Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Tacksamhet.....

Av Berith - 19 augusti 2010 07:15

Det är så lätt att haka upp sig på allt det man

inte har och allt som man skulle vilja ha , istället

för att vara tacksam över allt det man redan har *ler*


Vi har alla så mycket att vara tacksamma över , även

om det kanske inte alltid  känns så ......

Vi har lätt att snegla på andra och se allt det det har , sånt

som vi inte själva har , men skulle vilja ha ....

Vi glömmer lätt bort att vi har kanske något som de inte har ,

men kanske skulle vilja ha ....


När man lär sig att vara tacksam över allt det man har ,

och känner sig  tacksamhet över de små tingen i vardagen ,

 ja då har man mycket att vara tacksam över och då blir man

rik *ler*

Det är de små tingen i den grå vardagen som sätter guldkant

på tillvaron  , ibland är de svåra att upptäcka och svåra att se ,

men de finns alltid där  *ler*


När jag började jobba med min "tacksamhet" för ett ex antal

år sedan , så var inte min tacksamhetslista särskilt lång *ler*

Idag är den väldigt lång och den blir bara längre och längre *skrattar*

 Jag är inte rik på pengar  , men jag är väldigt rik på sådant som

inte går att värdesätta i pengar *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*




 
 
Anita

Anita

19 augusti 2010 09:46

Jaa du, vad rätt du har. Jag har också utvecklat tacksamhetskänslan och varje dag jag vaknar upp till en ny dag så känner jag stor tacksmahet. Mina barn och barnbarn är min rikedom och tacksamheten över dem är större än det största.
Tack för att du skrev om just tacksamheten för den behöver vi alltid påminnas om.
Ha en bra dag och stor kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
helena

helena

19 augusti 2010 09:51

Kloka ord Berith... Visst är det konstigt att det ligger mycket närmare till hands att se att gräset är grönare någon annanstans än att titta på det man själv har och vara tacksam över det?
Kramar Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Pisan

Pisan

19 augusti 2010 10:45

Jag tror att det där med tacksamheten kommer med åldern, när man är yngre så är man inte lika tacksam för man har inte tid att reflektera - det tror jag i alla fall.... Jag är också tacksam för många saker numera, även om jag gnäller ibland :-) Känner mig rik för att jag har de 2 mest underbara barnen på jorden! Önskar dig en fin torsdag! KRAMAR!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2010 11:28

Man behöver stanna upp ibland och vara tacksam för alla underbara människor och familj man har i sitt liv. Jag är inte heller rik på pengar men mycket annat. Visst glömmer man det ibland..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

19 augusti 2010 15:20

Nånting man lär sej med ålder, smällar och erfaranheter.

E tacksam för allt. Att jag har jobb, familj, vänner- och att jag ännu inte krockat rejält med bilen!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
mathilda ♥

mathilda ♥

19 augusti 2010 15:34

sv: Tack för dina röster!

http://sjondinen.blogg.se

 
Vicke

Vicke

19 augusti 2010 16:57

avund finns det allt för mycke av i vårt land

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

19 augusti 2010 17:52

Viktigt det du skriver om även idag...Att vara tacksam!!!Visst har vi mycket..när vi börjar tyänka efter...Och det mste mangöra ibland...ofta...
Har haft så trevliga dagar...med många möten med GOA VÄNNER...nyss lagt in bilder från gårdagen... möten med många goa vänner..ch sen ALLA goa F-B vänner och ALLA goa BLOGGVÄNNER också!! Dom betyder mycket för mej också!! Så roligt när man har tid, att bläddra och läsa och skriva kommentarer...
Kramen min kära vän Berith!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

19 augusti 2010 18:14

Anita , Ja ens barn och barnbarn är den största rikedomen !! =))
Det verkligen finns så mycket att vara tacksam över varje dag =))
Varma kramar =)

Tack Helena , ja tyvärr är det så , men egentligen är gräset lika grön på ens egen sida , bara man kommer ihåg att vattna det ;)))
Varma kramar =))

Pisan , visst är det så , att man blir mer tacksam med åren =))
Man måste ju få tala om hur man mår och hur man känner det , det är inte gnäll , tycker jag ...ibland är det skönt att få säga det eller skriv av sig om hur det känns här och nu =))
Varma kramar =))

Sussi , ja man behöver påminna sig själv lite nu och då =))
Varma kramar =))

Så sant Daniel och jag är också tacksam över att du inte krockat din bil !! ;))
Varma kramar =))

Kram och lycka till Mathilda =))

Vicke , ja tyvärr ! Varma kramar =))

Marigt , Vad trevligt att din dag har varit en bra dag =))
Ja vännerna här och på FB betyder mycket dem med , även för mig !! =))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

19 augusti 2010 21:33

Visst har vi mycket att vara tacksamma för....barn, barnbarn och att alla får vara friska är väl det man ska vara mest tacksam över, men det finns mycket annat också.
Du skriver så mycket klokt i dina blogginlägg, tack för det!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 augusti 2010 21:45

Tack Monica =))
Ja förutom barn och barnbarn har man väldigt mycket att vara tacksam över ...bara det att varje morgon få vakna upp till en ny spännande dag =))
Varma kramar =))

 
Mita

Mita

19 augusti 2010 22:36

Ja nog ska man försöka vara tacksam över det man har,och inte hela tiden sträva efter mer och mer.Man blir nog inte lyckligare för det.
Tack vännen för dina omtänksamma ord hos mig,
Varma kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

20 augusti 2010 05:57

Mita , Håller med dig i det du skriver , lycka ligger inte i de materiella , lyckan måste vi hitta inom oss själva =))
Varma kramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 augusti 2010 20:22

Du har så rätt, det är mycket som man borde vara tacksam över. Pengar är inte allt, men tyvärr så klarar man sig inte utan dem.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards