Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Akupressur och healing

Av Berith - 1 oktober 2010 07:30

Fredagen den första oktober !! ...gnuggar ögonen ,

jo jag läste rätt ....fattar ingenting , igår stod det

första september ...vart har dessa fyra veckorna mellan

den första september och den första oktober tagit vägen ??*ler*


Renoveringen skrider sakta men säkert framåt , Herr Rörmokaren

har varit hit och fixat med vattnet , så i helgen börjar återuppbyggnaden

av kokvrån , det nya innertaket kommer att komma på plats *ler*

Jag tycker gubben gör det bra , först jobbar han åtta timmar på sitt ordenarie

jobb , sedan kommer han hem och fortsätter att jobba för mig , den stränga

arbetsledaren på byggarbetsplatsen som är vårt hem *skrattar*

Jag/vi ser ljuset i tunneln *blink*


Denna veckan har jag och mina oknytt haft fullt upp med än det

ena än det andra , det har varit sopplunch i Gula Villan , möten här

och där om än det ena än det andra , men jag har också varit och

"fått" hösten första akupressur behandling , något som mina oknytt

ogillar men som "jaget" älskar *ler*

Akupressur är en form av healing , utövaren trycker på vissa bestämda

ställen på kroppen med fingertopparna , för att uppnå en smärtlindring

hos klienten , som ligger på en bänk fullt påklädd *ler*

Det är samma punkter längs kroppens medianer som man trycker på ,

som vid akupunktur, en metod som är välkänd inom traditionell kinesiskt

och japanska alternativmedicin *ler*


Naturligtvis så utesluter inte det ena det andra  , men jag tycker att akupressur

och healing är ett bra komplement till den klassiska skolmedicinen , då

jag inte vill proppa i mig en hel del kemikaliska smärtstillande medel , dessa

två alternativ metoderna passar mig och min värkande kropp väldigt bra och

de får mina oknytt att dra sig undan in i någon mörk vrå , ibland håller dig sig

borta flera dagar efter en sådan behandling , ibland så dyker de små liven upp igen

efter bara ett dygn , det är många faktorer som spelar in , väder och vind och vad

"jaget" har pysslat på med ......

Som sagt det ena utesluter inte det andra , men de kompletterar varandra

väldigt bra , tycker jag *ler*


Ett är säkert , jag har inte låtit mina oknytt ta över mitt liv , utan "vi"

har funnit ett sätt att leva sida vid sida ...bara för att man drabbas av

någon krämpa betyder det inte att man inte behöver ha ett rikt liv ,

med allt vad det innebär !! *ler*

Bara för att man inte fixar att jobba längre , betyder det inte att man inte har 

rätt till ett liv , ett meningsfullt liv !! *ler*


Ja det var lite av vad min gångna vecka bestått av , 

nu står helgen för dörren och gubben har det han gör ,

ingen rast ingen ro för honom ...jag , jag ska naturligtvis

stött honom , så som en god arbetsledare gör *blink*


Önskar er alla en riktigt trevlig helg , så ses vi på måndag igen ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*



Jag är jag och du är du ....

Vi är alla lika mycket värda ....

När du lyssnar på din inre röst ,

så ligger vägen framför dig fri ,

att skapa det liv du vill leva här och nu ..... / *Berith Filosoferar*



 
 
wiper

wiper

1 oktober 2010 11:27

Ja! vart har september tagit vägen?. Din gubbe jobbar verkligen på och är jätteduktig. Allt går så snabbt och det måste kännas bra.

Akupressur måste jag testa nån gång. Vad härligt att det funkar så bra så du får må lite bättre. Skönt att du kan tänka som du gör när det gäller din värk, inte lätt. Du är säkert en jättebra arbetsledare i både att stötta och vara behjälplig med annat.

Fint skrivet på slutet

Ha en jättefin helg
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

1 oktober 2010 12:12

Skönt att du hittat en smärtlindring som funkar någorlunda.
Jag har provat en del,men det funkar inte så bra för mig tyvärr.Man är väl olika mottaglig.
Ha det så gott nu med byggröran hos er,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Anki

Anki

1 oktober 2010 16:47

Ha en skön helg i köksröran.Kan du fortf. inte läsa min blogg?Undrar vad som hänt det är fler som har hört av sig!

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 oktober 2010 21:20

Jag har också tagit helgledigt ifrån bloggen, jag har lite annat som jag ska pyssla med. Så jyckarna får vackert vänta tills måndag och de har inget val, hihi.

Ser att du har fullt upp som arbetsledare, tur att din gubbe har en sån så han inte glömmer vad han ska göra. Det där med healing har jag aldrig provat däremot akupunktur, det är bättre än dessa värktabletter som jag vägrar ta. Det kan bli en huvudvärkstablett ibland när det inte funkar med avslappning. Fast jag lever nog efter principen ont ska med ont fördrivas, hihi.

Du får ha en bra helg ihop med gubben och dina oknytt, men akta så inte din äkta/oäkta hälft blir svartsjuk när du pysslar om dina knyttisar.

Kramar i mängd.

 
Monica

Monica

1 oktober 2010 22:52

Tänka sig, nu är det snart dags att sätta på vinterdäcken. Är ett rent nöje nu sen jag köpt en elektrisk mutterdragare:))
Ha en fin helg och var rädd om dig!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

2 oktober 2010 21:18

Så klok du är som kombinerar vetenskaplig medicinsk behandling med österländsk och andlig!

Allt gott!
Kramar

 
Sussi

Sussi

3 oktober 2010 20:58

Jo du.. tiden den bara springer iväg!
Kul att allt flyter på som det ska med renoverandet..
Hoppas du har haft en riktigt bra helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards