö som lyser upp i vintermörkret *ler*

De fjäderbeklädda vännerna besöker flitigt fågelborden utanför vårat

köksfönster *ler*


       (klickbara bilder)



Som sagt , bloggen har blivit lidande ...men livet här och nu

går före bloggandet *ler*

 Jag finns även på FB numera  *blink* om ni vill följa mig och se vad jag har

för mig om dagarna ....där kan man också följa vårat köksprojekt *ler*

Om ni vill adda mig på FB , så är min mail stava@live.se


Jag var ganska motvillig mot FB från början , men man är inte sämre

än att man kan ändra sig  och det går lite fortar att gå in på FB och

lämna ett livstecken än här på bloggen ....inte för att jag är stressad ,

för stressa ska man inte göra  ....utan jag är in lämnar ett livstecken på FB

mellan mina ditten och datten som jag pysslar på med om dagarna *blink*


Jag har även fått kontakt med gamla goda vänner som bor lite var stans

runt om i vårat avlånga land numera , tack vare FB och jag har även fått  kontakt med en hel del släktingar runt om i världen som jag inte visste att jag hade *ler*

Det är släktingar på min biologiska fars sida som jag fått kontakt med, tack vare en kusin som släktforskar ,och som hittade mig på FB *ler*

Det är  tack vare honom så har jag fått kontakt med en hel del go´a släktingar *ler*

Ja man kan bli rik på många sätt ...och jag , jag blev rik på go´a kusiner och go´a kusinbarn  över en natt *ler*


Tack alla för era besök här och för era komentarer ...trots att

jag lyst med min frånvaro *ler från hjärtat*


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg !! Varma kramar till er alla *ler från hjärtat*


Carpe punctum !! 


Välkommen åter ! *ler*







 
 
wiper

wiper

14 november 2010 10:59

Vad roligt att se dig här igen. Jag saknar dig enormt och går ändå in här varje dag. Tack för din fina och omtänksamma kommentar i min blogg ;) du är för gullig.

Vad härligt att renoveringen framskrider och att ni fått upp så mycket nytt. Härligt med nya köksgrejer. Ser att kaklet snart är på plats. Härligt att du kan spendera så mycket tid med ditt barnbarn och det är guld värt och jag förstår att du vill ta vara på tiden. Vips så är dom vuxna för det går så fort. Tänk att hon snart kan gå tyckte nyss hon var nyfödd ;)

Ja du den här årstiden är ingen höjdare när man har ont kroppsliga problem. Jag mår konstigt nog bäst när det regnar och det beror nog på min allergi. Luften blir bättre av regn och lättare att andas. Jag har inte startat FB själv än men känner nu för att komma igång så jag addar dig när det blir aktuellt.

Vad kul att du fått kontakt med nya vänner och släktingar runtom i världen. Kul med släktforskning.

Ha en fortsatt fin helg och jag uppskattar att du hörde av dig

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Berith

14 november 2010 16:44

Tack vännen :))
Ja det är bäst att ta vara på tiden...
så fort som den går...snart är lillguldklimpen
stor och då får man vara glad om de har tid för en gammal knasig mormor ;D
Ja adda mig gärna på FB när du startar en sida
där :))
Ha det så gott , så hörs vi snart igen, varma kramar !! :))

 
Mita

Mita

14 november 2010 12:55

Det var roligt att höra ifrån dig. Trodde nästan du gått under jorden,*ler*
Skönt att du är på benen i alla fall.
Ja FB verkar fler och fler skaffa sig,
Sköt om dig vännen,och må gott,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

Berith

14 november 2010 16:41

Nej då , jag håller mig ovan jord;))
I alla fall ett tag till ocm jag får bestämma ;D
Ja , det är en hel del som är ute på FB , även
många bloggvänner har hittat dit :))
varma kramar tillbaka !! :))

 
Ingen bild

Inga-Lill

14 november 2010 13:43

Hej och välkommen åter, du är efterlängtad ska du veta, jag trodde nästan att vi skulle behöva skicka in en efterlysning till tv3, hihi. Jag förstår så väl att du haft fulla häcken, blir så där ibland och speciellt när man renoverar. Där vi bodde förut så gjorde vi både kök och jag åtog med mig att renovera spegeldörrarna på övervåningen. De tog upp all fritid i 6 månader, fast det 11 st med garderobsdörrarna och det tog längre tid än jag förväntade mig.

Kul att höra om lilla guldklimpen att hon är så stor så hon snart tar sina första steg. Det går att lura henne ska du veta, ge henne bara två saker att hålla i, så brukar de släppa taget och knata iväg. Mina tre söner var lite fega att släppa taget men de fick två saker att hålla i och sen gick det av bara farten. Tyvärr så blir det ofta så att vi lär våra barn att gå och prata, sen vill vi att de ska sitta still och vara tysta, hihi.

Här är det också vinter och vitt överallt, de befingade matas med all sköns gotter så de är nöjda här med. Hoppas bara att vi slipper kylan utan får ha det som idag, plus 0,8 och lätt snöfall.

Du får ha det så bra i stöket med köket.

Kramar i mängd till dig och de dina.

Berith

14 november 2010 16:39

Tack go´a Inga-Lill :))
Ja det är en väldans stök och bök
och vi vill ju bli färdiga någon gång,
helst innan jul ;)))
Ja visst är det så...först vill man att
de små liven ska börja gå och prata och
sedan sitta still och vara tyst ;)))
Jag gillar vintern...även om oknytten härja
mer denna tiden på året :))
Varma kramar tillbaka till dig och din familj :))

 
Ingen bild

Lambergsfrua

14 november 2010 19:27

Det är lätt att förstå, att du inte har många minuter över för bloggen. Håller med dig om att FB är så mycket snabbare och enklare även om det är korta små kommentarer där.
Ert kök kommer att bli en härlig julklapp till er, så fint det blir :)
Önskar dig en fortsatt skön kväll.
Varma kramar!

 
Monica

Monica

14 november 2010 20:03

Vad roligt att du är tillbaka på bloggen igen, jag har verkligen saknat dina inlägg. Men det är ju klart, det verkliga livet ska självklart gå före bloggvärlden:) Hoppas dina oknytt inte är alltför livliga nu i vintertider.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 november 2010 06:26

Lambergsfrua , ja , jag håller med dig :))
köket blir en julklapp till oss själva , en julklapp som räcker många jular framöver !:))
Varma kramar =))

Monica , Tack , dina örd värmer ! :))
Ja det verkliga livet går ju före....men för den skull har jag inte glömt bort er , tänker på er lite nu och då :))
Varma kramar =))

 
Marina

Marina

30 april 2011 05:05

Hej

Underbara fina fågelfoton, vackra de är vännen.
Kramis

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards