Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Premiär och en rosa säng

Av Berith - 20 augusti 2010 07:15

Igår så tillbringade jag hela dagen i Gula Villan *ler*

Det var surströmmingspremiär i går och vi anordnade

en surströmmingslunch  ( det vattnas i munnen så fort

jag skriver surströmming :D )


Det är tur att surströmming är godare än den luktar *ler*

Efter en hel dag i surströmmingsodören så luktar man inte

mumma precis då man kommer hem *skrattar*


Nu gör jag helg , för i morgon är det Boli´dagen här i Boliden ,

en dag som alla föreningar i  Boli´a hjälps åt att anordna vid

Sidtjärns området *ler*

Det blir mat , underhållning , tipsprommenad , fisketävling och

många andra olika arrangemang och jag , jag skall grädda våfflor

tillsammans men mina go´a vänner Kax och Fru R för Gula Villans

räkning *ler*


Nu håller jag tummarna att vädrets makter står oss bi , för ska

man tro på SMHI , så kommer de inte att göra det , men SMHI

har haft fel förr *blink*

Normalt bryr jag mig inte om vad det är för väder , utan anpassar

mig efter vädret , men då man är med och arrangerar en sådan här

dag , då är man beroende av vädret , så nu hoppas jag att vädrets

makter visar sig från sin allra bästa sida imorgon och efter i morgon

får de göra som de vill igen *ler*


I morgon kväll är det Höstfesten i logen vid Folkets hus här i Boli´a , 

dit ska inte gubben och jag ,  för vi ska sköta våran lilla guldklip Vera 

och det gör vi mer än gärna *ler* så hennes stolta föräldrar får gå

ner till logen med sin vänner och roa sig *ler*


Lilla Vera ska sova här hos oss i sin "nygamla" säng som jag har

fått av Mr A , Kaxs go´e gubben , den snickrade han ihop en gång 

i tiden , då deras flickor var små , nu har de ingen användning för

den längre och den stod bara och tog plats och Mr A , undrade om

jag ville ha den till vårat lilla barnbarn , för deras flickor ville inte ha

den och men det ville jag *ler*


Så i går afton efter vi var färdiga med allt stök i Gul Villans kök ,

så åkte jag och hämtade den gulliga sängen som är ljusrosa och som

passar väldigt bra till våran lilla guldklimp  *ler*


  


Som ni ser så är sängen av utdragbar , så lilla Vera har att växa i *ler*


På måndag morgon är jag tillbaka igen , i vanlig ordning ,

eller kanske lilla Vera hinner före sin knasiga mormor med ett

inlägg *blink*

"Den som lever får se hur det blir "  , som en äldre herre jag 

känner brukar säga *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag  och en trevlig helg !!


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter *ler*

 
 
wiper

wiper

20 augusti 2010 08:03

Tandvattnet riktigt rinner när jag hör ordet surströmming ;). Vad härligt du hade det i går och Gula villan verkar vara ett härligt ställe. Det låter toppen med Bolidagen. Jättefin säng som guldklimpen får sova i och va härligt att ni får rå om henne själva i morgon.

Ha en riktigt fin och kul helg
varm fredagskram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 08:20

Hahaha...ja jag dreglar så fort jag läser , skriver eller hör ordet surströmming ...hahaha
Hoppas nu bara att vädrets makter står oss bi =))
Ja det ska bli mysigt att få rå om lillan i helgen =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

20 augusti 2010 10:17

Vad mycket skoj det är som händer i helgen för er. Låter som om du kommer få fullt upp :)
Hoppas nu vädret är på er sida. Håller tummarna..

Trevlig helg
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 10:42

Sussi , ja helgens schema är fullspäckat med en massa trevliga och mysiga göromål ;))
Tack , vi behöver alla hållna tummar som kan hållas ;))
Varma kramar =))

 
Mita

Mita

20 augusti 2010 11:28

Jag tycker faktiskt förra årets strömming alltid smakar lite "mer" lukten gör mig inget,fast dan efter så är den väl inte lika behaglig,men det går rätt fort att vädra ut tycker jag.
Vilken härlig helg ni har framför er, mys riktigt nu med lillan,och hoppas hon kommer sussa gott i den fina sängen,
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 11:44

Håller med dig Mita =)) Lukten gör väl inte mig någonting direkt , men när den fastnar i kläderna efter hel dag i denna doftande delikatess , så luktar man inte så vidare gott =))
Oja , ja ska mysa och mysa och mysa =)))
Varma kramar =)

 
Kim

Kim

20 augusti 2010 12:44

sv; blev jätteglad av din gulliga kommentar! tack så jättemycket :D många kramar till dig!

http://kimiees.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 12:50

Tack själv Kim =))
Varma kramar till dig =)

 
Vicke

Vicke

20 augusti 2010 16:17

det är tur att du bor så långt bort så jag slapp doften, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 17:41

Hahaha...önskar dig detsamma Vicke , varma kramar =)

 
Monica

Monica

20 augusti 2010 18:07

Mums med surströmming, nu var det ett tag sen för min del, men har köpt färsk mandelpotatis idag iaf;)
De utdragbara sängarna är verkligen praktiska, en sån hade vi också till barnen.
Önskar dig en underbar helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 augusti 2010 18:49

Surströmming tycker jag inte om, men smaken är ju olika som tur är. det blir mycket roligheter för dej i helgen och jag önskar dej en riktigt trevlig helg!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

20 augusti 2010 19:18

Surströmming är för mig en delikatess. Kul att ni får ta hand om lilla Vera. Tänk vad livet är underbart när man ser sina barnbarn utvecklas och växa. Livets krydda.
Ha en trevlig helg och njut av allt du skall göra.
Stora kramen från mej

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 augusti 2010 20:28

Nej, surströmming får du ha för dig själv, jag tror inte att min mage skulle stoppa för det i dagens läge. Du ska veta att det fick jag äta som barn, satt i barnstol och åt surströmming, kanske inte så konstigt att min mage är en knepig instans, hihi.

Jag vill önska dig en och din familj en trevlig helg och du får mysa lite extra med gullklimpen, nu när det blir övernattning och allt.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

21 augusti 2010 07:34

Monica , Ja mandelpotatis ska det va till surströmming =)) Praktiskt med en säng som lillan kan växa i =))
Varma kramar =))

Monica (gökboet) Ja det är tur att smaken är olika =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Anita , ja även för mig är surströmming en delikatess ;))
Livetskrydda och guldkant på vardagen är vad de är de små liven =))
Varma kramar =))

Inga-Lill ,Oj då , det kan inte vara bra med surströmming för små magar ....Ja kanske är det svaret på varför din mage är som den är ;))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

21 augusti 2010 17:26

En gång i hela mitt 52åriga liv har jag ätit surströmming. Jag bestämde mig genast för att jag aldrig skulle äta det igen. ;)

Vilken underbar kväll ni kommer få med lilla Vera! Säkert mycket roligare än en kväll i Magasinet! :)

Kramar till er alla 3

 
Vicke

Vicke

22 augusti 2010 06:13

har du snott min sol

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 augusti 2010 06:03

Titti , Ja vi hade en mycket trevlig och mysig kväll tillsammans med lilla Vera , vi hade garanterat en trevligare kväll än dem som trängdes nere i logen ;)
Varma kramar =))

Nej Vicke , den är inte här denna gång..tyvärr ;))
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards