Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Uppdatering ....

Av Berith - 12 oktober 2010 08:45

Det blev inget inlägg igår ...men det har ni redan märkt *ler*

Vad gjorde jag igår då ???

Jo , jag och guldklimpen tillbringade hela förmiddagen på

öppna förskolan tillsammans med hennes babyvänner och

deras go´a mammor , medans guldklimpens mamma jobbade *ler*


Då det var dax för eftermiddagsvilan , så gick vi hem och Lilla Veras

mamma kom från sitt jobb och jag drog på mig målarkläderna igen

för att inta rollen som Målarmästare Wihlborg igen , ja jag är inte

bara arbetsledare under köksprojektets gång , utan målarmästare

också *ler*

Jag har målat ett gammal linneskåp som jag ärvt efter min mamma ,

som i sin tur ärvt det efter sin mormor Anna *ler*

(glömde ta en före bild...men en efterbild blev det i alla fall ;))


  


Nya beslag ska det gamla linneskåpet även få *ler*


Fönstren ska också målas atikvita , men inte idag , för idag ska jag

och mina oknytt tillbringa hela dagen i Gula Villan , för i afton ska

vi ha kulturafton och våra "nysvenskar" är inbjuda för att äta det mest

norrländska man kan äta och som de har hört talas om ......

......nämligen nämligen surströmming *skrattar*


 Det kommer inte bli några mer inlägg under denna vecka och inga svar på kommentarer och besöka hos er heller ......

För jag ska umgås  med mormors hjärtegull en hel del under denna vecka ,

för Veras mamma ska både jobba och gå kurs och då de stunder jag inte till är

tillsammans med guldklimpen så kommer jag att måla fönster , oknytten ,

tja de får allt sitta snällt på en pall brevid och vänta tills det blir helg , får då har "jaget" lovat dem att ge dem all sin uppmärksamhet *ler* 


Lite uppdateringar från köksprojektet kommer här :

Golvet i kokvrån är lagt och nedre skåpmodulerna är

monterade ....vi börjar att se ljuset i tunneln *blink*

Resten är bara en transportsträcka som gubben säger *skrattar*


        


Önskar er alla en bra dag och en god fortsättning på denna

vecka , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig !*ler från hjärtat*


Carpe punctum

Välkommen åter !  *ler*






 
 
Pisan

Pisan

12 oktober 2010 10:30

Tänk vad kul du och Vera ska ha. Önskar er en riktigt mysig vecka! Varma goa kramar härifrån mej i väst! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

12 oktober 2010 13:04

Ja då har du fullt upp,ta inte ut dig bara. Intressant att se hur det fortskrider med köket,vilken dröm att få ett sprillans nytt kök så här på höstkanten,*ler* litet avis är jag allt,
Njut och snooza riktigt nu med lillpluttan under veckan.
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

12 oktober 2010 13:49

Det är alltid lika roligt att måla och piffa till gamla saker.
Ha en fortsatt bra dag. KRAM

http://michelin53.blogspot.com

 
Monica

Monica

12 oktober 2010 18:52

Gokväll vännen! ( eller morgon)
Vad kul att det fortfarande finns Öppna förskolor att besöka om man är ledig:))
Linneskåpet blev jättefint, fräsch med vitt:)
Ert köksgolv är jättesnyggt, nu börjar man ana hur det blir;)
Ha en fin dag och vecka!
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 oktober 2010 12:34

Jättefint linneskåp som är tidlöst. Hoppas allt är väl och att ni har lika fint väder som här. Ser att er renovering går framåt med stormsteg

Ha en härlig dag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 oktober 2010 15:39

Härligt att du får tillbringa så mycket tid med lilla söta Vera:) Grattis till projektets framskridande - det kommer att bli hur fint som helst :D Sen beundrar jag ditt vackra ärvda linneskåp. Så roligt det är att kunna omge sig med saker som har en historia, som ditt skåp.
Ha en riktigt fin vecka nu med lilla Vera och diverse projekt runt huset - och du Bertih, ge de små oknytten färgpennor och ett ritblock, så de håller dig sysselsatta utan att störa dig ;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

13 oktober 2010 17:44

Ditt kök kommer att bli väldigt ljust, för när det har varit brunt runt fönstren och man sen målar vitt, då märker man att ljuset tar sig in bättre.

Linneskåpet var tjusigt, inte så tokigt om man kan ta till vara gamla grejor.

Jag skulle vilja se minen på dessa nysvenskar när de känner doften av surströmming, men jag har en bekant som är thailändska och hon äter surströmming.

Du får ha en trevlig vecka med guldklimpen, jag tror att dina oknytt sticker och gömmer sig för nu har Berit gått och blivt 20 år yngre, hihi.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Titti

14 oktober 2010 21:56

Vilket jättefint skåp!
Så roligt att kunna ta tillvara en möbel som både din mamma och mormor haft!

Kramen!

 
wiper

wiper

15 oktober 2010 10:02

Vill bara önska dig och din familj en fin helg. Förstår att ni har fullt upp med renoveringen

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

15 oktober 2010 11:44

Hoppas att allt är väl med er. Önskar dig en fin helg! KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

18 oktober 2010 14:02

Hallå vännen,hur har du det? Hoppas din vecka har varit bra, och att köket framskrider som planerat.
Du har väl också gosat och snoozat med lillpluttan.
Sköt om dig, och hoppas oknytten inte bråkas för mycket,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Anki

Anki

19 oktober 2010 09:31

Hoppas allt är bra,saknar dina härliga inlägg!

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Marina

Marina

12 november 2010 17:06

Hej
Så duktig du är min vän.
Det var länge sedan sist.
Har inte läst vad som har hänt sedan i somras.
Har haft fullt upp med en del annat.

Har stora problem med ett vinterisolerat uterum.
Det är nyggt sedan 2 till 3 år sedan av en byggnadsfirma. De säger att det är NORMALT att ett uterum ska läcka in vatten när det regnar.

Jag delar inte den åsikten som har byggt detta uterum som är vinterisolerat. Bygnadsfirman har varit där och tittat och de som de har gjort är att de har lagt en slags silikon utmed golvet utvändigt på ena sidan. Den andra sidan har de satt dit en brädbit, någon slags trälist.

Det läcker in utmed golvet och jag har fått fuktskador på träpanelen invändigt i uterummet.

Det drar också in vind så det är inte dragfritt där heller ska jag passa på att upplysa dig om. Det blir dyrt att värma upp uterummet när det drar in kyla utmed golvet.

Ett uterum som är då vinterisolerat, ska det verkligen läcka in vatten och dra in så det är dragit?? Jag kommer få superhöga elräkningar när jag ska elda för kråkorna eftersom värmen går ut där det drar in kyla..

Enligt byggfirman är det endast två år garanti som gäller.
Vad ska jag göra?
Hör av dig.


Önskar dig en trevlig helg.
Jag har inte glömt av dig vännen.
Kram

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

30 april 2011 05:10

Hej igen

Tittar in åter här.
Har fortfarande problem med uterummet och det läcker in vatten ännu. Byggnadsfirman har varit och lagt någon slags silkon vid två oliak tillfällen i vinter, men det läcker in vatten ändå.

Vad ska jag göra?
Kram

Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards