Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Magdans i Boli´a

Av Berith - 3 september 2010 07:15

Så är det fredag igen !! Och en trevlig och mysig

helg ligger framför oss *ler*

Den gångna veckan har jag har jag absolut ingen

 om vart den tagit vägen ?? Men någon stans måste

den ju ha tagit vägen *ler*


En sak vet jag med alla säkerhet och det är att jag

 lever även denna morgon , för det känns verkligen i min

kropp att jag gör det *blink*

Naturligtvis är jag glad och tacksam över att jag lever ,

att det då känns mer än vanligt denna morgon , det rår

"jaget" själv för *skrattar*


Det är nämligen så att igår så hade Gula Villan öppet hus

och prova på dag och denna prova på dag avslutades med

magdans , för den som ville då naturligtvis och det ville "jaget" ,

det är något som "jaget" alltid velat prova på , så igår tog "jaget" 

chansen , även om "jaget " visste att det skulle gynna Fibbe

Trollets aktiviteter ,  men det lilla livet ska ju också näras ,

 så han/hon/den/det inte skrumpnar bort och försvinner ,

för all framtid (nog för att det är "jagets" önskan ;)) 


Nåväl , det är som det är , åter tillbaka till gårdagens magdans *ler*

Vi fick låna sådana där sjalar med dingel dangel på och som

skramlar då man vickar på höfterna , go´a Å , en mycket duktig

magdanskerska , gav oss instruktioner och visade oss några

"enkla" rörelser , höftvickningar och magrullningar...jisses så svårt *skrattar*


  


Här är bildbeviset , taget av min go´a vän I med min mobiltelefon *skrattar*

Här ser ni en mycket koncentrerad Berith *skrattar*

Sedan skulle alla dessa "enkla" rörelser sättas ihop till en dans *skrattar*

Men roligt hade vi , go´a Kax , Ra , Katta , Iez , Mo och jag och

det är ju det som är huvudsaken , hur det då ser ut , det är mindre

noga *skrattar*


En sak är då säkert , magdans är ingen lätt motionsform och man

använder muskler som man över huvudtaget inte visste att man

hade , men som sagt , idag så vet jag att de finns *skrattar*


Tack go´a Å för igår !! Du är varmt välkommen tillbaka *ler*


" Le mot livet och livet blir så mycket lättare att leva"  (citerar mig själv ;))


Önskar er alla en riktigt trevlig helg , nu tar jag helgledigt ,

men återkommer i vanlig ordning på måndag *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*



 
 
wiper

wiper

3 september 2010 08:26

Jag har också funderat många gånger på detta med magdans eftersom jag själv mår bra av dans. Det ser jättekul ut och du är så fin där du står. Hoppas fibbe hölls ig lugn så du fick njuta en stund. Förstår att det inte är lätt och tar tid att träna upp muskler. Kan tänka mig att det ändå kändes skönt och stimurlerande efterråt. Man får nog energi och glädje av sånt.

Ha nu en jättefin helg
sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

3 september 2010 08:26

Tuffa, härliga Berith! Först och främst att ställa sig och skaka loss så och bjuda på det så skönt som du gör!!! Och dessutom med vetskapen att man väcker upp mr Fibbe!!!
Hoppas att du får en underbar dag trots trollet!
Kram

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Mita

Mita

3 september 2010 08:50

Oh.. vad roligt med magdans, det ser ju inte så svårt ut. Men kan tänka mig att få till rätta knycken,absolut inte lätt som en plätt,hi,hi...
Kul att du la ut en bild, du ser verkligen koncentrerad ut.
Ja då får du ta hand om oknytten idag då, men du hade ju i allafall roligt igår.
Ha en underbart skön helg nu.
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

3 september 2010 09:19

Wiper , ja dans är en bra motionsform , bättre än många tror , dessutom är det roligt ;)
Fibbe Trollet satt snällt och sitta på en stol tittade på , men fick en hel del energi och vaknade till liv då jag skulle sova...men det gör inget , jag hade ju roligt , så det är värt det ...man blir inte sämre av att röra på sig , man får "bara" lite mer ont än vanligt ;))
Varma kramar :))

Tack Helena...hahah..ja jag är ju som jag är..haha
Att Fibbe Trollet vaknar , det tar "jaget" så gärna , man kan ju inte bara lägga sig ner och "dö" bara för att man har ett oknytt eller två inneboende i sin kropp ;))
Jag ska ha en riktigt mysig dag tillsammans med mitt Fibbe Troll idag , idag ska han/hon/den/det/ få hela mitt "jags" uppmärksamhet ;))
Varma kramar =))

Mita , ja det var/är verkligen roligt :))
Det var inte lätt , men tillslut så satt några steg i alla fall ;))
Japp , idag blir det att vårda oknytten , men det gör jag så gärna så , och det är det helt klart värt ;))
Önskar dig detsamma vännen :))
Varma kramar :))

 
Daniel

Daniel

3 september 2010 13:08

Bara go for it, shejka loss å ha kul!!

JAg e med!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

3 september 2010 13:26

Härligt Daniel ...kom igen , nu vickar vi på höfterna och gör några han och armrörelser samtidigt ;D
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

3 september 2010 16:10

Tänk det där hade jag velat se och uppleva, så roligt ni ser ut att ha. Ja, det är klart att du ska roa dig, Fibbe-trollet finns nog där oavsett vad du gör och det går inte att stänga ute hela världen bara för att man har något spöke.

Nu har jag beslutat mig för att ta helgledigt från bloggandet, jag med. Jag provade förra helgen och det var riktigt skönt, så nu blir det samma ska den här helgen. Får se om jag ska plocka lite lingon under morgondagen, det får vädret avgöra, för regnar det så får lingonen stå kvar, de blir så besvärliga att rensa om de är blöta. Sen är jag riktigt lat, rensar med maskin och fryser in i lagomt stora mängder, kokningen får vänta tills jag har lust eller så blir det rårörda för de är godast. Du får ha en bra helg med nära och kära.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

3 september 2010 17:00

Ja Inga-Lill , det spelar ingen roll vad jag gör , jag har ju mina oknytt ändå , mer eller mindre...det är värt att ha lite mer känningar av dem , å man har haft trevligt :))
Det är skönt med lite bloggledig uti mellan åt :))
Det ser ut att bli vackert väder , i alla fall i mina trakter ..hoppas att det även blir det hos dig :))
Rårörda lingon tycker jag allra bäst om , har en hel del lingon i frysen ...men känner sig rik då man fyllt frysen men allehanda bär ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Anita

Anita

3 september 2010 19:01

Men Berith så mysigt det ser ut och vacker är du också. Härliga färger på skärpet. Jaa du, visst visste du att morgondagen skulle tala om vad du prövat på men du gjorde egentligen alldeles rätt för du gjorde något du verkligen önskat pröva på och du har fått bekräftat att du har muskler du inte känt till. Nu vet musklerna och du om varandra.
Ha nu en bra och go helg med de dina.
Stor kram från mej !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

3 september 2010 19:27

Tack Anita :)) Inget ont som inte har något gott med sig ;D
Önskar dig detsamma =)
Varma kramar :)

 
Monica

Monica

3 september 2010 21:01

Önskar dej en trevlig helg, med eller utan magdans:)

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

4 september 2010 07:30

jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 september 2010 16:26

Det där med magdans låter ju väldigt roligt, fast det tyckte du kanske inte när du vaknade nästa dag, ajaj, med Fibbetroll och allt. Min mamma har fibromyalgi så jag har sett hur hemskt det där trollet är.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards