Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Jag är en periodare ....

Av Berith - 14 september 2010 06:45

Till Fibbe Trollets stor förtjusning , så började

jag att riva tapeter igår .....Jag rev och slet och

Fibbe Trollet satt i soffan och hejade på och gnuggade

sina små ludna händer *ler*


Då "jaget" kände att nä , nu får det räcka med tapetrivning

för idag , så blev Fibbe Trollet väldigt besviken , för det lilla

livet trodde nog att "jaget" skulle slå dövörat till och inte lyssna

på kroppen....men se där misstog sig den lilla odågan , ett och

annat har "jaget" lärt sig under alla dessa år som "vi" har 

kamperat ihop , sida vid sida*skrattar*


Då gubben min slutade jobbet  , så åkte vi in till stan för att kolla

 på nytt golv och nya tapeter till vårat projekt *ler*

Fibbe Trollet följde också med , jag hade tänkt att han/hon/den

det skulle stanna hemma , men se det gick inte Fibbe Trollet

med på *ler*


Detta med att välja tapeter är en är en historia för sig , det är inte

lätt och dessutom så har gubben och jag väldigt olika tycke och smak *ler*

Gubben vill ha lite färg på väggarna och jag är "kräkless " (ursäkta uttrycket)

men det är så jag känner just nu , jag är SÅ mättad på färg , i alla fall på

inomhusväggarna , färg på kuddar och gardiner , det är en helt annan sak , 

det kan jag ju byta ut och ändra färg efter vilken "färgperiod" jag är i ,

 jag är en "periodare" då det gäller färg , jag har haft många olika"färgperioder"

genom åren (det vittnar våra tidigare väggar om ;))  just nu är jag i en turkos och petrolperiod  *ler*


Vilken färg det blir nästa gång jag hamnar i en ny "färgperiod" , det kan jag 

ju inte veta på förhand,  och när nästa "färgperiod" kommer det vet jag inte heller,

för sådant kan man ju inte veta i förväg , den bara kommer , då den kommer ,

och då den kommer så slår den ner som en blixt från en klar himmel *skrattar*


Så en ljus neutral tapet , tycker jag är mest lämpligt , då kan ju mina

"färgperioder" flöda fritt  , dessa "färgperioder " kan ändras fort ,

särskilt då man som jag går hemma dagarna i ända ....det är nog väldigt

lätt att man trillar dit och blir en "färgperiodare" då man går hemma som

jag gör  *blink*

Detta har nog de som inte går hemma dag ut och dag in väldigt svårt

för att förstå , hur det är och hur det känns , och det begär jag inte heller

att de ska göra * ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Anki

Anki

14 september 2010 08:50

Åh jag är också periodare på en massa saker,böcker bl.a.Läser i perioder väldigt mycket,mest på hösten vintern,våren och sommaren försöker jag vara ute så mkt det går.
Gråväder i södern med uppehåll just nu men de har lovat regn i em!
Kram

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

14 september 2010 09:01

Ja böcker är något som jag också är
periodare i :))
Jag läser mycket då vi är i stugan , så mina
bokperioder går upp och ner under alla årstider ;))
Här har gick just solen i moln ...men det gör inget , man har ju tak över huvudet och ett projekt på G ;))
Varma kramar :))

 
Ingen bild

Anita

14 september 2010 09:15

Jag skall tapetsera om vårt vardagsrum och har bestämt mig för en svagt beige färg om jag nu bara hittar det som jag faller för. En ljus neutral för ger så många möjligheter till att växla förg på gardiner och kuddar så där har du helt RÄTT i ditt inlägg när du skriver "vilken färgperiod du är inne i". Lycka till med det digra arbetet. Ser med spänning fram med att se resultatet.
Stor kram till dig !!!

 
Sussi

Sussi

14 september 2010 09:27

Det är bra att du lärt dig lyssna på din kropp. Du ska ju inte glädja Fibbe Trollet allt för mycket ;)

När sambon och jag skulle välja tapeer var det ett nästintill omöjligt tilltag. Vi tycket också helt olika. Men till sist kunde vi enas om en tapet. Hoppas det löser sig lika för er..
Jag håller med om att diskret på väggarna är det bästa. Om man vill ha färg sen går det att sätta det på kuddar och ljushållare bl a..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Pisan

Pisan

14 september 2010 11:54

Hoppas om ni kan samsas om en tapet. Själv tycker jag som du, att ha en ljus färg som man kan lägga till olika färger till efter tycke och smak.
Önskar dig en fin tisdag. KRAMAR! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

14 september 2010 11:57

är oxå en periodare men en gemensam nämnare: det ska vara färgstarkt.. då menar jag färgSTARKT! Då e jag nöjd!:)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Mita

Mita

14 september 2010 12:07

Starka färger tröttnar man fort på, bättre då med lite neutralare,som inte sticker ut för mycket. Färgglada detaljer livar upp i stället,och som du säger, man kan förändra lite oftare.
Bra att lyssna på kroppens signaler,fast jag är nog lite dålig på det. Kör på ibland tills det tar stopp.
Hoppas ni samsas om färgvalet,*ler*
Nu gör regnet ett besök här, men det var ju väntat.
Sköt om dig,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Monica

Monica

14 september 2010 12:53

Starka färger på tapeterna ville jag ha när huset var nybyggt och det var dags att välja tapeter. Det blev både blått och rött den gången, men när det skulle tapetseras om för ett antal år sen så blev det bara ljusa färger.

Här blåser det idag och det kommer nog lite regn i luften också ibland.
Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

14 september 2010 19:11

Anita , ja det blir ljusa tapeter denna gång , men vilken ljus nyans ...det får vi se , vi sitter just nu och klurar på det :))
Här övergick det vackra vädret till gråmulet :))
Varma kramar =)

Sussi , Vi börjar närma oss ett beslut ....det ser ut som vi ska kunna enas om en tapet tillslut i alla fall ;)))
Varma kramar =))

Pisan , Vi brukar kunna enas ...så det ska nog gå bra även denna gång :))
Varma kramar

 
Margit

Margit

14 september 2010 22:25

Jag tycker nog som du, ´Berith, att ljus tapet är bättre och att ni kan ha FÄRGER på andra saker! Du som NU ÄR CHEF, STÅ på dig!! Ge inte efter!! Det är klart att din önskan ska beviljas..göras..
Kramen min kära vän ochh hoppas du får en GOD NATT!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2010 06:01

Margit min go´a vän , vi enades till slut och det blev de tapeterna jag ville ha ;))
Kvinnas list....;D
Varma kramar ! :)

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 september 2010 14:52

Ja nog är det skönt om väggarna har en neutral färg, för det är lättare att byta färg på gardiner än att tapetsera om. Här har det fått lov att gå i lugnets tecken, för Illerson var krasslig natten till igår. Vi får se hur det blir om han börjar äta igen, annars blir det att köra till veterinären.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards