Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Herr Höst och en skadeskjuten kråka .....

Av Berith - 2 september 2010 07:00

En ny härlig höstdag ligger framför oss *ler*

Solen är på väg upp i skrivandets stund ,

det har varit nattkallt ,  även denna morgon

fick gubben skrapa rutorna på bilen *ler*

(han är mindre förtjust över kylan ;))

Mössa och vantar har jag också plockat fram

och det behövdes på morgonpromenaden , 

Herr Höst är här på riktigt nu , men Herr Höst

kan bjuda på många fina dagar om han vill och

det hoppas jag verkligen att han vill göra *ler*


Jag gillar hösten , precis som alla de andra årstiderna ,

alla årstider har sin charm *ler*

(Fibbe Trollet och Reuma Spöket gillar också denna

årstid , så något annat än min lekamen har vi  gemensamt :))


Idag är det den 2:a september och mormors guldklimp

och Boffes ögonsten Vera blir åtta månader idag  *ler*

Grattis lilla älskling *ler ömt*


  

Oj vad dessa åtta månaderna har gått fort , tiden rusar iväg ,

 den går bara fortare och fortare med åren , ett underligt

fenomen det där *skratta*


Igår följe jag den stolta modern och lilla Vera på babysång

på öppna förskolan ,  jag mimade till deras sång , för jag

ville inte skrämma alla de söta barnen och deras rara mammor

med min sångröst som jag inte har *skratta*

Jag låter som en skadeskjuten kråka då jag tar ton *skrattar*

" Satt din sångröst på en kalv , Berith , så vore köttet

omassligt (oätligt)  " 

Brukade min älskade morfar skämtsamt säga till mig *skrattar*

Och det ligger verkligen något i det *blink*


Jag sjunger endast i duschen till gubbens förskräckelse .....

En gång kom han rusandes och ryckte upp dörren och undrade

om jag ramlat och slagit mig *skrattar*

Men efter femton år tillsammans men mig har han lärt sig , att

då det är någon/något som skränar i badrummet så är det bara

jag som försöker sjunga *skrattar*


Jag jobbade några år som dagmamma , medan mina flickor

var små och jag brukade sjunga tillsammans med dem ,

en dag då vi satt där i lekrummet och sjöng alla möjliga

barnsånger , tittade det äldsta dagbarnet , unga fröken

C ,  6 år  på mig och sa .....

" Då du sjunger låter alla sånger lika dant " 

Så blev hon tyst en stund och sedan sa hon ,

"Men det gör inget Berith , för jag tycker i alla fall om att

du sjunger med oss "  *skrattar*


Och unga fröken C hade så rätt så , och har rätt , för jag

har verkligen ingen melodi , mer melodilösa sånger än de sånger

 jag sjunger , då jag sjunger , blir svårt att finna *skrattar*


Men unga fröken C , verkar inte ha tagit skada av alla våra

sångstunder tillsammans , för idag är hon en  utexaminerad

 barnläkare och en stolt mamma till tre härliga barn *ler*


Ja jag gör naturligtvis trevade försök att sjunga tillsammans 

med lilla Vera då hon är här , hon brukar spärra upp ögonen i ren

förskräckelse .....för mormors sånger låter inte alls lika som 

de sånger som de sjunger på öppna förskolan , även om

texterna är desamma *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Ingen bild

Titti

2 september 2010 08:30

Jag sjunger inget vidare jag heller, men vad gör det en så här härlig Septembermorgon och man har en hel lång ledig förmiddag framför sig! (börjar kl. 12.00 idag)

Kramar!

 
Ingen bild

Berith

2 september 2010 08:43

Håller med dig Titti !! :)
Ha en skön ledig förmiddag och en bra eftermiddag
på jobbet !! Varma kramar :))

 
Monica

Monica

2 september 2010 11:46

Din sångröst är säkert inte så dålig som du vill göra gällande*ler*,du vet väl att alla kan sjunga, men en del har bra sångröst och en del mindre:)

Om en stund ska jag åka på marknad och om det skriver jag ikväll när jag har kommit hem.Vädret är perfekt för en sån här utflykt,det ska bli riktigt roligt.

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 september 2010 16:04

Jadu sångrösten den har försvunnit och ett kraxande har stannat kvar. Så nu sjunger jag bara när jag är ensam hemma för att inte skrämma slag på familjen. Fast tre gånger om året sjunger jag och då för mina barn, två på telefon och en hemma. De skrattar gott, fast då känns det bra, "med en enkel tullipan osv" ja du vet säkert hur den går. Ja, ja man får många törnar här i livet men det kvittar så länge man lever och får uppleva dagar som idag. Solen har lyst om än inte hela tiden så har då i alla fall en klarblå himmel stuckit fram. Minus 2 grader i morse fast det var nog kallar när solen gick upp, men idag var varken jag eller gubben uppe med tuppen.

Du får krama solstrålen och guldklimpen Vera från mig, hon är så gullig.

Kramar i mängd.

 
Mita

Mita

2 september 2010 20:58

Gokväll vännen, nu sover du kanske,*ler* men jag skriver lite ändå.
Man kan sjunga hellre än bra,jag tycker man blir så glad av att få sjunga av sig lite. Sen kanske andra tycker olika,men då får dom göra det då,hi,hi...
Visst går tiden fort, småttingarna växer så det knakar.
Nu varnar dom för nattfrost här nere också, så bäst att täcka över tomaterna.
Ha det gott,
Kramiz!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

3 september 2010 06:15

Monica , jo jag vet att det sägs så , men jag har verkligen ingen sångröst ...hahaha..
Varma kramar :)

Inga-Lill , jag har aldrig begåvats med den gåvan , men jag sjunger ändå ...fast bara med lilla Vera som publik...jag gubben får ju höra en hel del kraxande också , vare sig han vill eller inte ;))
Varma kramar :))

Mita , Godmorgon vännen ;)) Jo jag sov , du känner mig vid detta laget ;D
Håller med dig , jag sjunger heller än bra , för även jag blir glad av att sjunga , man fylls med positiv energi då man sjunger :))
Oj då , redan , visst är det lite tidigt med nattforst hos er ???
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards