Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Dagar som gått ....

Av Berith - 20 oktober 2010 07:30

Hejsan svejsan ....här kommer ett livstecken från mig ,

jo jag lever , så även mina oknytt *blink*

Det har varit fullt upp sista tiden...inte av stress och sådant ,

stressa ska man inte , utan det har varit fullt upp med köksprojektet

och mys med våran guldklimp Vera , med andra ord så har

vi haft fullt upp med enbart trevliga göromål *ler*


Renoveringen av köket går framåt *ler*

Just nu , i denna stund så ser det ut så här ...


  


Handtag på skåp och lådor ska dit , kakel och en fläkt ....ja en

blandare också och den nya bejänten ska också instareras ....

Det var meningen att han redan skulle ha intagit sin plats och

börjat göra rätt för sig , men anställningsdatumet blev ändrat på

grund av att leveransen blev försenad , men till helgen så flyttar

Herr Diskmaskin in *ler*

Så efter nästa helg , så har jag/vi ett fullt fungerande kök igen *ler*

Sedan är det "bara" nya tapeter och nytt golv i allrum , tv-rum och hall kvar ....

"Det blir en transportsträcka , sedan så är detta projekt till 

ända  " säger gubben min *ler*


Minns ni hur det åg ut innan ???


  


Lite skilland .....eller rättare sagt , det är stor skillnad på hur

köket/kokvrån såg ut i september och hur det ser ut i dett nuet *skrattar*


Mellan varven av arbetsledarskap och målarmästare har jag

umgåtts med mina oknytt *ler*

Ömsom kallt med snö och ömsom blia med regn ...Fibbetrollet och Reuma

spöket gnuggar sina ludna små händer av ren förtjustning och då "jaget"

hittade på att dra på sig målarkläderna så tjöt de av glädje och skuttade runt

så som bara små oknytt kan göra *skrattar*

Mina små objudna hyresgäster har haft rena rama glädjefnattet de senaste

dagarna , men "jaget" låter dem hållas och umgås med dem uti mellan

åt och då tröttnar de och drar sig tillbaka en aning , för de tycker "jaget" är

tråkigt då "jaget" bara är och har "bara vara dagar"  *blink*

Oknytten gillar fart och fläkt och ostabilt väder *skrattar*


Vädret kan "jaget" inte göra något åt , men "jaget" kan styra över dagarna

och dess inne håll ....och det gillas inte alls av mina oknytt *skrattar*


Nu har jag inte bara umgåtts med oknytten och varit arbetsledare och målarmästare , utan jag har även umgåtts med mormors hjärtegull också

en hel del *ler*

Mys och gos med gulsklimpen skrämmer också iväg oknytten för stunden *ler*


Gula villan har jag också besökt en hel del under dessa dagar , då vi dragit

igång höstens och vinterns aktiviteter igen *ler*

Har har även skaffat mig en viktcoach ...det har gått liiite trögt på den

fronten på sista tiden , jag har inte gått upp igen , utan stått stilla och

detär ju huvudsaken , men min läkare och mina "missbilade" leder tycker

att jag ska tappa några kilon till , för mina "missbildade" leders skull *ler*

"Jaget" mår inte alls illa över vikten , som den är och har aldrig gjort det heller

förden delen ....men ska jag kunna använda mina "missbildade" knäleder

ett tag till , så måste jag avlasta dem lite till och där kommer den go´a

viktcoachen M in i bilden *ler*


Jag träffade henne första gången förra veckan och jag hade en träff med

henne igår igen och resultatet blev -1,7 kg !!! *ler stolt*

Tänk vad lite stöttning och peppning kan göra underverk ...nu äter jag

redan sunt sedan tidigare , så kosten behöver jag inte göra något åt och jag slutade ju med allt vad sötsaker heter då guldklimpen föddes för 9 1/2 månader sedan , men även om man äter sunt , så kan det ta stopp

och man kan äta lite fel , även om man tycker att man äter sunt *blink*

Men med go´a M:s hjälp så kommer jag att nå det mål som jag och min

läkare satt upp , till lilla Veras ettårs dag ! *ler*

Ni som känner mig och följt mig ett tag , vet att jag har haft ätstörningar

en gång i tiden och att jag nu går ner i vikt under en läkares uppsikt , så

det inte spårar ur igen .....för det vill jag absolut inte !! *ler*

Och som sagt , jag gör inte detta på grund av att jag inte trivs med att vara

"mullig" , utan jag gör det för mina "missbildade" leders skull ! *ler*


Dagarna bara svichar förbi och bloggen blir lidande , men det verkliga

livet här och nu , går före bloggen ...mina morgonrutiner , dvs mina

morgonpromenader före skam , dem tummar jag inte på , inte min yoga

och min dagliga meditation heller för den delen *ler*

Visst saknar jag bloggandet och alla go´a vänner här i bloggbyn , men som

sagt , det verkliga livet här och nu , det går före bloggandet och jag lever

som jag lär *ler*


Detta blev ett fasligt långt inlägg om både det ena och det andra *skrattar*

Så nu avslutar jg detta inlägg med en väderprognos *ler*


Just nu i skrivandets stund , så regnar det ...

Snön som kom förra veckan , den är nu ett minne blott , tyvärr ...

Nog för att jag tycker det är mysigt med regn , men denna

tid på året vill jag ha snö !! *ler*

Men vädret kan man inte göra något åt och tur är väl det ??

Det är bara ta det som bjuds *ler* 

Så just nu så njuter jag av att lyssna på regnet med tända ljus

och en mugg rykande varmt grönt te med honung i *ler*


Önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum

Välkommen åter ! *ler*



 
 
Anki

Anki

20 oktober 2010 09:26

Välkommen tillbax ,jag har saknat dig,till "bloggbyn",så fint det börjar bli köket och härligt att se slutet på projektet!
Visst märks det på värken att hösten är här.Idag akupunktur för min del ska bli skönt.
Ha en bra dag!

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

20 oktober 2010 11:08

Åh vad fint köket blir!! Vad kul :-) Jag förstod att du säkert spenderat tid till att vara byggledare och varit med lilla goa gullungen. Då har man ju bara inte tid med att blogga, så är det bara. Önskar dig en fin onsdag! Varm kram från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 oktober 2010 11:36

Vilket fantastiskt fint kök ni får och med en ny betjänt dessutom - Grattis! Förstår att dina småtroll har hejdlöst trivsamt nu med både målning och delta arbetsledarskap. Sånt gillar de ;)
Att få tillbringa mycket tid med lilla söta Vera i verkligheten för övrigt, måste självklart gå före bloggeriet.
Ha det gott!
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

20 oktober 2010 13:16

Oj så fint ni får i köket. Blir väl skönt när det är klart sen kan jag tro.
Förstår att du kämpar på med oknytten.Mina gör sig påminda också nu när kylan och fukten äter sig in i lederna.
Ta hand om dig,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 oktober 2010 14:44

Jag har ockå saknat dig men jag ser att du haft fullt upp ändå utan att blogga. Köket ser härligt ut det kommer att bli rikigt bra, ljust och trevligt. Det låter som du har blivit ännu piggare månne det är guldklimpens förtjänst. Skönt att oknytten hålligt sig lite på avstånd och låtit dig njuta av lilla Vera utan deras inblandning.

Du skriver att du vill ha snö, då skulle du varit med mig till Sälen idag. För på fjället är det alldeles vitt både i skogen, på vägen och på fjällsidorna även där de inte lagt snö.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Åsa

21 oktober 2010 08:06

Köket blir verkligen jättefint !!!
Ha de gott
( Trevligt att se en skymt av dig igår ,
hade dock inte tid att prata . Det får vi göra
en annan dag ( kanske över en morgonkopp ;-)
Kram

 
Monica

Monica

21 oktober 2010 17:32

Tittar in och önskar dej en bra kväll:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

22 oktober 2010 16:14

Hallå vännen, kikar in och önskar dig en skön helg.
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Titti

22 oktober 2010 18:02

Du, vilken enorm skillnad! Så ljust och fint ni kommer få!
Förstår att ni siktar på att bli färdiga innan jul.
Det blir verkligen en finfin julklapp åt er själva!

Kramar!

 
wiper

wiper

23 oktober 2010 09:39

Vill bara önska dig och din familj en härlig helg

Sköt om dig vännen
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

24 oktober 2010 17:29

Hoppas du/ni har haft en skön helg. Mycket att stå i förstås,ska bli spännande att se fortsatta bilder på köket.
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Monica

Monica

24 oktober 2010 21:49

Hej vännen..
Vilken förvandling:)
Ser ju jättefräscht ut redan nu:))
Blir spännande att se när det är riktigt färdigt!
Sköt om dig och arbeta inte för hårt nu!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 oktober 2010 12:48

Hoppas allt är väl med dig och din familj och att ni inte tar ut er helt med renoveringen.

Ha en fin måndag

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

25 oktober 2010 18:11

Inte bra med stress, jag hoppas att du får en fin kväll nu

http://vickes.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

27 oktober 2010 22:57

Vad har du tagit vägen, har du fastnat i något skåp eller har ni helt snöat inne. Jag förstår om du har mycket att göra, jag bara retas litegrann.

Kramar.

 
Pisan

Pisan

29 oktober 2010 10:28

Nu var det ett tag sen man hörde ett livstecken från Berith. Hoppas att allt är bra med dig och de dina. Varm kram från mej! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 oktober 2010 12:41

Hoppas allt är väl och att du bara har en bloggvila. Ni har ju fullt upp med renoveringen förstår jag. Saknar dig och dina härliga inlägg

Ha en fin helg
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

1 november 2010 13:20

Hallå vännen, undrar hur det är med dig,och hur det går för er? Hoppas bara att allt är bra så det inte hänt nånting,
Vi bryr oss om förstår du Berit,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 november 2010 18:54

Du är väl inte sjuk, nu börjar jag bli orolig för dig och de dina. Jag hoppas i alla fall att allt är bra med er.

Varma kramar i mängd.

 
Monica

Monica

2 november 2010 12:40

Nu får jag nog göra en efterlysning av dej Berith.....hoppas att du inte är sjuk eller att något har hänt i familjen.

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

3 november 2010 21:40

Saknar dej ute på Bloggen...med din fina inläggg!!!
Kramiz vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

4 november 2010 15:48

Säger som dom andra: saknar dig men du skall inte känna dig pressad för det utan kom tillbaka när det känns bra.

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Monica

5 november 2010 13:14

Kikar in och önskar min goá bloggvän och hennes familj en härlig helg!

Kram*

 
Mita

Mita

8 november 2010 15:44

Hej vännen, kan du inte ge ett litet pip ifrån dig ifall du orkar. Bara så vi vet att du lever,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 november 2010 22:13

Berith, nu börjar vi bli oroliga på allvar! Om du bara orkar så skriv en enda bokstav, så vi vet att du lever. Vi saknar dina filosofiska inlägg så mycket så det anar du inte. Sen vill vi veta hur det blev i köket, snyggt som attan så du har helt glömt att vi bloggare finns, förstår jag. Hoppas att allt är bra med er och så får passa på att önska dig och de dina en underbar helg.

Kramar i mängd.

 
Sussi

Sussi

12 november 2010 22:35

Vad snyggt köket kommer bli. Det syns lång väg redan nu :)
Hoppas du mår bra..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

30 april 2011 05:07

HEj

Så fina kort, vad roligt att se och jämnföra hur det ser ut före och efter..... Kram vännen

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards