Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Man är som man är.....

Av Berith - 28 september 2010 07:00

Jag börjar undra om jag var en varulv i ett tidigare liv *skrattar*

Eller så är månen , Fibbe Trollet och Reuma Spöket i konspiration 

med varandra , för det har inte blivit mycket sova de sista nätterna ,

ja , jag är ju van att sova lite , just på grund av min oknytt , men det

blir väldigt lite , alldeles på tok för lite sömn dygnen före och efter

fullmåne/nymåne *skrattar*


Det är väl bara lägga sig ner och blunda och djupandas , så slappnar

kroppen av ...men så enkelt är det inte , ja normalt är det det , för

jag har lärt mig det här med avslappning och djupandning och har

praktiserat det i många år och normalt funkar det , men inte då det

är fullmåne/nymåne *ler*


Det händer något i  min kropp vid fullmåne/nymåne , det blir som en

krypande pirrande känsla av överloppsenergi ....ja bättre än så kan jag

inte beskriva känslan jag har/får .... örtteer  hjälper inte och inte avslappningsövningar eller meditation  heller ......

 ...inte ens en tråkig bok  , det där med med tråkiga böcker , de har jag

 inga just nu i min ägo , för dem har jag rensat ut och skänkt bort då jag

 hade mitt stora utrensartoryck tidigre i höst *skrattar*

Datorn , nej den sitter jag inte vid då jag har mina "vaknätter"...varför ??

Det vet jag inte , det blir bara blivit så och är så *ler*


Jag har alltid varit varit påverkad av månen , så länge jag kan minnas ,

fast som barn förstod jag ju naturligtvis inte sambandet med månen 

och mina set är sömnlösa nätter , det var först i tonåren jag började reflektera

över det , jag kunde börja storstäda och möblera om mitt i natten i mitt

rum , vilket inte var vidare poppulärt av de övriga familjemedlemmarna ,

vilket är fullt förståeligt *skrattar*

Man är som man är och man blev som man är *blink*


Det är många , fler än man kan tro som påverkas av månen på ett eller

annat sätt och man skämtar ofta om det , men det är faktiskt på allvar ,

det är inget skämt , fast det är lättare att skämta om , för ingen vill ju bli

stämplad som "kocko" ...ett litet tabu ämne liksom , precis som med healing

och mediala gåvor , fast det där med mediala gåvor har blivit mera rumsrent 

och mer accepterat  ( precis som på våra förfäders tid ;)) tack vare tv ....


Ja healingen håller också på bli mer accepterat , och det tack vare

 erkända forskare som forskar just på området hjärnan , de har insett att

 något faktiskt händer i hjärnan hos dem som får healing .....

I Amerika har de kommit betydligt längre inom detta område än här i Sverige ,

här är det fortfarande är ett lite tabuämne , eller "flum " *ler*


Men åter till månens påverkan på mig , vad pysslar jag på med då under

dessa vaknätter som är fyllda med överloppsenergi , ja även dagarna med

för den delen .....på nätterna läser jag oftast eller löser korsord , vill ju inte

bullra på allt för mycket , då gubben sover som en stock oavsett om det är

fullmåne eller ej *skrattar*

Datorn sitter jag inte 

På dagarna då blir det en hel del gjort och hade jag inte mina osynliga inne

boende oknytt så skulle jag nog aldrig sitta still under dessa dagar utan bara

fara omkring som ett yrväder och riva och slita lite än här och  än där  *ler*

Så inget ont som inte har något gott med sig , mina oknytt är inte bara av ondo *blink*


Önskar er alla en bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här

hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter *ler*

 
 
Pisan

Pisan

28 september 2010 09:56

Lider också av denna rastlöshet runt fullmåne. Jag brukar sitta uppe sent och titta på tv, det är ingen idé att lägga sig, det går ju ändå inte att somna. Fast vissa fullmånar sover jag som en stock, det är ingen rim och reson alls i det... Förra veckan och igår kväll satt jag dock uppe.
Önskar dig en fin tisdag vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

28 september 2010 10:57

Intressant å säkert sant som du skriver. Men jag slockar efter 10 minuter jämt. E väl en typisk kar som inte månen kan påverka

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
 av irja

av irja

28 september 2010 11:07

Kära Berith !!!
Tänka sig vad mångubben kan ställa till för sig, inte bara för sig själv, även för andra av jordens befolkning...LER ....
Jag har som sagt alltid varit kvälls / nattmänniska, eftersom jag jobbat natt i så många år,, har inte reflekterad om det har med mångubben att göra, men är man eftertänksam, så finns det något i de, att man blir en VARULV...LER...
Det var helmåne hos oss också i natt, men inte lika kyligt....som föregående natt...
HA en underbar höst tisdag,,, vi har en solig och fin/ fin höst tisdag,hos oss också,, passar på att vädra sängkläderna idag....
KramiZ IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

28 september 2010 19:13

Det är nog många fler än man tror som blir påverkad av fullmåne när man tänker efter...
Underligt hur det kan bli, men nåt är det ju:)
Ha en fin dag (Läs onsdag))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

28 september 2010 19:21

Det där med månen påverkar oss mer än de flesta anar, jag är likadan får svårt att sova men ingen extra energi i alla fall. Vaken är jag men ingen större lust att vända upp och ner på allting, nej när jag inte kan sova så löser jag korsord, lägger patient eller pussel i datorn.

Idag känns det att kung Bore knackar på för det är griskallt trots att solen värmer ljuvligt, det ser så skönt ut men luften är kall. Hoppas att du får en skön sömn i natt.

Gonattkramar.

 
wiper

wiper

28 september 2010 21:05

Jag har själv mått urdåligt i dag av att det var fullmåne i natt. Jag försökte också slappna av men det tog en evig tid innan det funkade lite och det gick att sova.

Bra skrivet om fullmånen och dess effekt. Härligt att healing börjar bli godkänt. Akupunktur finns nu att få på vårdcentralerna och det känns även det toppen. Hoppas du haft en fin dag

Sov gott och hoppas vi inte får fullmåne i natt igen ;)så vi blir mångalna

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

28 september 2010 22:22

Jag är då så otroligt slut i kroppen att jag sover först i soffan,sen fortsätter jag i sängen.Månen kanske har den inverkan på mig,*ler*
Så nu ska jag kravla mig i säng,
Kram vännen!

http://mithas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards