Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Nyladdade batterier , köksprojekt och en guldklimp

Av Berith - 26 augusti 2010 07:30

Gårdagen var en riktigt bra dag , ja de är ju de

allra flesta dagarna , för så länge man har sol i 

sinnet så spelar det ingen roll vilket väder det är

utanför fönstret *ler*


Igår fick jag healing hos min go´a vän NN ,

så full laddad med ny positiv energi ända in i den

minsta cell som går att uppbringa i kroppen , först

av Fru Luna och hennes magiska påverkan på mig

och sedan av min go´a vän NN , så nu är batterierna

full laddade igen *ler*

(Fibbe Trollet står just nu i skamvrån ute i det nystädade

garaget ;))

Med ny energi och med ett ännu gladare "jag" ........

" Kan du bli gladare än du redan är Berith  ?? "

Är en fråga jag ofta får *ler*

Och på den frågan svarar jag alltid Ja ....för så är det ,

vissa dagar är jag mindre glad och andra dagar är jag

sprudlande glad , det är skillnad på att vara mindre glad ,

glad eller sprudlande glad *ler*

Ingen kan vara på topp jämt *blink*


Och naturligtvis kan även jag bli ledsen och arg , även

om det inte händer alltför ofta nu för tiden ...men som

sagt vissa dagar är jag mindre glad än andra*ler*


Så med ny energi och ett ännu gladare "jag" ,

så styrde jag kosan hem mot Boli´a igen och hemma

 i Boli´a så blev jag bjuden på lunch hos de stolta

föräldrarna till lilla Vera , en god tai fiskgryta hade

dottern lagat till ...och den var riktigt kryddstark och god *ler*

 (Behöver jag skriva att det blev en hel del gos med lilla

guldklimpen , mormors hjärtegull ??

Nej , det var väl det jag förstod *skrattar*)


Under sommaren har jag gått från att vara flexitarian 

(blandkostare) som har ätit övervägande vegetarisk kost till

att bli Demivegetarian , det vill säga att hädan efter äter

jag bara fisk (vilket jag älskar och upptäckt att jag inte kan

vara utan ;))) ägg , mjölk (havremjölk för min del , då jag är

laktosare )  och naturligtvis vegetabilier *ler*

Vaför har jag då gått över till att bli Demivegetarian  ???

Jo , jag har upptäckt att jag mår som allra bäst då jag håller

mig till den typ av kost  *ler*


Igår blev även ritningen på vårat nya kök färdigt och 

det blev precis som jag tänkt mig *ler*

Jo , snart drar nästa stora projekt igång , projekt paradiskök *blink*

Det är inget hastig påkommet projekt , nejdå , vi har vänt 

och vridigt , klurat och grunnat i flera års tid på detta

projekt , vi ville ju inte förhasta oss...men nu kände vi att vårat

sjuttiotalas kök med knall oranga skåpluckor gjort sitt.......

dessutom så är köket i stort behov av en renovering ,

de är väldigt nergånget och slitet .....

Förutom det , så behöver jag ett mer praktiskt kök ,

ett handikapp anpassat kök , på grund av Reuma Spöket .....

Så efter tretton års noga planering så är det nu dax  *ler*

(Det är tretton år sedan vi flyttade tillbaka till Boli´a ....vart

har dessa tretton år tagit vägen ?? :)))

Jag kommer naturligtvis agera som arbetsledare , 

en roll som jag tar på största allvar *blink*

Och min första uppgift  är att peppa gubben till att ta fram

släggan , och då det är gjort kommer resten att bara gå av farten *ler*


Jag lovar att ni ska få före , efter bilder och givetvis bilder

under projektets gång , när projektet väl är igång *ler*


Igår afton blev det ännu mera gos med mormors hjärtegull

och Boffes ögonsten , de tittade nämligen in då de var ute

på en eftermiddags promenad i det ruggiga vädret *ler*


  


Lilla Vera har börjat göra trevande försök att masa , men hon

är väldigt försiktig av sig och sitter gärna där hon sitter , men

då rädslan väl har släpp , så kommer det att gå undan , för det

är en piggelin liten guldklimp *ler*


Jag har skrivit det förr , men jag skriver det igen , jag/vi är

tacksamma att vi har dem så pass nära , så vi får följa lilla Veras

utveckling , för det händer så mycket , ja det händer något nytt

från dag till dag *ler*


Det var min gårdag , idag är en ny dag och vad

denna dag har att erbjuda , tja det vet jag inte ,

men "He´vål nå vetterligt  "  *ler* 


Dagens väder : 

Mulen himmel och + 5,8 grader i skrivandets stund *ler*

Ett inomhusmysar väder med tända ljus är vad det är *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !!

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*









 
 
Mita

Mita

26 augusti 2010 08:23

Ja nog verkar du vara en positiv människa trots allt,beundrar dig verkligen efterom jag har en tendens till det andra hållet,men kämpar med det,*ler*
Skönt att få ett mer handikappvänligt kök, det är ju där man tillbringar mesta tiden på dan i alla fall.
Nu ser jag att småttingarna är på ingång,
så ha en fin dag vännen, vi hörs.
Varma kramar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

26 augusti 2010 09:21

Godmorgon vännen :))
Ja jag är född sådan , jag tappade bort mig för ett ex antal år sedan , men har nu hittat tillbaka till mitt "sanna jag" igen =))
Vi är alla olika och det är ju det som är charmen med oss människor , ingen är den andra lik :))
Ja det ska bli skön och det kommer att underlätta en hel del för mig :))
Ha en bra dat tillsammans med dina söta barnbarn Ida och Amanda =))
Varma kramar till er alla :)))

 
Sussi

Sussi

26 augusti 2010 11:13

Fisk är gott :)

Kul att få köket renoverat. Kul att få se före och efterbilderna sen. Vi ska också ta tag i köket snart. Då lovar jag också före och eferbilder..

Kul att få följa sitt barn barn så nära som du kan. Inte alla som har den möjligheten..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

26 augusti 2010 11:21

Ja Sussi det ska bli kul och spännande , ett nytt kök är alltid ett nytt kök :)))
Fisk är MYCKET gott :))
Varma kramar =))

 
Daniel

Daniel

26 augusti 2010 15:34

Vad skoj, lycka till med nya köket projektet

Tycker ni ska inviga den sen med att bjuda in mej! Kan ta med ambrosiakaka

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 augusti 2010 15:48

Du får lura din lilla guldklimp, det är inte så allvarligt som det låter. Sätt en rolig sak i vardera handen men hon måste stå upp när det ska ske. Sen lockar du henne med dig, så lärde sig mina ungar att gå.

Det är lustigt först lär vi våra ungar att gå och prats, sen ber vi dem hålla tyst och sitta still, hihi.

Kramar.

 
Monica

Monica

26 augusti 2010 17:31

Jaså det har ett alldeles eget namn, demivegetarian, det visste jag inte. Det är den kosten jag själv oftast äter och upptäckt att jag mår bäst av. Någon gång ibland kommer "det inre rovdjuret" fram och övertalar mig att köpa en grillad kyckling eller nått sådant, men bäst mår jag av att hålla mig borta från kött.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 augusti 2010 18:55

Jaaaa , vilken bra ide´Daniel =))
Varma kramar =))

Inga-Lill , ja så är det ju faktiskt ...hahaha
Tack för tipset , det skall provas =))
Varma kramar =))

Monica , Jo då , det har ett eget namn , jag mår inte heller bra av att äta kött ...det är för tungsmält för min magen ....
Varma kramar =))

 
Vicke

Vicke

26 augusti 2010 19:06

det är bra att healingen hjälper, ha en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Kim

Kim

26 augusti 2010 19:28

sv; haha, samma här ;) åå tack, hoppas det! :D detsamma, varma kramar

http://kimiees.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

26 augusti 2010 21:15

Ja Vicke , och särskilt för min känsliga mage =))
Varma kramar =)

Kim , Jag håller tummar och tår ;))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

26 augusti 2010 21:20

Det gjorde du rätt i som lämnade Fibbe i garaget, där kan han väl vara ett bra tag tycker jag så du slipper ha besvär av honom.

Nu önskar jag dej god natt!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margit

26 augusti 2010 21:36

ja du Berith, då har vi båda nyladdade batterier...men jag var tvungen att köpa...mitt...men skönt att det finns och att jag var i E-tuna, inte långt från min Toyotaverkstad..Och fick AKUT hjälp 7.15 på morronen. Jag hade inte kunnat byta det själv...
Härligt med köket..att planeringen är färdig och att ombyggnaderna nu snart kan börja!! Blir kul att få se och följa arbetet, för vivill ALLA se..vi måste få vaa med!!!

Kramen min kära vän!!!

 
Ingen bild

Berith

27 augusti 2010 05:59

Monica , Ja jag tycker också att han kan stanna där , sitta där i all sin ensamhet och skämmas ;))
Var jag hård mot oknyttet nu ??? :D
Nej , han/hon/den/det tål det :D
Varma kramar =))

Margit , Mitt batteri var betydligt billigare att få full laddat ;D
Klart att du/ni ska få följa med på resans gång , då vi (gubben) startar upp vårat nya projekt =))
Varma kramar =))

 
wiper

wiper

27 augusti 2010 08:05

Vad härligt att healingen har sån bra påverkan och att det är din goe vän som gör den också. Jag önakar att jag hade din positiva ådra. Jag går upp och ner som en bergodalbana men det har jämnat ut sig lite sen jag blev utbränd. Vilken underbar bild på lilla Vera. Tiden går så fort och hon har växt. Jag skulle också kunna bli sån vegetarian för jag älskar fisk men kan vara utan kött.

Ha nu en jättefin och bra helg
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

27 augusti 2010 08:27

Healing är skönt , både avslappnade och energigivande på samma gång =))
Jag är född positiv , men jag tappade bort mig själv och irrade in i en mörk och dyster skog då jag blev sjuk ...men efter mycket letande , så fann jag till baka till mig själv igen , och hittade mitt "sanna jag" och den jag ÄR =))
Kött klarar jag mig så bra utan , jag längtar inte ens efter kött ...det är värre med gosaker ...men på den fronten kämpar jag och ska vinna det slaget ;))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards