Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Lite om allt och inget och en rättelse .....

Av Berith - 6 oktober 2010 07:15

Det underbara vädret fortsätter , denna morgon

visade termometern på +7,2 grader då jag klev upp

långt före skam *ler*

Jag hörde igår av en bekant som hade hört att någon

på SMHI har man förutspått att denna vinter ska bli den kallaste

vintern på tusen år !!!

Då min osynliga små oknytt som bor i min lekamen hörde

detta , så gnuggade sin gröna små ludna händer i ren och skär

lycka ...."jaget" bryr sig inte så mycket om vilket det blir , utan

tar det som det kommer *blink*


Men man har ju svårt att tro att det ska bli en riktig bitande varga

vinter ,  med det över normala varma vädret som vi har just nu

här i norrland ....SMHI:s spågubbar har haft fel förr *ler*

Eller så kanske är det vädrets makter som driver gäck både med

metrologerna på SMHI och oss "vanliga" medborgare *skrattar*

Det kan ju även vara så att vädergudarna vaggar in oss i en falsk

trygghet och då vi minst anar det så slår de till med en hiskelig

kyla som ingen skådat på mannaminne *blink*


De må då vara , vädrets makter är som de är och de gör som de

vill , det är bara att tacka och ta emot det väder de bjuder oss

jordbor på , det är inget vi kan göra något åt hur som helst  *ler*

Det blir som det blir ....Nu ska vi ta vara på och njuta av den milda

hösten och bara vara här och nu , tids nog får vi veta om vädergubbarna

på SMHI förutsägelser stämmer *blink*


En liten rättelse från guldklimpens inlägg här igår *ler*

Lilla Veras pappa är INTE i Grängesberg , utan i Garpenberg

och gör sin praktik *ler*

Det är inte lätt att vara liten och hålla kolla på saker och ting *blink*

Du har så rätt  Inga-Lill min go´a vän , det finns inga gruvor i

Grängesberg *skrattar*

 

Teorin läser de i Kiruna , så det blir ett väldigt flängande hit och dit

för den stolte fader under tre månaders tid ....

Men vi finns ju här och har lovat att ställa upp och hjälpa dem , så

den stolta fader kan gå denna åtråvärda utbildning ...sedan har han

ett bra och välbetalt jobb...ja förutom brandkåren då , som han också

jobbar åt som deltidsbrandman . Här i Boliden har vi numera bara en

deltisbrandkår , precis som på många andra mindre orter *ler*


Johanna den stolta modern har börjat om att jobba halvtid , för hon vill ju ha

så mycket tid som möjligt med deras lilla underverk ,

 Johanna vill hinna göra saker tillsammans med lilla Vera också ,

 som att baka bullar t.ex  *blink*


De är tur att de bor nära nu när vi inte har något fungerande kök ! *blink*

Och dessutom blir det lättre för oss att ställa upp och hjälpa dem

med barnpassning , vilken vi gör mer än gärna !!  *ler*

I eftermiddag kommer mormors och Boffes lilla guldklimp hit och hon

ska sova över , då hennes stolta mamma jobbar kväll i kväll och börjar tidigt

i morgon bitti , så en övernattning i den nygamla sängen passar ypperligt ,

så slipper lilla hjärtegullet stiga upp före skam i morgonbitti , för att mamma

ska komma till jobbet i tid *ler*


 I morgon blir det inget inlägg , då jag och guldklimpen ska tillbringa

hela dagen tillsammans ...och vilka äventyr vi stöter på i morgon , tja det

kan man aldrig veta så här på förhand...men det lär både vi och ni bli

varse om  *ler*


Avslutar detta inlägg med lite höstbilder från en skogstur jag gjorde

igår på dan , i det härliga oktobervädret som vi har  *ler*

Jag blev så inspererad av min go´a blogg vän Wiper , då hon tagit

bilder från sin prommenad , bilder tagna då hon var i nuet , under

sin prommenad *ler*

Så här kommer bilder från min skogspromenad igår , från mitt

nu som jag var i just då *ler*


           


     


Tänk att ett gammalt omkullblåst träd och en gammal stubbe kan vara

så vackra ....det är verkligen balsam för själen att vistas ute i skog

och mark och bara vara i nuet *ler*


Önskar er alla en bra dag och en bra morgondag , varma kramar

till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum

Välkommen åter ! *ler*









 
 
Mita

Mita

6 oktober 2010 08:35

Ja det är verkligen en lisa för själen att gå i skogen. Jag hämtar mycket styrka och kraft från mina prommisar där. Speciellt nu på hösten så är det så rofyllt.
Jag hörde också det där med den kallaste vintern.Måtte dom ha fel,hmm...
Kram vännen!

http://mithas.blogg.se

 
Berith

Berith

6 oktober 2010 09:44

Mita, ja skogen den är bra på många sätt och vis ;)
Det blir som det blir ...tur att man har tak över huvudet och en favoritfilt att kura under ;D
Varma kramar tillbaka till dig min vän :)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

6 oktober 2010 09:44

Det var inte SMHI utan några polska experter, men SMHI avfärdar det hela, ha en fin dag nu

http://vickes.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

6 oktober 2010 09:47

Vilka härliga höstbilder du tagit. Nu försvann min kommentar så jag får börja om igen ;) kom åt en knapp :))

Hoppas det inte blir så kallt som dom säger. Gillade däremot vår snörika vinter förra året men jag får ju inte ont av kylan. Härligt att du skall tillbringa morgondagen med Vera. Då har du nåt kul att se fram emot

Ha en fin dag i dag också goa du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

6 oktober 2010 10:02

Men fy.. En sån kall vinter vill inte jag ha. Och inte du heller förstår jag! Hoppas dom har fel. Snö har jag inget emot och några minusgrader men när det blir för kallt är det inte kul..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 oktober 2010 13:24

Vilka bilder man blir alldeles lyrisk, gamla träd är så vackra att se på, även om de som här ligger ned. Jag gillar hösten men det här blåsvädret som varit här de sista dagarna är jag inte förtjust i, då det väcker såna som borde sova. Jag antar att dina spöken också har livat med dig.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Anita

6 oktober 2010 18:11

Det är de gamla träden som ger skogsbilden liv. Mystiken tränger sig på ... Vackra bilder ger du oss idag ... Naturen med alla variationer och färger kan man aldrig se sig mätt på.
Ha en go kväll vännen !!!
Kramen

 
Monica

Monica

6 oktober 2010 18:15

Vackra bilder du har tagit, naturen bjuder på mycket vackert.

Önskar dej och lilla Vera en riktigt mysig morgondag:)

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

6 oktober 2010 19:33

ja du Berith om vi ska gå på tillgång på rönnbär så blire en hiskelig vinter och den ser jag inte fram emot.
//Anki

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

7 oktober 2010 09:59

Ja hösten är så otroligt vacker! Milda färger och lite disigt ljus.
Vi ligger lite efter i tid här nere, träden är inte helt avlövade ännu.


Önskar dig en fin dag med lilla Vera! :)
kramar

 
Margit

Margit

7 oktober 2010 12:24

Här regnar det..idag. Åkte från Lasse vid kl 7 i morse,,regn regn hela vägn tillE-tuna och det smattrar på rutan fotrfarande...
Ja vi får hopas att dom har fel!!! TÄNK om det blit en hejdundares KYLA denna vinter..DET vill vi INTE ha!!!
Såå många vackra bilder du visar..från skogen!! SÅ vackert..och trädet som ligger..med svaparna på..HÄFTIGT!!!
Kramen min kära vän!!!/Margit

http://margitholm.bmargitholm.blogg.selogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 oktober 2010 13:07

Tänk att en skogspromenad kan ge så många skönhetsupplevelser. Tur att du inte hade glömt kameran hemma ;) Och tack för att du delar med dig.
Här regnade och blåste det i morse, men nu är det uppklarnande och kav lugnt. Höstfärgerna är så vackra nu.
Önskar dig en härlig dag tillsammans med lilla söta Vera.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 oktober 2010 19:58

Vilka härliga skogsbilder du tagit!
Skogen ser alltid på något vis väldigt sagolik ut i höstskrud, det är så man nästan förväntar sig att se båda troll och annat när man är ute och går ;)

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

7 oktober 2010 22:47

Kikar in lite sent här och kollar läget. Hoppas allt är bra med dig,du sussar väl nu,
Kram o natti,natti...

http://mithas.blogg.se

 
wiper

wiper

8 oktober 2010 08:33

Jag vill bara önska dig och din man en jättefin helg. Hoppas allt är väl med er och köksbestyren.

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards