Direktlänk till inlägg 15 september 2010

Enade

Av Berith - 15 september 2010 06:45

Denna morgon vaknar Boli´borna upp till

en regntung dag , termometern visar 11,2 grader ,

Det var/är riktigt skönt ute *ler*


Igår lyckades jag och gubben tillslut enas om tapeter

och kaklet , vad tror det det blev ???

Precis , det blev de tapeterna och det kaklet som jag

ville ha *skrattar*

Det är som en gammal god vän sa till mig :

" Det brukar bli som kvinnan vill i slutändan , men man

måste ju alltid fråga , vad tycker du ?? "  

Det ligger något i det *skrattar*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Anki

Anki

15 september 2010 07:49

Kvinnas list övergår mannens förstånd,hahaha!

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

15 september 2010 08:27

Hahahah....ja Anki , det är nog så det är ..hahah
Varma kramar =)

 
Mita

Mita

15 september 2010 08:29

Visst är det så,vi måste ju låta mannen tro att han fått bestämma lite också,*ler*
Nåja, det brukar bli så bra i slutänden.
Idag har vi lite grått och småblåsigt,varierande väder som man säger.
Visst tänker vi lite extra på Yvonne,måtte hon komma igen.
Fånga dagen, så sant,
Varma kramar vännen!

http://mithas.blogg.se

 
Sussi

Sussi

15 september 2010 10:47

Mycket får jag som jag vill härhemma. Inredningsdetaljer och sånt lägger sig sambon inte i men tapeter har han faktiskt haft något att säga till om. Det är inte ofta han gör det så man får väl försöka lyssna ibland ;)
Kompromissa är något vi brukar syssla med då

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2010 11:00

Mita , hahaha...ja
Håller mina tummar för Yvonne och sänder mina tankar om god bättring !! :))
Varma kramar =))

Sussi , Precis , kompromissa ska man göra , fast av någon underlig anledning så blir det alltid det jag valt i slutändan , även om jag inte står på mig ..hahah...
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 september 2010 14:57

Ja det är nog så, vilken karl är herre i sitt eget hus, hihi. Bäst att vi fruntimmer får välja färg, i alla fall i det här huset för gubben är inge vidare på att para ihop färger, trots att han har varit billackerare.

Jag skulle också vilja måla lite men det kanske är dumt, jag har tjock furupanel på väggarna i storstugan och furu i taket med. Samma inne i rummet men i sovrummet är det en svagt grön tapet. Jag börjar på att bli lite trött på furun men å andra sidan så kanske det inte blir så snyggt med målning på panelen heller. Nu var jag som åsnan mellan två hötappar, hihi.

Kramar i mängd.

 
Daniel

Daniel

15 september 2010 15:18

hehe tror det e bäst att gå din vilja till mötes! Lugnast i stugan!:)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

15 september 2010 17:01

Så bra att ni kom överens om vilka tapeter ni skulle ha*ler*....lycka till med renoveringen!

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2010 18:33

Inga-Lill...hahah...ja de får gärna gå omkring och tro att de är herrar i sina egna hus ;))
Jag har varit till en stuga där de målat panelen på väggarna vit , och det blev riktigt bra , jag ska göra det i våran stuga , där vi har timmerväggarna framme på övervåningen :))
Varma kramar =))

Daniel...hör du ..hahah....Varma kramar =))

Monica , Haha...ja nu är den frågan ur värden , så nu kan projektet fortgå ;))
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards