Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Regn , favoritfilt och en god bok

Av Berith - 16 september 2010 07:30

Igår regnade det hela dagen , regnet vräkte ner ....

Men det var bara mysigt , jag låg i soffan under

favoritfilten tillsammans med Fibbe Trollet  ,

med tända ljus på bordet och lyssnade på  hur regnet 

smattrade mot altanparadisets tak  ( "jaget" lyssnade på  kroppen

och tog ledigt från tapetrivningen  ;))

Och medan jag låg där under favoritfilten och lyssnade på regnet,

så läste jag en bok , skriven av Marie Jansson , en bok jag varmt 

  rekommenderar *ler*


" Den långa vägen till att läka mitt hjärta" 


" Jag var 5år när jag vart lämnad till min biologiska Mamma «Tanten» som jag kallade henne. Det är nu mitt helvete börjar med att överleva. Mitt liv kantas av spädbarnshem, barnhem, fosterhem, misshandel, övergrepp, incest, otrygg, skräck, lessen, sorg, förtvivlan " .......


Genom att berätta sin historia , bevisar Marie att man inte behöver 

 bli ett offer , bara för att man varit med om saker i sin barndom , 

saker som ett barn inte ska behöva vara med om och uppleva  !!


Marie kom till en punkt i livet då hon insåg att hon måste

ta tag i sitt liv , idag jobbar Marie som medium , spår , vägleder och 

healar *ler*


Genom sin bok hoppas Marie att hon ska hjälpa andra människor

att hitta sin egen sanning *ler*


************************


Denna morgon började med dis och regntunga moln ,

men nu är det på väg att spricka upp och jag ser blå

himmel när jag tittar ut genom fönstret och solen är

på väg fram *ler*


Idag blir det en stillsam dag , för jag har ett vänsterben

som inte lyder och som smärtar något så infernaliskt ,

visste jag inte innan att jag hade ett vänsterben , så vet jag

det nu *skrattar*


Som tur är så kommer min go´a vän NN hit i afton och

då får jag healing igen , det lindrar och dessutom så skrämmer

 healingen bort Fibbe Trollet en dag eller två och jag slipper

knapra en massa värktabletter , som min känsliga mage inte

alls tycker om att jag gör lite nu och då *ler*


Som sagt , healingen utesluter inte det andra , men healingen 

är ett bra komplement till den klassiska skolmedicinen  *ler*


Önskar er alla en bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*




Carpe puctum 


Välkommen åter ! *ler från hjärtat*





 
 
Mita

Mita

16 september 2010 09:10

Fint med såna böcker som ger en tankeställare,och som man bär med sig efteråt.
Gråkallt och regnigt är det idag, vädret svänger snabbt,men ut måste man ju,burr..
Får mysa sen,
Sköt om dig vännen,
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

16 september 2010 09:35

Ja Mita , det är nyttigt att läsa sådana böcker lite nu och då , det är precis som du skriver , man får sig en tankeställare :))
Här slog det om igen till gråmulet och regntunga skyar , det är tur att man har tak över huvudet och en favoritfilt att mysa under ;))
Detsamma min vän , varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

16 september 2010 10:50

Låter som om du hade en riktigt skön onsdag. Bra att du lyssnar på kroppen ibland..

Hoppas healingen hjälper så du blir av med smärtan. Eller i alla fall får den mildrad..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

16 september 2010 13:08

Det låter riktigt mysigt med tända ljus,en god bok att läsa och dessutom hade du ju en go filt över dej.....mysfaktor nummer ett helt klart!
Boken verkar vara i min smak efter vad jag kan förstå, fåt nog köpa den från adlibris.Just nu läser jag Sanningen om Saltön av Viveca Lärn.

Ha en bra dag!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

16 september 2010 13:37

Illerson är bättre nu men jyckarna lurar mig att gå ut hela tiden och jag som helst skulle vilja kura under en filt. Visserligen regnar det inte idag men mina leder tycker inte om mig så jag misstänker att det är omslag i väderleken igen. Tänk att man blir som en barometer när det värker här och där. Gubben är kvar ute i skogen och igår kväll skulle han äta "Fäur och härgryta" om nu någon vet vad det är. Så här är det lungt vet inte vad jag ska göra för mat idag men det lutar åt en soppa för vädret är så höstlikt.

Kramar i mängd.

 
Isa

Isa

16 september 2010 13:48

Låter som en riktigt bra bok. har själv varit med om en del hemskheter som jag skrivit av mig om i min bok.Jag tycker som Marie, man behöver inte vara/förbli ett offer eller lida för resten av sitt liv. Tyvärr är min erfarenhet att många blir provocerade av att man reser sig och går vidare.
Ska köpa boken i alla fall, tack för tipset! = )

http://isanj.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 september 2010 15:34

Låter skönt att ligga under filten med en bra bok och höra på smattret från regnet:)
Önskar dig en trevlig helg med lite solsken också;)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

16 september 2010 18:02

Sussi , Det var det också , en bara vara dag , det behöver man lite nu och då ;))
Healingen är skönt , nu känner jag mig riktigt avslappnad :))
Varma kramar =))

Monica , Monica Lärn är också en bra författare , ska ta och läsa denna bok vid tillfälle :))
Varma kramar :)

Inga-Lill , Det var då för väl att Illerson mår bättre igen!!
Hahah...ja ,gubben min brukar kalla mig för den vandrande barometern ..hahah..lederna har aldrig fel :))
"Fäur" vet jag inte vad det är men "härgryta" det vet jag vad det är :))
Här är det höst på riktigt nu och inomhusmysarväder ;))
Varma kramar =))

Isa , Ja jag känner detsamma , och det är ju tråkigt att de finns dem som reagerar på det viset , men dem ska man inte lyssna på ! :)
Håller med både dig och Marie och mig själv också för den delen , man behöver inte vara /förbli ett offer !! :))
Varma kramar =)

Monica , ja det var /är riktigt skönt !! :))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards