Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Tak , trattisar och en guldklimp ;))

Av Berith - 4 oktober 2010 07:45

Denna morgon då jag klev ut genom dörren för

att gå min dagliga morgonpromenad , så visade

termometern på + 9,6 grader !!! 

Jo det är sant ...jag trodde jag såg fel , så jag putsade

mina glasögon och tittade efter en gång till ....+9,6 !

Helt otroligt , är det verkligen oktober ...eller är det

början på september ?? 

Enligt almanackan så är det oktober ....men man börjar ju 

 undra *ler*

En sak är då säkert , vädrets makter verkar ha svårt

för att bestämma sig vem det är som ska regera *skrattar*


Vad har vi pysslat på med då under den gångna helgen då ??

Ja , det är nog inte så svårt för er att gissa som följ mig ett

tag *ler*

Gubben han har slitit i sitt anletets svett med att få upp det

nya taket i köket *ler*


  


Jag tyckte gubben skötte sig så bra , så jag tog ledigt från

min uppgift som arbetsledare och lämnade över ansvaret

på gubben och gick jag ut i skogen i det vackra vädret som

vi hade i lördags , tillsammans med mina vänner från svampkursen

och plockade kantareller och en och annan frostvaxing *ler*


         (klickbara bilder)


Då jag kom hem från svampskogen , med korgen näst intill full med trattisar ,

så var det nya taket på plats !

Gubben är så duktigt så och han klarade sig alldeles utmärk på egen hand ,

utan min tillsyn , ja det gick nog bättre för honom då han slapp ha mig flåsandes i nacken *skrattar*


Ett besök hos mormors hjärtegull och Boffes ögonsten har

vi också hunnit med under helgen *ler*


  


Det bäst man har sätter man på bordet/bänken i detta fall *blink*

Klart lilla Vera ska vara med och hålla koll på mormor som lagar

mat , för man vet ju aldrig vad kansiga mormödrar hittar på *skrattar* 

Månaderna rusar verkligen iväg och i lördags blev mormors gulklimp

nio månader !! *ler*

Vart dessa nio månader har tagit vägen , det har jag inte en blekaste 

aning om *ler*

Det är på barn och barnbarnen man ser att åren går , själv har man inte

blivit en dag äldre *blink*


  


Ja det var våran helg .....nu ligger en ny vecka framför oss och

köksprojektet skrider sakta men säkert framåt , går allt som vi

tänkt så börjar vi ....eller rättare sagt , gubben att montera in det

nya köket till helgen *ler*


Önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig ! *ler från hjärtat*


Crape punctum 

Välkommen åter ! *ler*






 
 
wiper

wiper

4 oktober 2010 08:25

Det är verkligen varmt för årstiden. Helt underbara bilder på lilla Vera. Fattar inte hur fort tiden går. Nyss var hon en liten baby och nu kan hon stå upp. Hälsa din man att jag tycker han är jätteduktig och kunnig.

Vad härligt att du plockat svamp och fått så mycket i kassen.

Ha en jättefin måndag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

4 oktober 2010 08:31

Ja lilla guldklimpen växer till sig så det knakar. Så söt och pussgo hon ser ut,*ler*
Tror också gubben din tyckte det var lite skönt att jobba utan "övervakning"he,he...
Det är brittsommar nu sägs det,så det är väl bara att njuta av värmen som kom tillbaks.
Ha en fin dag vännen,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

4 oktober 2010 08:50

Wiper , Tack vännen :) Ja man fattar inte vart tiden tagit vägen ...igår var lillan baby , idag går hon nästan ;))
Japp , det blev en hel del trattisar...mums :)
Varma kramar =)

Mita , Ja nog knackar det alltid då hon växer , snart har lillan nog vuxit om sin knasiga mormor ;))
Ja, det tror jag också vännen ...hahaha...
Precis, det gäller att passa på och njuta så länge det vara , nog ska vi hinna ha kallt så det räcker och blir över ;))
Varma kramar ! :)

 
Pisan

Pisan

4 oktober 2010 10:38

Först vill jag tacka så hemskt mycket för dina fina kommentarer inne hos mig! TACK!!! Den lilla guldklimpen växer ju så det knakar ända hit ner ju, vad söt hon är gullungen :-) Jag längtar till januari, då ska jag bli moster! Det skall bli såååå roligt! Då har jag också en liten bebis att snusa på emellanåt :-)
Här har vi 13 grader och lite sol emellanåt idag. Ha en fin dag vännen! Kram!!!! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2010 11:22

Vad kul att du hittade så mycket svamp. Även en arbetsledare måste få ta rast ibland ;)
Det går så fort framåt för er. Önskar det kommer göra det för oss också. Köket är ett rum man inte vill klara sig från för länge..

Ha dig en trevlig måndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

4 oktober 2010 14:41

Du har sån händig man sååå!! Å svampar gillar vi, bra plockat!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

4 oktober 2010 15:34

Snart har du ett funktionsdugligt kök igen, blir spännande att se det färdiga resultatet.

Lilla Vera växer och frodas och ser så nöjd och belåten ut.

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

4 oktober 2010 19:11

det kanske blir en brittsommar, ha en fin kväll nu

http://vickes.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 oktober 2010 22:15

Så du har varit o plockat svamp, låter kul. Bara sådana du känner igen hoppas jag? ;)
Det nya taket ser verkligen tjusigt ut.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 oktober 2010 10:53

Verkligen härligt med lite varmare höstdagar:))
Vad kul att du hittat kantareller, önskade jag också hade ett kantarellställe, men jag skulle nog inte kunna urskilja dom från de andra svamparna:)
Jättefina bilder du visar!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

5 oktober 2010 18:13

Jodå, hösten stannar ett tag till här med ungefär samma temperatur som du haft, strax under tio grader och lite däröver också. Roligt att du har fått ett nytt tak, ljust lär det bli. Sen har du varit och gosat med guldklimpen, du har härliga dagar. Fast jag tycker inte det var länge sen den tösen såg dagens ljus, nio månader har gått men vart är det ingen som vet, inte jag heller.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards