Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Intensiv helg med mycket mys och gos ;))

Av Berith - 23 augusti 2010 07:00

Så har vi åter lagt en helg bakom oss och vardagen

är här med allt vad det innebär *ler*


Våran helg har varit fullspäckad med mysiga och trevliga

aktiviteter *ler*


Lördag morgon bar det iväg till Sidtjärnsområdet , där det

skulle ställas i ordning för årets Boli´dag *ler*

Ruggigt väder bjöd vädrets makter på , då de beslutade sig för att

att inte visa sig från sin bästa sida  *ler*

Men med sol i sinnet så kavlade arrangörerna (Alla föreningar i Boli´a)

upp skjortärmarna och det blev , trots vädret , en lyckad dag *ler*


Det var en hel del Boli´bor som trotsade vädret och tillbringade

dagen på Sidtjärn , i skydd av paraplyer och regnställ *ler*

Av naturliga orsaker så gick inte försäljningen lika bra i år som

i fjol , men huvudsaken är ju att de som trotsat vädrets makter

och begett sig till Sidtjärnområdet hade en trevlig dag *ler*

Nu tar vi nya tag och laddar om för nästa års Boli´dag *ler*


På lördags afton , då jag och gubben kom hem från sidtjärnsområdet ,

så dök lilla guldklimpen Vera upp för att tillbringa kvällen och natten

hos oss , för hennes stolta föräldrar skulle ner till logen med sina vänner ,

där årets Höstfest gick av stapeln *ler*

Lilla Vera och jag myste i soffan hela kvällen , för det var en trött mormor 

och en lika trött Boffe , så det blev en tidig kväll här hos oss (inget ovnligt

alls i detta hus ;))


Lilla Vera sov så gott hela natten i sin "nygamla" säng och vi vaknade

upp till en grå och regntung söndag , så hela söndagen blev en riktig

mysig inomhusdag med mycket bus och gos och en och annan tupplur

för oss alla tre *skrattar*

Söndag eftermiddag så kom lilla Veras stolta föräldrar och åt middag 

med oss och sedan gick de alla tre hem till sig ....Det blev  väldigt

tomt och tyst , inget barnjoller och kluckande barnskratt , den

stolta mormodern och den stolte Boffen drabbades genast av en släng 

Vera abstinens *blink**

Vi är verkligen lyckligt lottade som har dem så nära ! *ler från hjärtat*


Ja det var våran helg , och som sagt , nu är vardagen här igen och

gubben har åkt till jobbet och jag har gjort min dagliga morgonpromenad 

i regnet ....fast just nu i skrivandets stund , så gör solen tappra försök

att titta fram ....så vi får väl se vad vädrets makter har tänkt sig denna

dag , men oavsett vad de tänkt sig så kommer jag att tillbringa denna

dag med att meditera och filosofera ,  om det blir inomhus eller utomhus

 i lähörnet på altanparadisets soldäck det återstår att se *ler*


Fibbe Trollet är tillbaka igen och det känns , men det är det helt

klart värt , för det har varit en mycket trevlig helg och oavsett

om jag skulle ha gjort något eller inte i lördags, så skulle ju Fibbe Trollet 

ha härjat i min kropp ändå , för det är Fibbe Trollväder *ler*

 Det lilla livet skulle nog ha varit lite mindre intensivt och aggressiv igår 

och idag om jag inte hade sjåat på så in i nordens i lördags *blink*

Men som sagt , det är det värt och nu ligger det en "vit vecka" fram för mig ,

dvs , en vecka då jag inte har något annat än min healing hos min go´a

vän inbokad  (behövligt ;)) , en åter hämtnings vecka med andra ord *ler*


Önskar er alla en bra dag och en bra start på denna vecka ! *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 











 
 
Kim

Kim

23 augusti 2010 08:55

sv;åå tack vad snäll du är! blir verkligen jätteglad :D tack! varma kramar till dig också! jag gillar dina *ler*, *skrattar*, *lipar* haha :D blir så kul att läsa :D

http://kimiees.blogg.se

 
wiper

wiper

23 augusti 2010 08:58

Härligt att Bolidagen blev lyckad trots vädret. I går hade vi full sommar. Tråkigt att försäljningen gick sämre p.g.av vädret. Vad härligt att ni fick njuta av lilla Vera på lördagen. Jag förstår att det blev tyst och tomt när dottern med man hämtade sin guldklimp. Det låter så härligt med att du skall meditera och filosofera. Det har jag gjort i perioder men slarvat en del och det känns. Jag lärde mig meditation redan på 70-talet och då var jag flitig. Har ett Indiskt mantra som jag skall upprepa inne i huvudet. Tråkigt att Fibbe är framme och ställer till det. Jag skall testa healing också vid nåt tillfälle. Skall kolla vad det kostar.

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 augusti 2010 10:59

Goddag!
Vad härligt att ni fick en lyckad helg trots ett inte alltför bra väder:)
Hoppas du blir av med fibbetrollet snabbt som ögat:)
Önskar dig en fin start på veckan:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 augusti 2010 11:16

Vad trist att inte vädret var på er sida. Trist också att Fibbe Trollet återkommit. Sol och värme året om hade ju suttit fint..

Så lilla Vera trivdes bra i sin fina lilla säng :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

23 augusti 2010 11:44

Tack Kim , jag är ju som jag är och bloggen och dess inlägg blir därefter ;))
Varma kramar =)

Wiper , Vädret kan man inte göra något åt och trots vädret så blev det en lyckad dag ;))
Ja det blev väldigt tomt och tyst då de hämtade lilla Vera , men som tur är så har vi nära till dem ...vi är lyckligt lottade =))
Meditation är väldigt bra för kropp och själ , jag började att meditera redan som tioåring , satt på en sten ute i skogen och mediterade ...det är som balsam för själen det ;))
Ska bli spännande att höra hur du upplever healing , då du provar på det =)
Varma kramar =)

Monic , ja , eller att den filuren åtminstone drar sig undan en aning ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 11:47

Sussi Ja nu är den lillefiluren tillbaka igen ....men trots det , så vill jag inte ha sommar , sol och varmt året om , jag älskar årstidsväxlingarna , trots att det innebär att mina oknytt också kommer tillbaka ;))
Dagen blev lyckad ...så lätt tar inte vädrets makter gadden ur oss ;))
Varma kramar =)

 
Mita

Mita

23 augusti 2010 12:56

Vad tråkigt att "fibbe" är tillbaks igen,men det är klart,om vädret börjar bli sämre så knackar han på dörren,tyvärr.
Men mysigt att få gosa och snooza lilltösen under helgen. Det brukar bli väldigt tyst och tomt efteråt.
Ha en fin,fin måndag vännen,
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Monica

Monica

23 augusti 2010 13:11

Låter som ni haft kul, trots vädret.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 13:31

Ja Mita , tyvärr så kommer oknytten tillbaka , det är som det är med den saken , det är bara att göra det bästa av det hela :))
Det blir verkligen tom och tyst , det är tur att de bor nära om abstinensen blir för svår ;))
Varma kramar =)

Monica , ja det blev lyckad dag , trots att vädrets makter inte var på sitt bästa humör ;))
Varma kramar :)

 
Vicke

Vicke

23 augusti 2010 15:12

ja, då hade du en härlig helg trots vädret

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 15:40

Här får inte vädrets makter sätta några käppar i hjulet Vicke ;))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

23 augusti 2010 16:22

Jadu vädrets makter de är som de är och inget att lita på. Just nu är det mulet men rätt vad det är så skiner solen så det blir riktigt varmt. Fast det var skönt på förmiddan för då satt jag på altanen och njöt, 33 grader plus inte att förakta.

Ser att du haft en riktigt mysig lördag och del av söndagen med guldklimpen, det vart väldigt tomt förstår jag på söndag kvällen. Du får väl låna Vera lite oftare, långlån är inte så dumt.

Synd att ni fick dåligt väder i lördags, där vi var sken solen men här hemma var det mulet.

Kramar i mängd.

 
Monica

Monica

23 augusti 2010 17:00

En trevlig helg har du haft trots regn, men med en liten bebistjej i huset kan det inte bli annat än roligt.Synd bara att det regnade när det var festligheter av allehanda slag, men med regnkläder går det ju att vara ute, men det blir ju inte detsamma för om det är fint väder är ju allt så mycket smidigare vad man än ska ta sen för.

Ha en bra kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 17:00

Haha...ja långlån vore inte så dumt ...men det är bara det att föräldrarna kan inte vara ifrån sin lilla guldklimp särskilt länge de heller och de har ju förtur på det lilla livet ;)))
vädrets makter är verkligen knepiga , man vet aldrig vart man har dem numera :)
Varma kramar =))

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

23 augusti 2010 18:03

Tax ska du ha för omtanken om våra magar men matte är benhård så henne kan vi inte beveka inte ens med den bästa sötblicken. Igår fick vi i alla fall lite köttfärslimpa och idag har det serverats oss helstekt fläskkarré i små bitar förstås. Vi är på resande tass ibland men för det mesta njuter vi av livet i största allmänhet. Idag har solen lyst och vi har varit ute på altanen med matte, bäst att se efter henne så hon inte smiter, för rätt som man vänder ryggen till så är hon på språng någonstans. Du får ha det så bra och låna Vera ofta det är bra för dig.

Taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 18:25

Hillman&Illerson , Tur att ni har en matte som är rädd om er och era små taxmagar och inte låter sig bevekas av era söta taxögon då ni tigger och ber , så som bara taxar kan göra ;))
Helt rätt och riktigt , man måste ju njuta mellan resandet , för att vara på resande tass , det tar på krafterna :))
Vad bra att ni håller ett vakande öga på eran go´a matte =))
Önskar er båda en riktigt mysig kväll tillsammans med eran go´a matte och husse , ja lillehusse också naturligtvis :))
Varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

23 augusti 2010 19:50

Låter ju supermysigt trots hemska vädret! man gör det man gör det till! :)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 21:17

Monica (gökboet) Det blev en lyckad dag trots regnet och sedan att vi fick rå om lillan , ja det är ju en bonus ;))
Varm kramar =)

Daniel , Precis , du har så sant så :))
Varma kramar =))

 
Margit

Margit

24 augusti 2010 02:18

Som vanligt är det så mycket du hunnit med sen sist!! Och lilla Vera hon är med..och nu fått en ny säng också! ja dom små dom växer "så det knakar".
Jobbar min andra natt. Regnet smattrar på rutan.
Och hala arbetspasset är snart avverkat!
Önskar dig en fin tisdag!!!
kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

24 augusti 2010 06:17

Ja hon växer verkligen , jag fattar inte vart dessa 7 1/2 månaderna tagit vägen ....hahaha...
Önskar dig detsamma vännen och sov gott då du kommer hem =))
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards